Ford Kuga 2,0 TDCI AWD Titanium: Začetek testa

Ford Kuga 2,0 TDCI AWD Titanium

Kuga morda res nima veliko z avtomobilsko športnostjo, vendar z najmočnejšim dizlom in štirikolesnim pogonom želi pokazati, da ji dinamike za SUV-ja ne manjka

fotografije Jure Kralj

Verjetno se sprašujete, kaj Fordova Kuga počne na podaljšanem testu v naši reviji, ki je v osnovi nagnjena k bolj dinamičnim in športnim avtomobilom? Svet je takšen, kot pač je. Slovenija ostaja majhna, športni avtomobili pri nas so redkost. Hkrati je prodaja kompaktnih športnih terencev v svetu in pri nas v razmahu. Zato se lastniki kombilimuzin, limuzin, velikoprostorcev in kombijev vse pogosteje odločajo za nakup športnih terencev. Ki najboljše od vseh ponujajo v enem paketu. In zakaj tudi mi ne bi vzeli pod drobnogled kakšnega avtomobila, še posebej, če ga žene zmogljiv dvolitrski turbodizel?

Kuga se je po nekaj tisoč prevoženih kilometrih izkazala za zelo hvaležen družinski avtomobil

Druga generacija Kuge je v Evropo pripeljala 2013, pred dvema letoma je bila temeljito prenovljena in še danes ji oblikovno ne gre kaj dosti oporekati. Z močnejšo različico dvolitrskega turbodizelskega štirivaljnika je to tudi najzmogljivejša Kuga, saj motor zmore 132 kW (180 KM). Sicer je naprodaj tudi z robotiziranim menjalnikom Powershift, a je naša opremljena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki zagotavlja več vpletenosti voznika kot prej omenjeni robotizirani samodejni menjalnik. Kuga s tem motorjem je serijsko opremljena tudi z inteligentnim štirikolesnim pogonom, ki omogoča nenehno prilagajanje navora med prednjo in zadnjo osjo preko lamelne sklopke, a na zadnji kolesi potisne največ do 50 odstotkov navora. To je povsem dovolj, da se zmore ta športni terenec spopasti tudi z manj utrjeno podlago, da se pri urnem speljevanju na mokrem asfaltu v križišču prednji kolesi ne zavrtita v prazno, da bo voznik bolj suvereno prevozil kakšen klanec, navsezadnje bo vožnja v snegu bolj varna.

Paket opreme Titanium je skoraj največ, kar lahko kupec dobi pri tem avtomobilu – stopnjo višje je le še dražji paket ST-Line, ki je bolj športne narave (športno podvozje, rdeči šivi na usnju, aktivna pomoč pri bočnem in vzvratnem parkiranju), ter Vignale, ki izkazuje prestiž. A tisti, ki dajejo prednost udobju, zagotovo ne bodo segli po športnem podvozju. Sicer na spisku paketa opreme Titanium ne manjka dvopodročna klimatska naprava, uporabniški vmesnik Sync3 z osempalčnim osrednjim zaslonom z upravljanjem na dotik (ob avdio sistemu združuje tudi sistem prostoročne telefonije), usnje na volanu in prestavni ročici, nastavljiva ledvena opora na voznikovem sedežu in še bi lahko našteval. S seznama doplačilne opreme pa velja izpostaviti navigacijsko napravo (870 evrov) in ogrevan volanski obroč (180 evrov).

Notranjost je urejena, položaj za volanom pa dober

V dveh mesecih smo s Kugo prevozili več kot pet tisoč kilometrov. No, večino teh sem prevozil sam, nad čemer se sploh ne pritožujem. Tega SUV-ja sem do danes izkoristil ne le zgolj za službene poti, pod drobnogled sem vzel tudi njeno uporabno vrednost. Prtljažni prostor morda po prostornini (do pomičnega roloja) s 456 litri ni med največjimi, vendar sem vanj zlahka naložil veliko vrečo obrezanih vej grmovja z domačega vrta, ki sem jih odpeljal na odlagališče. Verjamem, da bi polno vrečo težko stlačil v kakšen kombi. Prtljažni prostor v Kugi pa je visok in še toliko bolj uporaben zaradi relativno strmo postavljenega zadnjega stekla. Ob tem sem prišel do zaključka, da bi s pomočjo pregradne mreže uspel naložiti tudi vso potrebno prtljago, ki jo žena pripravi za našo štiričlansko družino za dopustovanje na morju.

