Ford Mustang 5,0 V8 GT

Ob prenovi ni bil le pri kozmetičarki, zdaj je tudi zmogljivejši, nov je desetstopenjski samodejni menjalnik. Je zato res toliko boljši kot pred prenovo?

fotografije Borut Očko

Nedeljsko jutro sredi Vranskega ni bilo obsijano s soncem. Kar je morda vsaj z vidika malenkost nižjih temperatur celo dobro, saj me je čakal naporen dan. Tokrat sem bil namreč del ekipe Ford Performance dneva v Centru varne vožnje na Vranskem. Tudi po vrhuncu svoje dirkaške kariere tu in tam še uživam kakšne prednosti – tokrat kot voznik hitrega kroga z najmočnejšim avtomobilom v naši floti. Izbran sem bil za Mustanga z motorjem V8. To ni tisti Mustang V8, ki sem ga nazadnje vozil prav na Vranskem, ta je nov ali pa vsaj dodobra prenovljen.

Mustang, ki je v Evropo uradno pripeljal pred štirimi leti, je v takšni podobi prvič zapeljal tudi na našo stran Alp. Morda laik resda na hitro ne bi spoznal oblikovnih novosti, navsezadnje je osnova ostala nespremenjena. Po prenovi je različica V8 dobila novi pokrov motorja, spremenjena je prednja maska, oba žarometa sta ožja in zdaj premoreta serijsko LED-tehnologijo, drugačne so meglenke. Na zadku je manj sprememb, vsekakor pa tridimenzionalna grafika luči ostaja.

Improvizirana steza v Centru varne vožnje je bila prava priložnost preskusiti prenovljenega Mustanga, še posebej, če lahko v celem dnevu odpelješ 50 krogov

Mustanga, tako so mi namignili, ni treba voziti v rokavicah. Ko sem v jutranji tišini sedel za volanom, sem opazil, da so materiali zdaj kakovostnejši, prijetnejši na otip. Usnje na sedežih je serijsko, za odlična in dobro oprijemljiva Recarova sedeža spredaj je treba doplačati. Ko sem s pritiskom na gumb zagnal motor, nisem želel zmotiti delovnega procesa ostalih na poligonu, a se je kar nekaj glav obrnilo v mojo smer. Zanimiva je nova digitalna instrumentna plošča, ki omogoča različne prikaze v povezavi z nastavitvami voznih programov. Impresivno. Grafika namreč v načinu Sport+ prav nagovarja voznika k vrtenju in priganjanju motorja. Med voznimi programi je nov tudi Drag Strip, ki omogoča optimalno delovanje motorja, menjalnika in oprijema koles pri pospeševanju na eno miljo (v bistvu štartni program). Tipično ameriško in (predvsem marketinško) zelo privlačno. Med stikali je sedaj še dodatno – za zapiranje ventila na izpušnem sistemu, ki omogoča, da tale V8 ne grgra preglasno in soseda misel, da imam nov avto, ne spravi v slabo voljo že navsezgodaj zjutraj. Med štirimi stopnjami izberem najbolj odprto in pohodim stopalko za plin. Pri opisu zvoka, ki ga prinaša V8, se ne spomnim druge besede kot brutalno.

Serijsko se moč na zadnji kolesi prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, sicer pa za dodatne štiri tisočake kupec dobi povsem nov (in po mojem mnenju odličen) desetstopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora (prej osemstopenjski). Seveda pa je prav motor V8 (2,3 ostaja nespremenjen) deležen tudi odločnega porasta moči – zdaj namreč predvsem zaradi spremenjenega vbrizga (kombinacija neposrednega in posrednega) zmore 31 kW več kot predhodnik. Tokrat zame manj pomembne, vendar na odprti cesti vsekakor dobrodošle serijske novosti so tudi sistem za preprečevanje naleta s funkcijo prepoznavanja pešcev, prilagodljiv tempomat, samodejni preklop med dolgimi in kratkimi žarometi, tudi opozorilnik pri nenamerni menjavi voznega pasu.

