Argumenti, ki jih ponuja tale Mondeo, so vsaj tako ‘hibridni’ (beri kombinirani) kot njegov pogonski sklop. Resno ljubiteljstvo tehnologije je potrebno, da navduši

Capljanje konkurence na področju hibridnega pogona za Toyoto z večdesetletnimi izkušnjami je danes morda res manj očitno kot pred leti, a še zmeraj zaznavno. In četudi je jasno, da Ford svoje resurse usmerja v razvoj okolju prijazn(ejš)ih pogonskih sklopov, je ta hibridni Mondeo lahko le prva stopnička na poti do varčnejše mobilnosti. Klasični hibrid je tole, pri čemer je bencinski dvolitrski štirivaljnik atmosferske zasnove, elektromotorja pa sta, za razliko od številnih drugih hibridnih konkurentov, kar dva. V običajnem načinu delovanja je eden v pomoč bencinskemu motorju, drugi pa skrbi za regeneracijo ali kot alternator.

In – priznam – sodelovanje bencinskega in električnega motorja je za potnike povsem nezaznavno, si je pa treba priznati tudi, da tak Mondeo, navkljub 137,5 kilovata skupne sistemske moči, ni športnik, ki bi ga ‘trgalo’ od navdušenja, da se lahko podi med zavoji. Ponuja sicer zelo zgledno premikanje v vsakem trenutku, tudi v mestu, kjer je elektrika v dobrodošlo pomoč, pa na daljših poteh, kjer je v ospredju bencinski motor. Moč na prednji kolesi prenaša za hibride običajen brezstopenjski CVT. Ki, takole po občutku, deluje vsaj malce bolj prepričljivo kot v modelih japonske pionirke hibridnega pogona. Nezaznavno v mestu, pri počasni vožnji, brez nadležnega občutka drsenja sklopke, vsaj takrat, ko voznik pospešuje zložno. Le v prostem teku bencinskemu motorju kdaj nepojasnjeno narastejo vrtljaji in tedaj ga je odločno slišati v kabini.

Podvozje je, zaradi dodatne teže pogonskega sklopa in predvsem baterij, ki ob tem grobo odžirajo še nekaj dragocenega prostora v prtljažniku, nekakšna kompromisna rešitev in ne ponuja toliko udobja pri požiranju grbin kot v drugih Mondeih, in tudi lahkotnejši volanski mehanizem ponuja nekaj manj občutka. A najbolj pravzaprav moti dejstvo, da voznik težko natančno dozira zavorno moč, sicer – zaradi sistema rekuperacije energije – klasična hiba hibridov (kadar sistem ne omogoča prilagodljivosti).

Pogrešam povsem električni način, takšnega, ki bi bil na voljo na zahtevo, da bi se bilo mogoče tudi sredi noči tiho približati domu ali pa se brez emisij zapeljati v garažno hišo, je pa hibridni Mondeo izjemno radodaren s podatki o delovanju pogonskega sklopa, predvsem s številkami o porabi goriva, ki jih ponuja v levem delu delno digitalizirane instrumentne plošče. A če boste tam iskali rekordno nizke številke, jih ne boste našli. Na vsaj šest litrov in pol na 100 kilometrov je treba računati – rekordno ni, vsekakor pa zelo zgledno. In če boste še računali – dobrih 26 tisočakov (upoštevaje 6.600 evrov popusta) je za dobro opremljen hibrid treba odšteti; pravzaprav toliko kot za Mondea z 1,5-litrskim bencinski turbomotorjem.

Preberite si tudi test karavanskega Mondea Vignale 2,0 TDCI.

 

 

Ford Mondeo Hybrid
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljnik, 1996 ccm, elektromotor
CO2 99 g/km
Moč 137 kW (187 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor 173 Nm pri n. p.
Zmogljivosti 9,2 s (0–100 km/h), 187 km/h
Teža 1.579 km (61 kW/tono)
Cena 26.320 EUR
Cena
Pogonski sklop
Doziranje zavorne moči
Prtljažnik
3.5
EVO OCENA