Hibridizirana Impreza

Subaru je svoj hibridni pogon zdaj vgradil tudi v Imprezo, ki pri nas v zadnji generaciji nikoli ni prav zaživela

Sicer pa naj spomnimo – tretje generacije v Evropi sploh nismo videli, četrta, ki so jo predstavili v začetku leta 2017, pa pri nas nikoli ni čisto zares dobila ‘domovinske pravice’. Kar je pravzaprav škoda, saj je več kot soliden avtomobil, predvsem pa prava rešitev za tiste, ki iščejo kompakten, robusten avtomobil s stalnim štirikolesnim pogonom. In roko na srce – Impreza je končno dobila tudi povsem sodobno zunanjosti, medtem ko oblikovalci notranjosti pač še vedno stavijo na preverjeno obliko in postavitev ter malce okorno zasnovo.

Impreza je s hibridnim pogonom, ki so ga sprva predstavili v večjem in precej težjem Foresterju, kasneje še v terenski ‘verziji’ Impreze, modelu XV, dobila tudi blago prenovo zunanjosti in notranjosti. Predvsem spodnji del odbijača okoli meglenk in maska sta nekoliko posodobljeni, v notranjosti pa gre za še bolj neopazne spremembe.

Kot rečeno – vsa teže je na hibridnem pogonu, ki je v osnovi enak kot v predstavljenem modelu XV, toda Impreza je opazno lažja od Foresterja, pa še kakšnih 40 kg od XV-ja, zato se teh 12,3 kW (16,7 KM) in 66 Nm (+ 34 odstotke), ki jih doda e-motor, pozna bolj, kot v težjih modelih. Tako pri pospeških, kot pri porabi! Pri Subaruju trdijo, da je poraba kar okoli 10 odstotkov nižja v primerjavi s dvolitrskim motorjem, pospešek pa je že kar spodobnih 10 sekund (XV 10,7 s).

V ohišje znanega CVT menjalnika vgrajen e-motor ne poveča moči dvolitrskega motorja, kar pomeni, da je ostaja pri 110 kW (150 KM), z voznimi programi pa lahko voznik razpoložljivost navora modulira, tako da e-motor bolj intenzivno pomaga, na primer pri pospeševanju. Še vedno pa omogoča tudi omejen doseg s pogon zgolj na elektriko. Vse skupaj deluje vsaj na papirju bolj vzpodbudno, kot pri sorodnem XV-ju, kjer je hibridizacija bolj kot za poraba skrbela za prepričljivejši navor pri nižjih vrtljajih. No, počakajmo na testno vožnjo.

SIcer pa pri Subaruju spet stavijo na bogat opremski paket, predvsem pa na novosti v varnostni opremi, kjer je stavijo predvsem na tretjo generacijo sistema Eye Sight (ki deluje s prilagodljivim tempomatom), pa na zadnje radarske senzorje s prepoznavo vozila v mrtvem kotu in pri prečnem prometu zadaj. Od junija bo moč seči po novem hibridu, ki bo pri nas na voljo od dobrih 32 tisočakov.

Preberite tudi
Osvežitev po več kot pol milijona prodanih primerkih