i-Pace tudi pri nas

Jaguar i-Pace

Prvi električni predstavnik Britancev združuje klasično avtomobilsko zasnovo in počutje z električno mobilnostjo. Ter s ceno sporoča, da je še vedno znamka kraljevega voznega parka

 Pri Jaguarju so prvi med premijskimi predstavniki s stare celine predstavili električni avtomobil, ki bi lahko v tem trenutku zasenčil tudi Teslo. Če se seveda spogledujete s križancem ali športnim terencem, ki so trenutno pač v modi, in z vsemi težavami ter pastmi, ki jih v tem trenutku še vedno povzroča okrnjena mreža hitrih polnilnic. Tudi nemška konkurenca ne počiva, vendar je že treba priznati, da je Britancem uspelo na kolesa postaviti všečen izdelek, ki nagovarja resnično širok krog kupcev. No, če v enačbo ne dodam še cene, a o tem nekoliko kasneje.

Da so pri Jaguarju delo opravili z odliko, jasno kaže tudi naslov svetovnega avtomobila leta. Ne le v konkurenci električnih vozil, temveč nasploh. In kaj ga dela tako posebnega? Vsaj po mojem mnenju privlačna zunanjost, ki s prednjim delom spominja celo na kupe F-type, ter nasploh klasična eleganca, brez ‘kičastih’ elementov, ki že na daleč opozarjajo, da se bliža avtomobil z visoko napetostjo.

Oblikovno mu ni kaj očitati, prej nasprotno. Je namreč eden najbolj dinamičnih križancev sploh.

Klasično, a čisto nič ceneno deluje tudi notranjost, še posebej z običajno osrednjo konzolo in ne v obliki cenene kitajske kopije največjega Applovega iPada. Osrednji zaslon info-zabavnega sistema je ostal pogreznjen v armaturno ploščo, pod njim pa se nahaja še zaslon klimatske naprave z vrtljivima gumboma. Ah ja, značilno vrtljivo stikalo menjalnika je preteklost, zamenjali pa so ga gumbi. Ti se nahajajo na levi od dveh prečk, ki povezujeta armaturno ploščo z osrednjim grebenom. No, na desni so mesto našli gumbi za izbiro voznih programov, nastavitve oddaljenosti od tal …

Notranjost je klasično sodobna in brez cenenih rešitev v obliki prevelikih osrednjih zaslonov, ki nosijo breme slehernega običajnega gumba.

Ob vsem tem bi skoraj pozabil omeniti, da je tale Jaguar pravi družinski avtomobil. S 4,68 metra resda ne sodi med orjake, vendar z medosjem dolžine treh metrov zagotavlja dovolj prostora tudi na zadnji klopi, medtem ko zmore prtljažni prostor pospraviti zavidljivih 656 litrov prtljage. In če slučajno zmanjka prostora za kozmetični kovček, je 27 litrov odlagalnega prostora na voljo še spredaj.

Pa je i-Pace tudi značilen predstavnik znamke, saj sodi v Jaguarjevi ponudbi po zmogljivostih tik pod vrh. Ženeta ga namreč sinhrona elektromotorja, po eden na vsaki osi, s skupno močjo 294 kW (400 KM) in 696 Nm navora. Dovolj, da i-Pace, kljub več kot 2,1 tone teže, do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde. Ob tem snovalci niso varčevali pri baterijskem sklopu, ki zmore hraniti 90 kW/h električne energije, kar naj bi po standardu WLTP zadostovalo za 470 kilometrov avtonomije med polnjenji. Realnost je seveda nekoliko drugačna, vendar bi že lahko verjeli, da se je z umirjeno vožnjo mogoče približati 400 kilometrom. Ob tem omogoča polnjenje z enosmernim tokom do 100 kW na uro, vendar je teh polnilnic pri nas za prste ene roke. Med hitre polnilnice štejejo namreč 50-kilovatne, kjer naj bi ura polnjenja zadostovala za teoretičnih 270 kilometrov dosega.

In cena? Ko sem omenil, da i-Pace oblikovno nagovarja množice, je s ceno omejen na bolj kot ne petične kupce. Z osnovno ceno 80 tisoč evrov namreč sodi tja, kjer se nahajajo za številko večji konkurenti s klasičnim pogonom in oznakami GLE, X5, Q7 in še bi lahko našteval.

Peter Zorenč

Jaguar i-Pace
TEHNIČNI PODATKI
Motor sinhroni elektromotor na prednji in zadnji osi CO2 0 g/km Moč 294 kW (400 KM) pri n. p. Navor 400 Nm pri n. p. Zmogljivosti 4,8 s (0–100 km/h), 200 km/h Teža 2.133 kg (138 kW/tono) Cena 79.962 EUR
Dinamičen videz
Doseg in zmogljivosti
Cena
Že znana omejenost električne mobilnosti
4
EVO OCENA