Volkswagen je v začetku maja pričel s sprejemanjem prednaročili za električno vozilo ID.3 First, ki bo dobavljivo leta 2020 – le v nekaj dneh so jih zbrali več kot 15.000

Tudi Slovenci v tem nakupovalnem trenutku nismo izjema. Do 14. maja, torej v enem tednu, se je namreč za štirivratno električno vozilo v obliki prednaročila odločilo preko sto kupcev, kar je več kot je jih je v lanskem letu našel najbolj prodajan električni model pri nas – Renault Zoe, teh so prodali 108 v celem letu 2019.

Naj le spomnimo, da bo prihajajoča družina vozil ID šteje kompaktneža ID.3, križanca (študija z imenom ID.Buzz), velikoprostorca (študija ID.Crozz), limuzino (študija Vizzion) velikega terenca (ID.Roomzz). Za prvega v družini je Volkswagen v Evropi z 8. majem pričel sprejemati nezavezujoča prednaročila in v dveh dnevih je zanj polog plačalo več kot 15.000 kupcev. No, pologa pa ni bilo potrebno plačati pri nas (le številko plačilne kartice v znak resnosti), pač zaradi drugačne zakonodaje. Šele jeseni se bodo dokončno odločili tisti, ki imajo resen namen kupiti ID.3 1st.

Čeprav za tega novinca prav veliko ni znanega, pa smo zvedeli, da ga bodo prvi kupci dobili v roke šele prihodnje leto. Prav tako vemo, da bo ID.3 1st serijsko opremljen s srednje veliko baterijo zmogljivosti 58 kWh (kasneje bo opremljen tudi z manj in bolj zmogljivo baterijo). To pomeni avtonomijo vožnje do 420 kilometrov izmerjeno po novem WLTP standardu. Marko Škriba, vodja znamke Volkswagen v Sloveniji, je na novinarski konferenci namignil, koliko bi naj ID.3 1st stal; cena z že vračunano subvencijo naj bi znašala toliko kot stane Golf z dizelskim agregatom. Predvidevamo, da seveda s primerljivo opremljenostjo, saj bo ID.3 1st na voljo s tremi paketi opreme. Že serijsko bo opremljen s sistemom za hitro polnjenje, glasovnim upravljanjem in navigacijsko napravo. Nadgradnja tega bo oprema Plus z led osvetlitvijo in dvobarvno karoserijo, s paketom opreme Max pa bo ID.3 1st dobil še panoramsko streho in virtualni projecirni zaslon. Ne glede na izbran paket opreme bo ta električni avtomobil na voljo zgolj v štirih barvah, proizvajalec pa bo za prvo leto lastništva ponudil brezplačno polnjenje baterije (do 2.000 kWh).

Pa vendar do invazije e-mobilnosti pri Volkswagnu ne bodo čakali do leta 2020. E-Golfu se bodo še letos pridružili električni Up! ter Crafter in Caddy. Sicer bodo pri tej nemški znamki v prihodnje investirali devet milijard evrov v razvoj e-mobilnosti, zato do leta 2030 pa kanijo izdelati deset milijonov električnih vozil.

Pohvaliti velja tudi slovenskega uvoznika, podjetje Porsche Slovenija, ki se je med prvimi v Evropi odločilo celovito pristopiti k e-mobilnosti. Pri nas so namreč pričeli ponujati sisteme avtomobilskih polnilnic pod blagovno znamko Moon, primerne za počasnejše polnjenje vozila na domu ali v službi, saj polnilne postaje omogočajo hitrost polnjenja do 22 kW na uro. Celovitost ponudbe pa ne pomeni zgolj prodaja polnilnih postaj, pač pa tudi svetovanje, pregled infrastrukture na domu ali v podjetju, priprava dokumentacije, hranjenje elektrike, s fotovoltaiko pridobivanje elektrike ter montaža teh sistemov. Sicer je za najcenejšo domačo polnilno postajo potrebno odšteti 800 evrov, za najzahtevnejšo celovito rešitev pa do 14.000 evrov.