Prihodnost Hyundaijeve družine N

Novo v Sloveniji: Hyundai Tucson N-Line

Zgodba se nadaljuje. Strategija pri Hyundaiju je očitno dobro premišljena – čistokrvnim in osredotočenim modelom N sledijo tisti, ki ponujajo vznemirljivost in vozno dinamiko, ne pa tudi polnih (motornih) zmogljivosti

Sicer pa – zgodba in njen razvoj sta vam zagotovo znana tudi iz premijskih evropskih znamk, ki so skozi leta razvile podznamke za razvoj svojih posebno športnih modelov. Sprva je bil to le eden od najbolj uspešnih gradnikov imidža (ki so mu dodali še avtomobilski šport), zdaj pa so to samostojne znamke, ki zmorejo dodelane in zmogljive avtomobile ponujati za precej več denarja in generirati tudi precej večji dobiček. Ob vseh ostalih pozitivnih (stranskih) učinkih. Hyundai je torej znano strategijo le izpopolnil in prilagodil. Kot je videti – zelo uspešno …


Preberite tudi:

Vozili smo Hyundai i30 N Fastback: Po dnevu vožnje se je težko posloviti od njega
Vozili smo Hyundai i30 N: Trenutek resnice
Koreja na visokih vrtljajih


Modeli N so torej tisti, ki predstavljajo vrh ponudbe, tako po tehnologiji kot zmogljivostih, seveda pa tudi po ceni. Trije pravi člani družine N so trenutno na trgu in vse so kupci sprejeli z odprtimi rokami – i30 N, i30 N Fastback in pa Veloster N, ki pa ga na stari celini na žalost ni v ponudbi. Zelo pozitivne ocene teh kompaktnih športnikov in dober imidž pa si želijo pri Hyundaiju sedaj prenesti še korak nižje. Gre torej za modelsko linijo, ki želi ponuditi nekaj dodatne vozne dinamike, občutkov, videza in opreme iz modelov N, toda brez izjemnih motornih zmogljivosti in seveda za precej bolj dosegljivo ceno. Če je preobrazbo v kompaktnega športnika prvi doživel i30, je s stališča prodaje morda logično, da so se za prvi model, ki bo dobil paket N-Line, odločili za Tucsona. Kompaktni SUV je namreč eden najbolj prodajanih Hyundaijev in logično je, da so mu z dodatki močno povečali poželjivost pri kupcih. Gre pravzaprav za peti paket opreme, ki ne nadgrajuje le zunanjosti in notranjosti, pač pa ponuja tudi 19-palčna platišča, športno vzmetenje (spredaj pet in zadaj osem odstotkov čvrstejše) in blaženje ter prilagojen krmilni mehanizem. Tucsona je tako mogoče nadgraditi s tremi motorji (z motorjem 1,6 T-GDI ter z močnejšim 1,6 in 2,0 CRDI, ki sta sicer oba že zdaj delna hibrida). Sploh 1,6-litrski dizel je s hibridizacijo postal opazno bolj odziven in ubogljiv v res nizkih vrtljajih, kar je bila doslej slaba stran, dokler ni dosegel približno 2.000 vrtljajev.

Pri izvedbi N-Line ne gre zgolj za zunanjo ‘šminko’, pač pa so inženirji pri oddelku N dodelali tudi podvozje in odzivnost volanskega mehanizma.
Tudi notranjost modelske linije N-Line izraža več sorodnosti z modeli N, saj so drugačni sedeži, volan, prestavna ročica …

Logično je tudi, da je drugi model i30 N-Line, ki se neposredno naslanja na bolj slavnega brata. Tudi zato je sprememb in dodelav še nekoliko več, saj je vzornik resnično uspešen. Poleg 18-palčnih platišč in Michelinovih pnevmatik 225/40 R18 je tu še prilagojeno podvozje, pa boljša odzivnost motorja, prilagojene so tudi zavore, v najboljšem paketu pa so zraven še športni sedeži v kombinaciji usnja in velurja. Seveda podobno velja tudi za najnovejšega člana družine – model Fastback.

Tudi i30 je na voljo v izvedbi N-Line, v tem primeru pa so inženirji dodali še več mehanskih sprememb, da bi poudarili vozne lastnosti. Poleg podvozja so namreč prilagojene tudi zavore in odzivnost motorja.

Je to vse? Seveda ne, je pa to vse v tem trenutku. Pri Hyundaiju in oddelku N, ki ga vodi nekdanji šef oddelka BMW M, imajo namreč polne roke dela in že pred časom so povedali, da je zdaj spet na vrsti novi član družine N. Sicer natančnih podatkov še ni, glede na več Biermannovih izjav pa bi lahko četrti član družine postal SUV – torej Tucson ali pa celo model Kona, ki ima še več potenciala že zaradi kompaktnih dimenzij in zmogljivega agregata. Čisto brez možnosti ni niti i20, ki ima seveda potencial za preobrazbo zaradi sorodnosti z dirkaškim modelom, i20 WRC je namreč model, s katerim Hyundai več kot uspešno nastopa v svetovnem prvenstvu v reliju. Mimogrede – nekaj fotografij delno zakritega modela že kroži po spletu, pa tudi zmogljiv motor 1,5 T-GDI je na voljo, ki zmore dobrih 200 konjev … Vsekakor pa naj bi bil naslednji model že pred vrati, torej zagotovo leta 2020.

Pa še nekaj je povedal Biermann – da si v ponudbi zlahka predstavlja tudi polnopravne člane družine N, ki imajo električni pogon, Ioniqa ali Kono na primer. V družino N pa prihaja tudi model, ki naj bi poosebljal športnost in prestiž, vrh ponudbe znamke torej, in to kot športni dvosed ali pa štirivratni kupe (kjer bi lahko osnovo predstavljal osupljiv koncept Fil Rouge). Torej model, ki bi na najboljši možni način povezoval dirkaški šport na eni strani ter vse ostale modele N na drugi, vendar pa več podrobnosti še čakamo. Pri tem ostaja v spominu študija kompaktnega modela s sredinsko postavljenim motorjem, ki so jo poimenovali RM16. Zelo verjetno bo tudi i30 N dobil še nekaj dodelav, da bo lažje dohajal korak s konkurenco. Govori se o štirikolesnem pogonu, močnejšem motorju in samodejnem menjalniku.

Seveda pa bo Hyundai postopoma predstavil tudi več modelov s paketom N-Line, ki bodo sledili ponudbi v družini N ali pa bodo povsem samostojni.

Hyundai Tucson N-Line
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljni, vrstni, 1.598 ccm, turbodizel CO2 126 g/km Moč 100 kW (136 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 320 Nm od 2.000 do 2.250 vrt./min Zmogljivosti 11,2 s (0–100 km/h), 180 km/h Teža 1.582 kg (63 kW/tono) Osnovna cena 26.990 EUR
Elegantna pojava
Dodelano podvozje
Oprema
Dvolitrski dizel bi morda bolj ustrezal
4
EVO OCENA