Obvolanski ročici menjalnika sta dovolj veliki in priročno postavljeni. V izbranem programu Sport+ so vsa električna pomagala izklopljena (z vztrajnejšim pritiskom na gumb je mogoče Mustanga še vedno imeti povsem v svojih rokah, kar mu štejem v plus) in previdno se odpravim na prvi spoznavni krog. Zvok petlitrskega motorja V8 mi požene mravljince po vsem telesu, a zdrava pamet mi pravi, da avtomobila ne poznam dovolj dobro za takojšnje jurišanje po progi. Čuti se, da Mustang pač ni lahkokategornik (skoraj 1,8 tone), še bolj, da na zadnji kolesi prenaša ogromno navora. Pri zavoju, kjer bom za obiskovalce prestavil v ‘drift mode’, sem le na kratko pohodil stopalko za plin in Mustang je že začel ‘ritati’.

Najbolj razburljiv je zvok motorja. Z eno besedo: brutalno. A je mogoče s pomočjo stikala zapreti ventil izpušnega sistema – takrat postane Mustang V8 krotko tih

Moram priznati, da sem imel pred avtomobilom – najbrž zaradi njegovega res divjega zvoka iz izpuha – precej spoštovanja, več kot običajno. Če danes potegnem črto, se ne morem odločiti, ali je bilo to prav ali ne. Vsekakor sem se vožnje povprek lotil napačno: pohodil sem plin in vztrajal, hkrati pa divje vrtel volan in skušal ukrotiti neukrotljiv (in težek) zadek. Lomljenje rok ni prišlo v poštev za kasnejše revijalne poskuse, zato sem ubral povsem drugo strategijo. Pred zavojem sem v drugi prestavi pohodil plin za kake pol sekunde, da je avtomobil ‘prevrglo’, nato sem ga z volanom ulovil in s plinom le še nadziral drsenje. Mustang je v fazi drsenja resnično krotek, če mu le prej nakažeš, kaj nameravaš. Tudi na pol ožji cesti bi šlo!

“Moram priznati, da sem imel pred avtomobilom precej spoštovanja, več kot običajno.”

Na najdaljši ravnini, kjer sem polno pospeševal do pete prestave, sem si izbral točko zaviranja in je kasneje kljub temu, da sem bil že prepričan v odlično delovanje zavor, nisem več premikal bližje ovinku, raje sem ostal na varni strani. Naj pojasnim: ne glede na to, kako zelo dober je Mustang, je zaradi svojih dimenzij – in poslanstva – to še vedno relativno težek model, gran turismo torej, nikakor pa superšportnik.

Sledil je dooolg desni zavoj, kjer je Mustang vseskozi ubogljivo sledil potezam volana in kjer se je, to lahko mirno zapišem, izkazal z odlično uravnoteženostjo podvozja ter razporeditvijo teže med prednjo in zadnjo osjo. Prekrmarjenja ni bilo skoraj nič in zadek (dokler nisem pohodil plina) tudi ni začel prehitevati prednjega konca.

Med petdesetimi krogi, ki sem jih prevozil tisti dan, nisem niti enkrat preskusil Mustangove potrpežljivosti, in pri prevoju, kjer se mi je zdelo, da bi se lahko razburil in me vrgel s sedla v jarek, sem ga le enkrat nežno vprašal, pa je nakazal, da mu ne bi odgovarjalo. In sem ga pustil pri miru, kot sem zapisal – spoštovanja je bilo precej.

Kakorkoli, vsi sovozniki od prvega do zadnjega so bili navdušeni: nad zvokom, nad pospeškom od prve do pete prestave, nad 30-metrskim driftom iz zavoja in, tudi tisti, ki so utegnili pogledati v notranjost avtomobila. Bi ga imel? Bi, če bi bil lastnik Petrola. To je namreč en res žejen žrebec.

Tomaž Kaučič

Ford Mustang 5,0 V8 GT
TEHNIČNI PODATKI
Motor V8, 4.949 ccm CO2 279 g/km Moč 331 kW (450 KM) pri 7.000 vrt./min Navor 529 Nm pri 4.600 vrt./min Zmogljivosti 4,3 s (0–100 km/h), 250 km/h (el. omejena) Teža 1.756 kg (188 kW/tono) Cena 69.000 EUR
Brutalen zvok motorja
Zabavnost
Teža
Poraba goriva
Cena pri nas
4
EVO OCENA