Izven sence

Če ste pomislili, da je Pagani v poplavi svežih hiperšportnikov izostal, ste se zmotili. Podjetje iz Modene razvija novo različico Huayre s toliko potenciala, da bi lahko bila tudi najboljša med vsemi. Zapeljali smo namreč prototip.

Zunaj je še temno. Huayra BC stoji pod megleno rumeno svetlobo luči parkirišča pred čudovitim hotelom Eremo della Giubiliana na Siciliji. V tej slabi svetlobi so podrobnosti zunanjosti zabrisane, vendar Huayra BC nikakor ne more skriti svojih značilnih potez: lahka platišča z osrednjo matico in neverjetno tankimi prečkami, veliko zadnje krilo in zajeten Venturijev kanal na zadku, prav tako velike dvojne sprednje spojlerske ustnice ter aerodinamične linije, ki poskrbijo za atletsko držo tega športnika. In ogljikova vlakna – ta so vsepovsod. Iz njih so izdelani zadnji spojler, sprednji ustnici, pokrov spredaj, bočna ogledala, dodatki aero paketa … To je spektakularen pogled, ki napoveduje Paganijevo vrnitev z izjemno lahko in umetniško izdelano konstrukcijo hiperšportnika s poudarkom postaviti se ob bok McLarnu P1 in LaFerrariju.

Pravzaprav Pagani nikoli ni izstopil iz te igre, vendar se zdi, da v poplavi novih hiperšportnih avtomobilov Huayre nismo vozili že celo večnost in so jo konkurenti kar nekoliko zasenčili. V tem času, ko so slednji tekmovali za naslove, so bili pri Paganiju zaposleni s proizvodnjo avtomobilov, z zaključnimi deli nove tovarne ter razvojem novih konceptov. Iz tovarne je namreč zapeljala 94. Huayra od sto načrtovanih, Huayra Roadster je v fazi pridobivanja homologacij ter priprave na prodajno pot po svetu (vključno z opravljanjem testov trka v ZDA) ter seveda priprave Huayre BC.

Kot je pri Paganiju znano, tudi različica BC premore podrobnosti in širok izbor sodobnih materialov, pa četudi gre za zgodnji prototip, ki je menda šele pri 60 odstotkih načrtovanega končnega izdelka Horacia Paganija in njegove ekipe. In še preden se nam pričnejo cediti sline po karbonu, titanu ter drugih materialih, naj razkrijem nekaj osnovnih informacij o tem avtomobilu. Kratica BC se nanaša na Bennyja Caiolo, enega prvih kupcev Paganija, saj je v začetnem obdobju Paganija kupil kar štiri Zonde in jih dodal v svojo zbirko Ferrarijev, Lamborghinijev, Maseratijev in številnih drugih precej zaželenih avtomobilov. Postal je tudi velik prijatelj Horacia in obenem njegov navdih. Verjetno bi si tudi sami želeli biti podobni Bennyju, ki je sicer umrl leta 2010, a je menda vse do svoje smrti redno pretegoval ‘noge’ svojemu Ferrariju FXX Evoluzione ter drugim superavtom iz svoje zbirke. Očitno je, da so mu bile všeč precej nenavadne vozne izkušnje in Huayra z njegovimi kraticami mora biti temu primerna, torej kot nekakšen poklon temu ljubitelju hitrih avtomobilov.

Paganijev cilj z BC-jem je ustvariti legalen hiperšportni avtomobil za cesto, ki bo z zmogljivostmi bistveno bolj orientiran na dirkališče, podobno kot Zonda R ali Cinque. Ključ do uspeha je seveda v zmanjšanju teže, v povečanju aerodinamične učinkovitosti, v več ustvarjenega podtlaka in seveda pri iskanju dodatne moči motorja. Huayra je namreč opremljena z AMG-jevim šestlitrskim V12 z dvema turbinskima polnilnikoma, ki razvija 537 kW (730 KM) in 998 Nm navora. Današnji prototip zmore 567 kW (770 KM) in 1.098 Nm navora. Vendar v primerjavi z najnovejšimi hiperšportniki, kot so McLaren P1, LaFerrari in na koncu koncev tudi Bugatti Chiron, nekoliko zaostaja glede surove moči.

Več preberite v tiskani izdaji Evo magazina!