In najhitrejši SUV na Nurburgringu je …

Pri znamki Alfa Romeo se radi pohvalijo, da je Stelvio najhitrejši SUV tudi na znameniti Severni zanki. Seveda le v verziji QV

Tam je namreč Stelvio postavil rekord in prevozil 21 kilometrov dolgo progo v 7. minutah in 51 sekundah. Vsekakor izjemen rezultat, še posebej za terenca, ki s svojo pojavo in 4,7 metra dolžine (ter 1,7 višine) ne spada med majhne, še manj med peresno lahke!

Toda pri Alfi zatrjujejo, da jim je z uporabo lahkih in kompozitnih materialov uspelo težo zadržati v razumljivih mejah. Sicer 1835 kilogrami ni malo, pa vendar precej manj od konkurence. Po tehnični plati je QV sicer v tesnem sorodu y odlično Giulio QV. Predvsem gre za 2,6 litrski V6 motor (s Ferrarijevimi geni) z dvema turbinama in močjo 375 kW (510 KM )pri 6500 vrtljajih. Zraven sodi tudi osemstopenjski ZF-ov menjalnik, ki je seveda prilagojen potrebam super SUV-ja. Bistvo je očem nevidno – Stelvio ima serijsko tudi stalen štirikolesni pogon Q4. Ki pravzaprav ni stalen, saj je v normalnih razmerah navor speljan proti zadnjemu kolesnemu paru, toda takoj ko računalnik zazna, da bo (ali bi lahko) prišlo do zdrsa, sklopka v odjemu pogona za prednjo os prenese del navora do prednjega para koles, vendar največ 50 odstotkov. Toda stelvio QV je opremljen tudi z mehanskim vektoriranjem navora med zadnjima kolesoma – računalniško vodeni sklopki na levi in desni gredi zmoreta razporejati navor levo in desno in tako pomagati pri vozni dinamiki (podobno kor Ford Focus RS ali Jaguar). In pomaga pri pospeških, saj učinkovito prenese na podlago ves navor šestvaljnika (600 Nm), tako da gre obljubljeni številki 3,8 s do 100 km/h kar verjeti.

Za model QV so pri Alfi pripravili tudi računalniško vodene blažilce (AlfaTM Active Suspension), ki z prilagajanjem pretoka skrbijo za več udobja ali za boljši nadzor nad karoserijo in oprijem pri bolj dinamični vožnji. Seveda jih je moč upravljati tudi preko voznih programov DNA, ki je v tem modelu nadgrajen še s programom Race in omogoča turi popoln izklop nadzor oprijema in stabilnosti, povsem sprosti zvok šestvaljnik, skrajša prestavne čase (le 150 milisekund) in otrdi blažilce (te je sicer mogoče nastaviti tudi posebej). Inženirji so se dotaknili tudi krmilnega mehanizma, ki je z razmerjem 12,1:1 menda ravno tako najbolj neposreden v razredu, hkrati zatrjujejo, da gre za najbolj naraven in instinktiven sistem na trgu.

More Stories
Temeljiti predelavi