Civic za tiste, ki prevozijo več

Honda Civic 1,6 iDTEC

Dizelska različica nove generacije Civica je pripeljala kot zadnja. Se zmore kosati z obema bencinskima prisilno polnjenima agregatoma?

fotografije Honda

Dobro vprašanje, ki zahteva tudi dober odgovor. Ali pa vsaj bolj temeljit odgovor. Kupec lahko pri Civicu izbira med tremi pogonskimi agregati, dvema prisilno polnjenima bencinskima motorjema in turbodizlom. Slednjemu je po moči najbliže litrski trivaljni motor, ki razvija 95 kW (129 KM), tako da se edini turbodizel po moči sodeč postavlja na konec vrste ponujenih motorjev.


Preberite si tudi testa Civica z bencinskima agregatoma

Honda Civic 1,0 Turbo
Honda Civic 1,5 VTEC Turbo


Civicovi dinamični naravi bi se zagotovo bolje podal kakšen zmogljivejši dizel, a marsikdo se bo zadovoljil tudi s tem, 1,6-litrskim štirivaljnikom. Predvsem zato, ker ponuja 300 njutonmetrov navora z ugodno krivuljo, ki omogoča lagodnejšo vožnjo po mestnih ulicah in nizko porabo izven mestnih središč – zadovolji se že z dobrimi petimi litri plinskega olja na sto prevoženih kilometrov. No, četudi turbodizel ne poka od moči, s to Hondo nisem bil med najpočasnejšimi, saj je tudi na avtocesti z lahkoto mogoče slediti tempu. Šele na prazni zaviti cesti, ki se vije navkreber, bi si želel več moči sicer res uglajenega motorja. Pa še to bolj zato, ker zmore temeljito podvozje Civica pokazati res veliko in elegantno nadzira težo karoserije. Pravzaprav tej kombinaciji najbolj ustreza tekoča vožnja, četudi menjalnik s kratkimi hodi prestavne ročice kar sili voznika k več pretikanja. Nedvomno ta motor predstavlja dobro alternativo prisilno polnjenemu litrskemu bencinskemu agregatu. Predvsem je njegova prednost bistveno več navora v uporabno širokem območju, tudi med dinamično vožnjo, četudi je moči nekaj manj od vstopnega bencinskega agregata. Vendar bi želel ob tem dodati, da je s turbodizlom enako opremljen Civic tri tisočake dražji, kar seveda še zdaleč ni zanemarljiva razlika.

Notranjost je urejena, četudi še zmeraj nekoliko posebna. Položaj za volanom je dober, prostornost izstopajoča.

Res je tudi, da turbodizel ne potrebuje in tudi ne želi toliko vrtenja v višje vrtljaje, kar zagotovo pomeni več udobja med vožnjo in je poraba goriva v povprečju za kakšen liter nižja od bencinskega agregata. Zato bo svoje poslanstvo upravičil predvsem pri tistih lastnikih, ki letno prevozijo več kilometrov.

Sebastijan Zorenč

Honda Civic 1,6 iDTEC
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.600 ccm, turbodizel CO2 93 g/km Moč 88 kW (120 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 300 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 9,8 s (0–100 km/h), 201 km/h Teža 1.301 kg (68  kW/tono) Cena 19.990 EUR
Podvozje in volanski mehanizem zagotavljata užitke na zaviti cesti
Sicer kultiviranemu turbodizlu manjka nekaj dodatne moči
4
EVO OCENA