4kolesa

Izzivanje herojev

Pri Hyundaiju so odločeni še naprej vznemirjati segment športnih kompaktnežev, tokrat z lažjim in bolj osredotočenim i30 N. Še več, bi lahko bile govorice o pravem športnem N modelu resnične?

Ustvariti novo športno podznamko je naloga, ki se je noben proizvajalec ne bi smel lotiti z levo roko. Seveda so nagrade velike – športni kompaktnež se lahko prodaja za dvakratno ceno običajnega modela, a še pomembnejši je tisti halo učinek, ki omogoči, da se potem lažje prodajajo vsi drugi modeli iz ponudbe. Če vse to popeljete do naslednje ravni, potem lahko športne karoserijske dodatke prodajate skozi celotno modelno paleto in še dodatno začinite dobičkonosnost – le poglejte Audijev paket S-Line ali BMW-jev M Sport. 

A razviti prepričljiv športni avtomobil ni lahko, še posebej ne z modelom, ki bo dlje časa vztrajal na številnih trgih. Zato je Hyundaijev dosežek z i30 N še toliko bolj izjemen.

Kako je Hyundai zasnoval avtomobil, ki se lahko spoprime s – in jih dotolče – tekmeci, ki so se razvijali desetletja? Udejstvovanje v dirkanju zagotovo pomaga in korenine podznamke N so v motošportu. Ta je doživela uspehe na svetovnem prvenstvu v reliju WRC, seriji VLN Nürburgring, tradicionalnem prvenstvu TCR, prvenstvu Pirelli World Challenge in na vztrajnostnih dirkah 24 ur Nürburgringa. In medtem ko izkušnje dajejo kredibilnost in omogočajo prenos tehnologij v cestni program, same po sebi še ne zagotavljajo uspeha. 

Da bi i30 N (kot tudi Veloster N, ki v Evropi na žalost ni na voljo) uspel, so se pri Hyundaiju oprijeli enake strategije, ki jo uporabljajo vse od začetka proizvodnje lastnih avtomobilov leta 1974. Poiskali so najboljše strokovnjake in jim pustili svobodo (ter denar) za izpeljavo projekta.

V primeru podznamke N so v svoje vrste zvabili Alberta Biermanna, ki je pred tem vodil BMW-jev športni oddelek M. Stran od strogih omejitev BMW-ja in opremljen s praznim listom papirja ter izdatnim proračunom je začel zasnovo športnega kompaktneža, ki bi se lahko meril z najboljšimi tekmeci – brez potrebe po kopiranju najbolj uveljavljenih konkurentov. “Ne bojimo se početi stvari drugače,” pravi Biermann in nadaljuje: “Naši N-avtomobili premorejo ravnovesje med zmogljivostmi in uporabnostjo, zato so zabavni tudi med vsakodnevno vožnjo.”

Njegov prvi avtomobil, i30 N, je vsekakor impresiven. Podobno kot vsi drugi N modeli je hiter, vendar nikoli ni imel namena biti najhitrejši v razredu. Namesto da bi se osredotočal na surove zmogljivosti, dajo Biermannovi N-primerki prednost zabavni osebnosti in veselju pri vožnji skozi ovinke. Zasnovali so ga tako, da združuje vsakodnevno uporabnost in zmožnost uporabe na dirkališču.

Modelu i30 je sledil še Veloster N za ameriški in korejski trg, nakar je ponudbo obogatila še različica i30 N Fastback. Zanjo so morali nekoliko prilagoditi podvozje in dodelati še druge malenkosti, to pa le kaže na korejsko kulturo in željo po nenehnem (hitrem) napredovanju in razvoju.

Zadnji N, ki bo popestril ponudbo, bo tudi najbolj vznemirljiv.

Zadnji N-model, ki bo predstavljen, je hkrati tudi najbolj vznemirljiv. Govorimo o lažji, surovi in na le 600 primerkov omejeni seriji različice i30 N Project C (na fotografiji), ki je bila predstavljena na frankfurtskem avtomobilskem salonu. To je prvi Hyundaijev avtomobil, ki se bo lahko bahal z uporabo ogljikovih vlaken. Ta naj bi dodatno pripomogla k zmanjšanju teže za 50 kilogramov. Od tega naj bi kovana 19-palčna OZ-jeva platišča prispevala zmanjšanje za kar 22 kilogramov. Karoserija je postavljena za 6 milimetrov bliže tlom, kar zagotavlja nižje težišče, seveda upajoč, da niso zato niso žrtvovali lastnosti, zaradi katerih je i30 N vsakodnevno uporaben avtomobil. V skladu z Biermannovo filozofijo osredotočanja na hitrost skozi ovinke namesto na hitrost v ravni liniji je motor ostal nedotaknjen in zmore 202 kW (275 KM).

Takšni avtomobili imajo že zagotovljena tržišča, kar je le še en dokaz, da receptura deluje. Prodajo žene predvsem veliko povpraševanje na nemškem in britanskem trgu, prodaja i30 N pa je trenutno kar dvakrat večja od pričakovane. Neizbežno je to pripeljalo tudi do ponudbe N-dodatkov oziroma paketov opreme N-Line in ‘elementov za boljše zmogljivosti’ povsem običajnih modelov iz ponudbe.

Seveda so tudi ti zanimivi, predvsem za voznike, ki želijo biti le blizu temu imenu, hkrati bodo pomagali sofinancirati vznemirljiv projekt, o katerem se trenutno šušlja in stoji za menda povsem novim N-avtomobilom. Govorice iz Namyanga namigujejo, da naj bi šlo za prvi samostojni avtomobil podznamke N. Ta naj bi se postavil ob bok resnim športnim avtomobilom z zasnovo sredinsko nameščenega motorja. Verjetno ni treba posebej razlagati, da mora biti konkurenca na preži.

Preberite tudi
Obdobje renesanse