Veseljaštvo šestih

Honda NSX vs Porsche 718 Spyder

Prvi je nabit s hibridno tehnologijo, drugi predstavlja sanje vsakega purista. In sredinsko nameščena šestvaljnika v Hondi NSX in Porscheju 718 Spyder sta razlog za praznovanje

besede Antony Ingram
fotografije Barry Hayden

Pred očmi se razprostre močvirnata pokrajina, neenakomerna odeja od zime opustošene vegetacije se svetlika v zgodnjem jutranjem soncu. Ta presunljivi pogled seže vse do horizonta, prekinja ga le s človeško roko obdelana sled asfalta, ki sledi oblikam narave, se dviga ter spušča in občasno, zaradi nepremagljive naravne ovire, zvija in nato vrne na svojo pot, ki se zdi brezciljna.

Večino časa močvirje tihoma počiva, mir le tu in tam zmoti kramljanje gosi med pristajanjem. A danes to spokojnost lomi povsem drugačen zvok. Industrijski in osorni, povsem v nasprotju s šumenjem vetra in divjine. Izvor je tik za mojim hrbtom, neposredno povezan z desnim stopalom s pomočjo računalniške kode in zvokom kot pri digitalizirani prazgodovinski pošasti.

Pred menoj je še en primerek nenaravnega v tem neomadeževanem okolju. Pred očmi poplesava na način, da se zdi, kot bi povsem zaživel v svojem domačem okolju in brez upravljanja človeških rok. Kot bi imel lastno dušo in bi skozi naravo bodel brez človekove pomoči – vzneseno in povsem uglašeno z glasbo se dviguje in spušča, ko se prebija skozi razgibano topografijo, ples pa začini s kričanjem, preden ga naglo prekine naslednja stopnja in se prepevanje s prehajanjem po lestvici navzgor začne znova.

A tretjega zvoka vseeno nisem pričakoval. In ta nikakor ne sodi v to dogajanje in okolje. Je prodoren, nadležen in tako glasen, da preglasi vse okrog sebe. Je to eden od avtomobilov? Se je morda kaj pokvarilo? V meni vlada zmeda. Sij močvirja, pastelno nebo in hropenje motorja z notranjim izgorevanjem vse bolj bledijo …

Zavest končno doseže raven, ko se sprijazni z realnostjo in me iz pravljične dežele izvleče zaradi požarnega alarma. Vključim luči hotelske sobe, oblečem karkoli je pri roki in se s ključema Honde NSX in Porscheja 718 Spyder, denarnico in telefonom zapodim po stopnišču navzdol. Zimska jutra so hladna, a mi vsaj ne bo treba stati zunaj, če ne bi smel kmalu ponovno vstopiti v avlo hotela.

Preverim uro in ta kaže skoraj pol pred šesto. Čez nekaj minut bi me tako ali tako nesramno prebudila lastna budilka in pripraviti bi se moral na pot v močvirje, da bi ujel sončni vzhod. Kratek pregled stavbe hotelskega osebja nakazuje, da je šlo za lažni alarm, vendar se nazaj v deželo sanj ne bom vrnil prav hitro. Pa me to sploh ne skrbi, saj se bodo sanje že čez približno pol ure uresničile.

Tokratna dvojica je dokaj čudna, mišljena sta seveda Spyder in NSX. Sta si namreč bolj različna kot podobna, stična točka je le sredinsko zadaj nameščeni šestvaljnik. Prvi je klasičen, čeprav izjemno dodelan roadster, medtem ko je drugi eden najbolj naprednih superšportnikov s približno dvakrat višjo ceno. Atmosferski motor, ročni menjalnik in pogon zadaj proti prisilnemu polnjenju, dvosklopčnemu menjalniku, baterijam, elektromotorjem in štirikolesnemu pogonu. Kot bi pomešali jabolka in hruške. Le da so jabolka David in hruške Goljat.

Tokratna dvojica je dokaj čudna. Sta si namreč bolj različna kot podobna.

