Izjemen skupek zmogljivosti in uglajenosti, ampak …

Pri Audiju pravijo, da gre pri novem RS5 bolj za udobno in luksuzno izvedbo GT, a specifikacije temu vendarle nasprotujejo

fotografije Aston Parrott

“To je avtomobil, ki mora zadovoljiti zajeten spekter različnih potreb,” je razložil Stephan Winkelmann, Audijev šef športnega oddelka. To je tudi človek, ki je neposredno odgovoren za povsem novo, drugo generacijo RS5. “Naše stranke ga uporabljajo za vsakdanjo vožnjo, zato pričakujejo precej udobja in po potrebi tudi izjemne zmogljivosti. Zato je RS5 pravi ‘gran turismo’ med vsemi modeli RS,” trdi Winkelmann. Preveč branja med vrsticami niti ni potrebno za zaključek, da bi se Audi rad nekoliko distanciral od zapriseženih tekmecev, kot sta recimo BMW M4 ali pa Mercedes AMG C 63. A že bežen pogled na specifikacije govori neko drugo zgodbo, takšno, v kateri so zmogljivosti še zmeraj na prvem mestu.

Za začetek naj povem, da je novi RS5 v primerjavi s prejšnjim izgubil kar nekaj kilogramov in namesto atmosferskega V8 ga sedaj poganja prisilno polnjen V6, ki je sicer manjši, a tudi zmogljivejši. Precej pozornosti so pri Audiju posvetili tudi štirikolesnemu pogonu, ki je na novo zasnovan in zato hitreje delujoč. To pomeni še več vpletenosti voznika v vožnjo. Tako vsaj trdijo pri Audiju. Nov je tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, in da ne pozabim – tudi videz. Kot navdih za novega RS5 je služil zastrašujoč dirkalnik serije IMSA, Audi 90 Quattro IMSA GT. Novi RS5 po videzu nikakor ne deluje kot plaha srnica. Značilni široki blatniki, ki so nekakšna stalnica že od ‘pra-quatrra’ naprej, večja in agresivnejša maska ter nižji odbijač z dovodi zraka. Zunanjo podobo pa lepo zaokrožujejo zelo ostre in jasne linije.

Podrobnejši pogled v podatke pa razkrije, da RS5 vseeno ni tako ‘civilen’, kot pravi Winkelmann. Prav izguba kilogramov je tista, ki temu nasprotuje. Novi RS5 je za kar 60 kilogramov lažji od predhodnika. Največ teže so prihranili z vgradnjo novega 2,9-litrskega prisilno polnjenega V6, ki je za kar 31 kilogramov lažji od prejšnjega V8. Manj mase na prednji osi (vsaj) teoretično pomeni ostrejšo vodljivost. Preostanek diete pa gre na rovaš celotne konstrukcije, ki je zavoljo uporabe aluminija v kombinaciji s trdim jeklom lažja za 15 kilogramov. Lažji sta tudi prednja (6 kg) in zadnja (5 kg) os, pa tudi na novo zasnovan elektromehanski volanski mehanizem je lažji za 3,5 kilograma. Vse to je serijsko in še zdaleč ne dokončno. Če ste mnenja, da bi lahko bil novi RS5 še nekoliko lažji, potem je tukaj še doplačljiva karbonska streha (3 kg) in posebna kovana 20-palčna platišča, ki pri nevzmeteni masi privarčujejo 8 kilogramov, prav tako so lažje tudi karbonsko-keramične zavore na prednji osi.

Zmogljivost novega V6 je enaka kot pri prejšnjem 4,2-litrskem atmosferskem V8 (330 kW/450 KM), le da novi V6 preseneti z večjim navorom, ki je hkrati na voljo že precej nižje. Pri novem V6 je namreč številka zrasla s 450 njutonmetrov na dobrih 600, zdaj pa je vseh 600 njutonmetrov na voljo že pri 1.900 vrtljajih. Pri Audiju še trdijo, da s pomočjo štartnega programa in štirikolesnega pogona novi RS5 do stotice potrebuje le 3,9 sekunde.

