Tehnološko v vrhu

Hyundai i20 1,0 T-GDI 100 AT


Z bogato opremo in samodejnostjo prestavljanja je ta Hyundai odličen sopotnik v mestnem vrvežu, nekoliko manj na daljših poteh

fotografije Jure Kralj

Samodejni menjalniki v takšni in drugačni obliki so vse bolj razširjeni tudi v razredu majhnih avtomobilov. V tem primeru je govora o sedemstopenjskem dvosklopčnem primerku, ki je v kombinaciji z motorji majhne prostornine še vedno prva izbira. In testni i20 ob samodejnem pretikanju ponuja še kar nekaj ‘bonbončkov’. Pohvali se namreč lahko z najvišjim paketom opreme Premium. Ta zajema vzvratno kamero, 7-palčni zaslon multimedije z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto, LED-dnevne, pozicijske in zadnje luči … Za nameček so na spisku dodatne opreme še nabor varnostnih pripomočkov, ogrevana sedeža spredaj in volanski obroč. Veliko, a vse za še vedno sprejemljivo ceno. Za tako opremljenega je namreč s popustom treba odšteti približno 17 tisočakov.

Notranjost je urejena, pregledna; tu in tam razveseli z na otip mehko plastiko ter v tem primeru tudi z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto.

Veliko? Odvisno od zornega kota. Glede na segment je to resna številka. Gledano s stališča opremljenosti in v primerjavi s premijskim konkurentom s štirimi krogi na maski motorja, ki ga prav tako najdete na straneh pričujoče revije, pa je tale i20 cenovno zelo prepričljiva alternativa.

Tudi zato, ker je v celoti prepričljiv avtomobil. Položaj za volanom je spodoben; resda bi lahko sedež ponujal daljši sedalni del in več bočne opore telesu, vendar notranjost zato prepriča z na otip mehkimi površinami armaturne plošče, preglednostjo in enostavnim rokovanjem z multimedijo.

Že volanski mehanizem s posrednostjo govori v prid udobju, ki ga dopolnjuje še podvozje, ki zna dobro opraviti z luknjami in grbinami, le kratke prečne povzročajo zadnji osi nekaj težav.

Predvsem v mestnem vrvežu navduši tudi novi prisilno polnjeni trivaljnik, ki poskrbi za živahnost in dokaj skromno porabo šestih litrov. Dodatni liter ‘zvrne’ le pri avtocestnih hitrostih, kjer pa i20 tako ali tako ne bo preživel veliko časa. Predvsem širok razpon navora je tisti, ki poskrbi za nekaj dinamike in ga zmore menjalnik v samodejnem načinu delovanja v celoti izkoristiti. Ob tem prestavlja nezaznavno, le pri speljevanju je prevečkrat zmedeno zadržan in zahteva odločnejše stopalo. Ob tem ne zmoti niti dejstvo, da mu priganjanje ni blizu, ko se zna obotavljati in je prekinitev vala navora očitnejša.

Kakorkoli že, pri Hyundaiju so dokazali, da so tehnološko povsem v vrhu segmenta, in verjemite, samodejnost prestavljanja je med prebijanjem skozi mestne ulice še kako priročna. 

Peter Zorenč 

Hyundai i20 1,0 T-GDI 100 AT
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 998 ccm, turbo CO2 114–121 g/km Moč 74 kW (100 KM) pri 4.500 vrt./min Navor 172 Nm od 1.500 do 4.000 vrt./min Zmogljivosti 11,4 s (0–100 km/h), 190 km/h Teža 1.250 kg (59 kW/tono) Cena 13.480 EUR
+
vsakodnevna uporabnost
udobno vzmeteno podvozje
-
poraba in glasnost pri avtocestni hitrosti
obotavljanje pri speljevanju
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Spretna nadgradnja