Vsestranski in hiter potovalnik

Hyundai Kona 1,6 T-GDI 4WD

Po odličnem i30 N je ta kompaktni SUV še najbližje pojmu – kompaktni športnik. Ampak preveč dobesedno tega ne gre razumeti …

Dovolj logično je razmišljati, da bo novi izdelek z oznako N model s številko 20, torej razred pod trenutno edinim, i30 N. Logično – tudi glede na rezultate v reliju. Dokler pa novinca ni, je najbližje temu Kona, nekakšen križanec ali morda celo kompaktni SUV, ki bi si ga brez težav lahko zamislil tudi kot čisto resen izdelek N. Če se zdaj morda kdo med vami še vedno sprašuje, kaj je vendarle oznaka N, naj ponovim. Gre za nekakšno podznamko, s katero želijo razvoj oziroma evolucijo serijskih modelov v športnike na nek način ločiti od ostalih modelov. Tudi cenovno …

Kona je nedvomno najbolj vpadljivo oblikovan Hyundai, z največ dinamičnimi potezami – čeravno gre za križanca.

Ampak do tega je pri Koni še daleč … Kljub temu se mi zdi, da je vgradnja najmočnejšega turbo podprtega štirivaljnika v dobre 4,16 metra dolgo Kono pogumna in tržno spretna poteza. S tem so dobili avtomobil, ki ima vse atribute, da se v svojem razredu zavihti na vrh. Mimogrede – le malo je konkurence, ki ponuja skoraj 180 konjev, samodejni menjalnik in štirikolesni pogon (da ne omenjam bogate opreme). Za povrh pa je tale Hyundaijev malček vpadljivo in predvsem dinamično oblikovan. Na 18-palčnih platiščih si ga brez težav predstavljam tudi s spuščenim podvozjem …

Podobno prepričljiv vtis pusti notranjost tega modela, vsaj v najbolj opremljeni različici. Črnine in sivine je sicer pričakovano precej, toda materiali so dovolj kakovostni, tako se vsaj zdi na otip, ergonomija morda ni popolna – je pa vsaj zelo dobra, vključno s sedeži. Ti so udobni, kak centimeter jim morda manjka na sedalnem delu, podpora ledvenega dela je odlična, z dvigom sedalnega dela pa se stegenski del blago spušča. Škoda – tudi zato, ker naklona ni mogoče nastaviti. Instrumentna plošča je sicer analogna, s čimer ni nič narobe, sredinski del digitaliziran, velik osrednji zaslon na desni pa poveznjen na armaturno ploščo. Vsekakor korektno okolje, kjer se ni težko počutiti dovolj dobro, tudi v hladnih zimskih jutrih, ko volan greje dlani, tazadnjo pa ogrevani sedeži (ne, ogrevanja vetrobranskega stekla ni).

Notranjost je prepoznavno Hyundaijeva, vendarle pa s spodobnimi materiali in dosledno ergonomijo. Potnika spredaj nimata težav s prostorom, na zadnjo klop sodijo mlajši člani družine.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 82)

Matjaž Korošak

Hyundai Kona 1,6 T-GDI 4WD
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.591 ccm, turbo CO2 155 g/km Moč 130 kW (177 KM) pri 5.500 vrt./min Navor 400 Nm od 1.500 do 4.500 vrt./min Zmogljivosti 7,9 s (0–100 km/h), 205 km/h Teža 1.477 kg (88 kW/tono) Osnovna cena 22.490 EUR
Odločen motor
Izdelava
Oblika in mere
Neodziven menjalnik
Preveč poudarjen prednji pogon
3.5
EVO OCENA