Na cesti je novi RS5 približno tako hiter, kot je to razvidno iz poplave številk v specifikaciji. K temu je treba prišteti še odlično delovanje novega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, ki je nekoliko hitrejši od prejšnjega dvosklopčnega S-Tronica, obenem pa deluje bolj uglajeno pri ležerni vožnji.

Loputa v izpušnem sistemu daje novemu V6 boljši zvok v najbolj športnem načinu vožnje

Vendar se pri vožnji ne dogaja nič posebno dramatičnega, saj je zaradi zelo linearnega podajanja moči vožnja sicer hitra, a brez kančka drame in karakterja. Pogrešal sem neko histerijo kot pri M4 ali pa brutalen udarec moči kot pri C63. In tudi zvok motorja me ni povsem prepričal, saj vse skupaj zveni zelopridušeno, uglajeno in ne tako kričeče kot pri prejšnjem V8.

Pri izbiri načina vožnje Dynamic (obstajajo še Auto, Comfort in Individual, kjer lahko poljubno nastavljaš nastavitve motorja, vzmetenja, volanskega mehanizma in menjalnika) postane RS5 v trenutku bolj osredotočen. Nastavljivi blažilniki postanejo trši, prav tako volanski mehanizem, stopalka za plin pa bolj odzivna. Vse skupaj torej zveni kar obetavno. A je prav zmanjšanje teže prednjega dela tisto, ki novemu RS5 res omogoča bolj osredotočen vstop v zavoj, hitrejše spremembe smeri. Skratka, novi RS5 zmore več kot njegov predhodnik. K temu pa ogromno pripomore tudi novi štirikolesni pogon, ki omogoča zelo brutalno pospeševanje iz zavojev ob pomoči zadnje osi pri rahlem spodrsavanju zadka, ki zanaša prednjo os v smer zavoja. Pri zelo agresivni vožnji bo RS5 sicer pričel podrsavati, preden bo elektronika prednji osi poslala zadostno količino navora. A kljub temu nikoli nisem imel občutka, da sem bil zelo vpleten v proces vožnje; preprosto obrneš obtežen, volanski obroč (brez nekih posebnih informacij), pohodiš stopalko za plin in pustiš menjalniku ter izjemnemu oprijemu, da opravita svoje. Zagotovo najboljši način za premagovanje kilometrov, ki pa mu primanjkuje ‘dialoga’ voznika z avtom.

“Zmanjšanje teže prednjega dela je tisto, kar novemu RS5 omogoča še bolj osredotočen vstop v zavoj.”

V načinu vožnje Auto pa RS5 preseneča z izjemno udobno in uglajeno vožnjo. Tudi notranjost ni od muh, saj ponuja le najkakovostnejše materiale z izjemno izdelavo, ki recimo upravičuje precej zasoljeno ceno, saj je zanj treba odšteti 97 tisočakov (za primerjavo, BMW M4 s paketom opreme M4 pri nas velja 92.600 evrov). V realnem svetu je RS5 izjemen skupek zmogljivosti in uglajenosti, zato je tudi izjemno priljubljen ter zelo blizu Winkelmannovim trditvam. Da pa bi ga lahko opisal tudi kot zelo vozniško resnično osredotočenega, mu žal manjka tista zadnja malenkost.

James Disdale

Kakovost materialov in izdelave notranjosti je daleč pred tekmeci.

Audi RS5
TEHNIČNI PODATKI
Motor V6, 2.894 ccm, turbo
Moč 330 kW (450 KM) med 5.700 in 6.700 vrt./min
Navor 600 Nm med 1.900 in 5.000 vrt./min
0–100 km/h 3,9 s
Hitrost 250 km/h
Teža 1.655 kg (202 kW/276 KM na tono)
Cena 97.000 EUR (Nemčija)
Odlične zmogljivosti
Vodljivost, ki vzbuja zaupanje
Uglajenost in udobje
Motor brez osebnosti
Manjka povezanost voznik - avto
4.5
EVO OCENA