Kaj Civicu prinaša Grand?

Honda Civic Grand 1,5 VTEC Turbo

Visokoleteče ime pomeni predvsem devet centimetrov več od petvratne kombilimuzine, kar pomeni večji prtljažni prostor. In tudi nekaj dodatne teže

fotografije Klara Kulovec

V prejšnji številki ste lahko prebrali test nove Honde Civic, petvratne kombilimuzinske različice. Naj spomnim, da smo hvalili podvozje z odslej spet posamičnim vpetjem zadaj, prostor v kabini in sodoben prisilno polnjen bencinski motor.

Limuzinsko različico poganja enak motor, pravzaprav je za razliko od kombilimuzine, ki ponuja tudi litrski agregat, 1,5-litrski prisilno polnjen štirivaljnik edini motor v ponudbi. V spodnjem območju turboluknja ni preveč moteča, in ker vleče zelo zvezno, mehko, nikoli agresivno, tudi nekoliko prikriva resnih 134 kW (182 KM) na papirju. Zato ne pričakujte kakšnega sunka v hrbet pri pospeševanju. Pohvalo si zasluži tudi ročni šeststopenjski menjalnik z dovolj mehanskega občutka pri prestavljanju in natančnimi kratkimi hodi prestavne ročice. Zato ne bi niti pomislil na brezstopenjskega, ki ga sicer pri tej Hondi prav tako ponujajo.

Pri Civicu v limuzinski podobi je prostora v kabini povsem dovolj, še posebej na zadnji klopi. Pri Hondi so ga upravičeno poimenovali Grand – navsezadnje je kombilimuzina najdaljša med svojimi konkurenti, Grand pa meri v dolžino še dodatnih devet centimetrov. In ta dodana vrednost se izraža tudi v prtljažnem prostoru, ki meri kar 519 litrov, dobrih 40 več kot pri kombilimuzini. Pa tudi luknja prtljažnika, ki jo odkrivajo prtljažna vrata, ni pretirano ozka.

Res pa je, da dodatni centimetri prinesejo tudi dodatne kilograme, za kakšnih trideset je Grand težji od kombilimuzine. Če vas zanima razlika glede zmogljivosti, naj omenim, da Grand z mesta do stotice potrebuje dve desetinki več od svojega krajšega petvratnega brata. In dodatnih kilogramov zadka ne boste občutili niti skozi kombinacijo hitro zapeljanih zavojev. Podvozje predstavlja resnično dober kompromis med udobjem in pričakovano Hondino vozno dinamiko. Je pa res, da v Grandu ne iščite stikala za vozni program Sport – ta je na voljo zgolj pri kombilimuzini. A nič ne de, saj je volanski obroč že dovolj obtežen, da je občutek prijeten in vodljivost natančna, kot se za Hondo spodobi.

Sebastijan Zorenč

Honda Civic Grand 1,5 VTEC Turbo
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, turbo
CO2 131 g/km
Moč 134 kW (182 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor 240 Nm od 1.900 do 5.000 vrt./min
Zmogljivosti 8,5 s (0–100 km/h), 210 km/h
Teža 1.321 kg (101 kW/tono)
Cena 21.490 EUR
Prostornost
Podvozje navdušuje tudi na slabem asfaltu
Le en motor v ponudbi
4
EVO OCENA