Hyundai RM19

Hyundai se bo, kot kaže, prelevil v pravega lovca, njegove žrtve pa naj bi bili Porsche Cayman, Alpine A110 in podobni. In če je predserijski RM19 nekakšen kažipot, potem se lahko omenjeni proizvajalci upravičeno bojijo

besede Steve Sutcliffe

Na znamenitem dirkališču Nurburgring obstaja prav poseben zavoj, s katerim so Hyundaievi inženirji domala obsedeni. Če ste že kdaj vozili po tem dirkališču, potem zagotovo veste, o čem govorim. Je pa treba poudariti, da ga sploh ne gre jemati zlahka. Imenuje se pa Schwedenkreuz. Za tiste, ki še nikdar niste vozili tukaj, naj povem, da na prvi pogled pravzaprav to sploh ni klasičen zavoj, in po prvem relativno počasnem krogu si misliš, da tak zavoj res ne more predstavljati neke resne drame.

Po slabih 20 kilometrih se spet pojaviš pred istim zavojem. In dejstvo je, da venomer razmišljaš, da bi ga lahko dopeljal še nekoliko hitreje. Vse dokler recimo ne ugotoviš, da sistem zračnih blazin vendarle deluje brezhibno …

Gre namreč za blagi levi zavoj po klancu navzdol, ki to skorajda ni. Napadeš ga lahko v najvišji prestavi, s katerimkoli avtomobilom se pač tam znajdeš. In prav zato je za Alfreda Biermanna in njegovo ekipo inženirjev oddelka N ta zavoj za nastavitve njihovih avtomobilov izrednega pomena. Filozofija, ki stoji za tem početjem, pa je sila preprosta. Če namreč avto pri vstopu v Schwedenkreuz in pri izstopu iz njega ostane trdno in prepričljivo na tleh, bo zagotovo prepričljiv na vseh cestah tega sveta. Pri katerikoli hitrosti. Vse lepo in prav, če seveda nimaš namena na smrt prestrašiti bodoče klientele, ampak …

Druga zadeva Schwedenkruza pa je precej bolj oster zavoj v desno, ki sledi slabih 300 metrov kasneje. Imenuje se Aremberg. Torej, hitrejši ko si skozi Schwedenkreuz (seveda ob predpostavki, da se ne razletiš), hitreje se približuješ Arembergu. In prav tam postanejo stvari zelo, zelo zanimive. Če seveda ne sediš v avtomobilu, ki nosi oznako GT3 in je opremljen s pregovorno dobrimi zavorami.

Mirno lahko zatrdim, da gre pri kombinaciji Schwedenkreuza in Aremberga za pošten izziv. Še posebej v avtomobilu s sredinsko nameščenim motorjem, kar pa ljudem rahlih živcev resnično odsvetujem. A kljub temu sem že pri prvem poskusu s Hyundaiem RM19 neizmerno užival. Brez znoja, brez škrtanja z zobmi, ne da bi se podelal v hlače. Skratka, zelo lahkotno sem odpeljal kombinacijo. Kar je morda nekoliko presenetljivo, če pomislim, da gre za čisto preserijski model izpod rok tistih, ki se sicer ukvarjajo s sestavljanjem limuzin s prirezanim zadkom. In jasno, da do sedaj še nikoli niso napravili avtomobila s sredinsko nameščenim motorjem. RM19 torej. V oznaki RM19 pomen črka R Racing, M pomeni Midship (angleško za sredino, sredinsko), 19 pa letnico 2019. Trenutno mi vse skupaj deluje kot Veloster na steroidih, morda je oblikovno blizu kakemu dirkalniku tako imenovane silhuetne serije z ogromnim zadnjim difuzorjem in še večjim zadnjim spojlerjem. A vse to niti malo ne razkriva, kakšen bo ta bodoči N pravzaprav leta 2021, ko bo ugledal luč sveta. Že sedaj pa dajejo zasnova s sredinsko nameščenim motorjem, volanski mehanizem, zavore, menjalnik in računalniško vodena zapora diferenciala nekakšen predogled, kako bo po vsej verjetnosti sestavljena osnova. Že zdaj pa mirno zatrdim, da je tudi v tej fazi konceptne predserijske zasnove osnova zelo obetavna. Celo nekoliko bolj, kot je bil to (b tej fazi) na primer i30N, ki pa se je kasneje izkazal za izjemen izdelek. 

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 86)

Hyundai RM19

Motor vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, turbo Moč 290 kW Navor  Ni podatka Teža Ni podatka 0-100 < 4 s Hitrost 250 km/h (omejena) Cena Predvidoma med 60.000 in 70.000 EUR

evo ocena ★★★★★

Preberite tudi
Tri ravni raznolikosti