Jaguar XKSS – rojstvo prvega pravega superšportnika

Pri Jaguarju so mnenja, da gre za prvo predelavo kakšnega dirkalnika za uporabo na cesti. Po skoraj 60. letih bo Jaguar poskočnega mačka XKSS spet vrnil na asfaltne podlage

Jaguar XKSS je pravzaprav cestna različica dirkalnika D-Type, ki je kar trikrat zapored osvojil najprestižnejšo vzdržljivostno dirko – 24 ur Le Mansa med leti 1955 in 1957. Takratni Jaguarjev šef, Sir William Lyons, je leta 1956 prišel na idejo, da bi 25 primerkov dirkalnika D-Type, ki jih niso uspeli spraviti v promet, priredili za cesto in nato prodali. V mislih je imel predvsem tržišče v ZDA, kjer so evropski športni avtomobili že od nekdaj veljali za prave eksote.

Za zadovoljitev takratnih homologacijskih predpisov pa ni bilo treba preveč spreminjati obstoječega dirkalnika – vgraditev sovoznikovih vrat, večje vetrobransko steklo, stranska okna, kromirani odbijači, zadnje luči, sposojene od XK140, ter zadnji spojler so odstranili in mu nadeli navaden pokrov motorja.

Nakar je sledila tragedija. V Browns Lanu, kraju, kjer je stala tovarna, je 12. februarja leta 1957 izbruhnil požar, v katerem je bilo popolnoma uničenih devet od 25 primerkov. Večino preostalih nepoškodovanih so prodali onkraj Atlantika. Ta model je sčasoma postal eden najredkejših in zato še kako poželjivih Jaguarjev vseh časov.