Prav tako nič skromno ni odmerjen prostor za noge potnikov, a bodo odrasli na daljših poteh vendarle spoznali, da zaradi nizkega sedalnega dela položaj ni najbolj prikladen, saj stegna ne morejo počivati na sedalnem delu (tudi sedalni del ni prav dolg). Ampak – in to se mi zdi velik plus, kot naslonskega dela je mogoče prilagajati, kar dvigne udobje na daljših poteh. Nikakor se ne pritožujem s položajem za volanom, ki je zelo spodoben. Prag avtomobila ni preširok in si pri izstopanju zaenkrat še nisem umazal hlač, kar ne velja za vse športne terence te velikosti. Tudi preglednost je odlična, pri vzvratni vožnji so v pomoč še tipala in vzvratna kamera. S čisto praktičnega in življenjskega pogleda tej Kugi prav nič ne manjka. Če bi jo sam kupoval, bi se morda odločil za kakšen kos opreme manj in zato nižjo ceno, saj tako motorizirana in opremljena Kuga brez dodatne opreme stane 32.020 evrov.

Glede na zmogljiv agregat s kar 400 Nm navora je primerna tudi za vleko priklopnika, bodisi bivalne prikolice ali gliserja

Tako najmočnejši turbodizel ni nuja v tem avtomobilu, a seveda tudi moti ne (daleč od tega). Štirivaljnik razvija 132 kW (180 KM), moč pa se na vsa kolesa prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki velja za natančnega, ne pa tudi športno hitrega. V povsem spodnjem vrtljajskem območju motorja je motor pričakovano nem, od približno 1.700 vrtljajev pa oživi in pokaže obilo vneme do približno 3.500 vrtljajev v minuti. In tudi pospešek z mesta do 100 km/h v 9,2 sekunde potrjuje, da ta Kuga ni ravno polžek med športnimi terenci. Je pa res, da je poraba goriva zelo odvisna tudi od teže desne noge, saj lahko precej niha. Po skoraj dveh mesecih vožnje potovalni računalnik kaže 7,9 litra povprečne porabe goriva. Ni malo, je pa res, da sem največ kilometrov prevozil po mestu, da sem na praznih cestah iskal dinamično plat podvozja, da se je Kuga znašla tudi na terenski vožnji, celo kot testni avtomobil za obiskovalce na 3. Ford Performance dnevu sredi junija na Centru varne vožnje AMZS na Vranskem.

A bolj kot motor pri tem avtomobilu navdušuje vozna dinamika, ki jo ponuja zelo homogeno podvozje. Četudi športni terenec ne skriva prednosti, ki jih premore večina Fordovih modelov v primerjavi s konkurenco. To je kombinacija udobja, vodljivosti in lege. V dolgih zavojih je volan treba le nastaviti in dodajati plin, prav tako se ne brani ostrih vstopov v zavoju, četudi je težišče tega avtomobila postavljeno višje, toda karoserija je dobro nadzorovana (no, vsaj za ta razred). Seveda bomo Kugo spremljali še naprej (več tudi na naši spletni strani) in v prihodnji številki revije Evo zapisali še kakšno podrobnost, ki si zasluži, da jo pri tem avtomobilu izpostavimo.

Sebastijan Zorenč

Voznikov dnevnik

Prihod april 2018
Prevoženo ob prihodu 8.601 km
Prevoženo skupaj 12.743 km
Stroški (napake, okvare) 0 EUR
Poraba 7,9 l/100 km