Povprečna poraba: 3,9

Hyundai Ioniq, priključni hibrid

Enostavno rokovanje, skromna poraba goriva in prepričljiv dvosklopčni menjalnik so prednosti, zaradi katerih je Ioniq privlačen tudi za povprečnega voznika 

fotografije Jure Kralj 

Roko na srce, povsem elektrificirani avtomobili za običajnega potrošnika ne ponujajo (še) celovite rešitve – delno zaradi dolgotrajnega polnjenja baterij in delno zaradi okrnjenega omrežja polnilnic ter sto in enega ponudnika z lastnim kartičnim sistemom. Po drugi strani pa povsem klasični hibridni avtomobili nekako ne izkoriščajo potenciala, ki ga omogoča tovrstna kombinacija elektromotorja in motorja z notranjim zgorevanjem.

Zadek je kompakten in s plitkim prtljažnim prostorom, ki meri 341 litrov, nekoliko skazi družinsko uporabnost celote.

In pravijo, da je najboljše venomer moč najti nekje na sredi. Kamor sodijo priključni hibridi. Ti z večjimi baterijami in možnostjo polnjenja omogočajo vožnje po vsakodnevnih opravkih tudi izključno na električno energijo, ki je še vedno cenejša in v mestnih jedrih do prebivalcev prijaznejša. Mednje sodi tudi Ioniq, ki bi moral v trojici – pri Hyundaiju ponujajo še običajno in povsem elektrificirano različico – pritegniti največ kupcev.

Oblikovno sicer razdvaja, saj daje že na prvi pogled vedeti, da želi biti okolju prijaznejši (kar je sicer relativno in povezano predvsem z načinom pridobivanja električne energije). Enim je všeč, drugim spet ne. Tudi sam bi si tovrstni pogon raje zaželel v i30 ali i40. Vendar ima oblika seveda tudi svoj namen – premikati se s čim manj zračnega upora.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 80)

Peter Zorenč

Hyundai Ioniq
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.580 ccm, elektromotor CO2 26 g/km Moč (sistemska) 107 kW (145 KM) pri n.p. vrt./min Navor (sistemski) 270 Nm pri n. p. vrt./min Zmogljivosti 11,5 s (0–100 km/h), 162 km/h Teža 1.480 kg (73 kW/tono) Cena 28.990 EUR (brez vključene subvencije)
Enostavno upravljanje
Poraba goriva
Dvosklopčni menjalnik
"Električni" videz
Monotona notranjost
Hrup zadnjih pnevmatik
3.5
EVO OCENA