Ležerno udoben in uporaben potovalnik

Hyundai Tucson 2,0 CRDI 4WD Impression

Temeljita prenova ne pomeni le kozmetičnih popravkov in sodobnejših varnostnih sistemov. Nov je tudi dvolitrski turbodizel z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom

foto Jure Kralj

Najuspešnejši Hyundai v Evropi je Tucson. Športni terenec navdušuje tudi slovenske kupce. Po treh letih so Korejci poskrbeli za resno prenovo, pri kateri seveda izstopa kaskadna maska s kromiranimi letvicami, spremenjena je podoba prednjih in zadnjih luči, zadaj ni mogoče spregledati niti dvojne izpušne cevi.

Vsaj tako prepričljiv je zdaj tudi občutek za volanom. S kakovostno izdelavo in prijetnimi materiali na otip deluje zrelo, kakovostno, prepričljivo. In k temu spada tudi sedenje (kjer bi se nekaj bočne opore vendarle prileglo) ter celotna ergonomija voznikovega okolja. Za sodobni videz poskrbi večji, osempalčni osrednji zaslon z navigacijo, ki ponuja sedemletno brezplačno naročnino LIVE (obveščanje o vremenu, prometnih razmerah, območjih nadzora hitrosti). Med parkiranjem je mogoče spremljati avtomobil iz ptičje perspektive …

Kakovost izdelave je očitna, počutje in opremljenost zelo dobra. Na zadnji klopi je prostora dovolj tudi za odrasle, prtljažnik s 513 litri pa zadovoljuje družinske potrebe.

Še bolj pomemben se mi zdi korak, ki so ga inženirji naredili pri pogonu; dvolitrski prisilno polnjen turbodizelski štirivaljnik navor prenaša preko novega osemstopenjskega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora. To pa še ni vse, saj so v sistem vključili tudi 48-voltni elektromotor z baterijo kapacitete 0,44 kWh, ki motorju z notranjim zgorevanjem priskoči na pomoč pri pospeševanju, baterija pa se polni z regeneracijo med vožnjo. Kljub temu pa ne pričakujte kakšnega adrenalinskega pospeševanja, le bolj odziven je pogonski sklop pri speljevanju. Tudi v voznem programu Sport ni nič bolje, saj občutek športnosti kaže le menjalnik, ko v samodejnem načinu prestavlja kasneje in motorju omogoča, da se vrti v višje vrtljaje. V udobnem načinu pa menjalnik prestavlja izredno gladko, skoraj nezaznavno in le odločen pritisk (kick-down) lahko za nekaj trenutkov zmede delovanje oziroma je čas prestavljanja nekoliko daljši.

Tudi pri tako odločnem pospeševanju prednji kolesi zmeraj ponujata oprijem brez zdrsov, saj tudi resen navor motorja učinkovito porazdeljuje med prednjo in zadnjo osjo štirikolesni pogon. Podvozje bo brez dvoma prepričalo voznike, ki stavijo na udobje, manj pa tiste, ki si želijo tudi pri SUV-ju nekaj dinamike. Zato pa dobro blaži tudi izrazitejše luknje in grbine, kar bodo mnogi kupci te znamke postavili pred neposrednost volanskega mehanizma. Zato me je bolj zmotila skopa količina informacij o oprijemu pnevmatik pri vsakem malo hitrejšem zavoju. Preko volana je namreč težko natančno določiti podkrmarjenje, pa tudi sicer volanski obroč kljub prijetni obteženosti ponuja nekaj sintetičnega občutka.

Vsekakor pa je Tuscon avtomobil, ki ne bo razočaral, če do njega pristopite tako, kot želi. Je namreč predvsem ležerno udoben in uporaben potovalnik, sodoben SUV, ki je cenovno dostopen, tudi ko je govora o res dolgem spisku opreme.

Sebastijan Zorenč

Hyundai Tucson 2,0 CRDI 4WD Impression
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, turbodizel CO2 153 g/km Moč 136 kW (185 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 400 Nm od 1.750 do 2.750 vrt./min Zmogljivosti 9,5 s (0–100 km/h), 201 km/h Teža1.748 kg (78 kW/tono) Cena 37.190 EUR
Udobje
Prostornost
Ugodno razmerje med ceno in opremo
Ščepec več dinamike bi si zaslužil
3
EVO OCENA