A prav razlike med obema so tiste, ki so tokrat zanimive. Avtomobilska različnost je v tem trenutku zelo delikatna – eden od treh novih avtomobilov v EU je športni terenec, SUV torej, ki med na novo predstavljenimi modeli dosegajo še izdatnejši delež. Pa vendar, če lahko sprevidite, koliko je mogoče narediti s šestimi valji in zasnovo sredinske namestitve motorja, potem je za vse nas še nekaj upanja.

Da smo tokratno dvojico zapeljali v primerjalnem testu, je še dodaten razlog. Honda je z NSX-om v svet hibridizacije športnih avtomobilov vstopila že leta 2016, kmalu pa se bodo temu segmentu pridružili še številni drugi. Pri McLarnu so s programom Track 25 že potrdili, da bodo leta 2025 s hibridno tehnologijo gnani vsi njihovi avtomobili. Tudi pri Astonu Martinu razvijajo lastni motor V6, ki bo sodeloval z eno izmed vrst hibridne tehnologije in bo mesto našel že v naslednjem Vanquishu ter tudi v modelih s sredinsko nameščenim motorjem Valhalla. Pa je tukaj še Audi, kjer so se odločili veličastni desetvaljni stroj zamenjati z novim hibridnim sklopom, a komaj s prihodom povsem novega modela po letu 2024.

Oba avtomobila premoreta evolucijo hišnih šestvaljnikov. Honda z adaptacijo električne pomoči, Porsche z dodatno prefinjenostjo atmosferske oskrbe z zrakom.

In kako kaže pri Porscheju? Po vnovičnem preučevanju prihodnosti modela 992 in klasičnega hibridnega pogona naj bi se tudi v Zuffenhausnu, predvsem zaradi hitrega razvoja, prav tako odločili za korak v smeri delne elektrifikacije. A v tem trenutku je prav NSX tisti, ki ponuja prvi (pre)dokus tega, kar prihaja, medtem ko je Spyder sijajni primerek tega, kar bi lahko pogrešali.

Ko enkrat spoznate vso tehnologijo, stisnjeno pod pločevino NSX-a, se vprašate, kako je sploh še ostal prostor za voznika in zakaj ta ni obdan z žicami in drugo električno kramo, kot je bil DeLorean Doca Browna iz filma Back To The Future. Vsekakor pogumno, da so snovalci vanj namestili 3,5-litrski V6, ki je vsaj ohlapno povezan z zasnovo serije J, ki je zamenjala V6 serije C iz originalnega NSX-a. Postavitev valjev pod kotom 75 stopinj je širša kot pri Hondinih običajnih šestvaljnikih, s pomočjo dvojnega prisilnega polnjenja in elektromotorja z močjo 35 kW (ta je nameščen med motor in devetstopenjski dvosklopčni menjalnik) pa zmore precej več kot petsto konjev. Natančno številko je težko določiti, saj bencinski motorji in elektromotorji le redko podajo največjo moč v enakem trenutku.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 86)


Honda NSX

Motor V6, 3493 ccm, twin-turbo, 2x 27 kW elektromotor spredaj in 1x 35 kW elektromotor zadaj Sistemska moč 427 kW (580 KM) Sistemski navor 645 Nm Teža 1776 kg Razmerje teže in moči 240 kW na tono 0-100 km/h 2,9 s Hitrost 307 km/h Osnovna cena pribl. 200.000 evrov

evo ocena ★★★★★


Porsche 718 Spyder

Motor šestvaljnik (bokser), 3995 ccm Moč 309 kW (420 KM) pri 7600 vrt./min. Navor 420 Nm od 5000 do 6800 vrt./min. Teža 1420 kg Razmerje teže in moči 218 kW na tono 0-100 km/h 4,4 s Hitrost 301 km/h Osnovna cena 126.060 evrov

evo ocena ★★★★★

Preberite tudi
Ikona: Toyota 2000GT