Vsak na svoji strani

Ford Mustang GT vs Ford Fiesta ST

Mustang je samosvoj, ikona športnih kupejev, prepoznaven Fordov ‘obraz’. Mu lahko manjša, precej cenejša in čisto nova Fiesta konkurira v zaželenosti? Lahko pod črto ponudi vsaj toliko?

fotografije Jure Kralj

Oba sta bila na naših straneh že večkrat – prenovljena legenda in čisto nova Fiesta ST. Oba utelešata Fordovo poslanstvo na področju dosegljivih športnikov. Ampak vsak na svoji strani lestvice. In vsak na svojem koncu dovolj učinkovito. Mustang je s svojim petlitrskim osemvaljnikom zagotovo posebnež na evropskem trgu, nekakšen relikt polpretekle zgodovine, za katero vsi upamo, da se še ni povsem iztekla. In da bomo rohnenje in kovinsko hropenje še večkrat slišali. Sicer nič več okretni in kompaktni Mustang iz preteklosti, saj gre že bolj proti petim metrom (in dvema tonama), toda še vedno je ikona športnosti, ki uteleša Fordovo, predvsem ameriško (zdaj pa že globalno) razumevanje športnosti. In na drugi strani Fiesta ST, vitek in eleganten kompaktnež z navidez nadušnim trivaljnikom, ki v tej zgodbi na hitro res deluje, kot bi Davida spustil proti Goljatu. Pa res primerjamo neprimerljivo? Ali je videz res tako enoznačen? Možnosti tako pičle? No, sicer pa menda poznate legendo …

Z mesta do prvega zavoja bo Mustang pospešil suvereno in zelo očitno. Toda med nizanjem zavojev se prednost zmanjša.

Mustang. Ikona modrega ovala, kjer se je športnost dejansko začela. Označbo Muscle car je Mustang pravzaprav iznašel leta 1962 in od takrat se jih je zvrstilo šest generacij. Zadnja je v drugi evoluciji pred vami. Od preprostega dvoseda z borih sto in nekaj konjev je Mustang zrasel v skoraj 4,8-metrskega kolosa s petlitrskim osemvaljnim motorjem, ki zmore 460 konjev. Največ v zgodovini, četudi so vanj nameščali tudi sedemlitrske stroje. Po prenovi je sicer nekoliko osvežen, toda največ je pridobil motor, ki zdaj zmore kar 450 konjev (331 kW). Pa še kaj bi se našlo, med drugim desetstopenjsko avtomatiko, pa digitaliziran zaslon, … Ampak nič v tem avtomobilu, niti po prenovi, ne navduši tako kot atmosferski brutalnež, nameščen pod dolgim motornim pokrovom pred voznikom! To je stroj, ki naježi kožo že samo s svojim zvokom, kaj šele s strah zbujajočo surovo silo in močjo. Desetstopenjska avtomatika deluje nežno in hitro, vsaj pri normalni rabi, v športnem programu že dobro sune, v tistem za dirkališče še bolj. Za brzdanje neznanske žeje osemvaljnika so jo vgradili, in medtem ko me pri hitri vožnji in menjavi ritma ni prepričala, pa moram že reči, da se pri avtocestni hitrosti zlahka približaš osmim litrom. Ko je treba petlitrski stroj zavrteti, je žeja vendarle resna, toda kraval, ki ga zganja ta motor ob vrtenju nad šest tisoč, je preprosto treba slišati. In poslušati in poslušati …

Vsak predstavlja odlično izbiro na svojem koncu ponudbe.
Pa vendarle je Fiesta bolj celovit, prepričljiv in predvsem uporaben športnik.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 80)

Matjaž Korošak

FORD FIESTA ST
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 1.497 ccm turbo CO2 136 g/km Moč 147 kW (200 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 290 Nm od 1.600 do 4.000 vrt./min Zmogljivosti 6,5 s (0–100 km/h), 232 km/h Teža 1.187 kg (124 kW/tono) Osnovna cena 24.750 EUR
Odlično urejena notranjost
Sedeži
Homogeno podvozje
Dolgi hodi prestavne ročke
Skromen zaporni učinek
5
Ford Mustang GT V8
Tehnični podatki
Motor V8, 4.949 ccm CO2 279 g/km Moč 331 kW (450 KM) pri 7.000 vrt./min Navor 529 Nm pri 4.600 vrt./min Zmogljivosti 4,3 s (0–100 km/h), 250 km/h (el. omejena) Teža 1.756 kg (188 kW/tono) Cena 69.000 EUR
Brutalen zvok motorja
Pospeševanje v ravni črti
Teža
Poraba goriva
Cena
4