Pripeljala sta dva, električni in hibridni Ioniq. Vendar je slednji za naš trg bolj zanimiv, tudi zato, ker prinaša dvosklopčni robotiziran menjalnik

“Končno,” sem rekel sam pri sebi, ko sem na novinarski predstavitvi sedel za volan hibridne različice Ioniqa. Hyundai je namreč v nizko- in brezogljičnost štartal s trojčkom: Ioniqom kot hibridom, kot električnim vozilom in kot priključnim hibridom (septembra). No, na novinarski predstavitvi je bil na voljo še električni Ioniq, a ker jih bodo prodali le kakšno desetino od vseh Ioniqov skupaj, me ni tako zanimal kot hibrid, za katerega sem se ogrel zato, ker sem vedel, da bom prvič lahko sedel v hibrida, ki mu je v pomoč dvosklopčni robotiziran menjalnik (namesto prav nič prepričljivega CVT-ja). Ta ob dobro preračunanih prestavnih razmerjih prispeva tudi k doseganju nizke porabe goriva – tovarna navaja 3,6 litra.

Sodeluje s kombinacijo 1,6-litrskega atmosferskega motorja (77 kW/102 KM) z neposrednim vbrizgom goriva v valje in elektromotorjem moči 32 kW – skupaj zmoreta sistemskih 104 kW (141 KM) in 265 Nm navora, ki jih šeststopenjski menjalnik prenaša na prednji kolesi. In v programu Eco menjalnik hitreje prestavlja v višjo prestavo, v programu Sport pa dopušča vrtenje v višje vrtljaje. Res je, da bi za več vtisov potreboval tudi več časa, a nekaj malega sem uspel dognati. Menjalnik tekoče prestavlja, tako da je za udobje v tem pogledu poskrbljeno. V programu Sport ni tako hiter kot najboljši primerki dvosklopčnih menjalnikov v kombinaciji z motorji z notranjim izgorevanjem, vendar je kljub temu dovolj odločen pri prestavljanju. Vsekakor pa je neprimerno boljši kot brezstopenjski menjalniki.

Pri električni različici elektromotor zmore 88 kW (120 KM) in preko enostopenjskega reduktorja moč prenaša na prednji kolesi. Do stotice zmore pospešiti celo v 9,9 sekunde, sicer pa se 28 kWh litij-ionska baterija v hitri polnilnici do 80 odstotkov napolni v 23 minutah. Po podatkih tovarne pa menda zmore avtonomije do 280 kilometrov.

Sicer pa moram priznati, da Ioniq pozitivno preseneti s podvozjem, notranjo prostornostjo in obliko. Volanski mehanizem resda še zmeraj ponuja premalo odzivnosti in preveč sintetičnega občutka. A kot celota ta avtomobil predstavlja pravo svežino na trgu. Seveda pa ga bomo pod drobnogled vzeli, ko bo pripeljal na test v naše uredništvo.

Zadek je visoko privzdignjen, prtljažnik pogoltne za 443 litrov prtljage, skupna dolžina znaša 447 centimetrov.

Notranjost je urejena, moderna, menjava voznih programov pomeni tudi spremembo prikaza na instrumentni plošči.

Hyundai Ioniq Hybrid
Tehnični podatki
Motor: štirivaljnik, 1.580 ccm, elektromotor
CO2: 79 g/km
Sistemska moč: 104 kW (141 KM) pri 5.700 vrt./min
Navor: 265 Nm pri 4.000 vrt./min
Zmogljivosti: 10,8 s (0–100 km/h), 185 km/h (omejena)
Teža: 1.445 kg (72 kW/tono)
Cena: 22.990 EUR
Videz
Menjalnik v hibridu
Prostornost
Volanski mehanizem
4
EVO OCENA