Suzuki Swift 1,2 All Grip SHVS

Suzukijeva uspešnica v bolj dinamični izdaji se prikupi s štirikolesnim pogonom

fotografije Matjaž Gregorič

Swift bi si že zdavnaj zaslužil vpis v splošno zgodovino avtomobilskih legend. Preživel je številne gospodarske in avtomobilske krize in po kar nekaj letih je lansko jesen spet dobil osveženo podobo in posodobljeno tehniko. Kot eden (zelo) redkih malčkov ima tudi štirikolesni pogon, zato bi bil morda primeren celo za gorskega zdravnika iz priljubljene avstrijske TV-nanizanke, ki bi lahko namesto s svojim veteranom z zadnjim pogonom z malim vsekolesno gnanim japončkom varneje prišel do svojih pacientov v odročnih gorskih vasicah. V 265-litrskem prtljažniku je namreč ravno dovolj prostora za zdravniško torbo, prenosni defibrilator in še nekaj druge nujne opreme. In prepričan sem, da bi Swift, ki s 3,84 metra dolžine spada med manjše v razredu, hitro osvojil tudi srca avstrijskih mladenk.

Swift je Suzukijeva legenda in tudi v evolucijsko spremenjeni podobi ostaja prepoznaven

Razmeroma majhno vetrobransko steklo spominja na kokpit v manjšem letalu in notranjost glede oblikovanja ni prav nič japonska, prej bi rekel prijetno nostalgično italijanska. Merilniki so pregledni, nov povezljivi komunikacijski sistem z ne prav logičnim izbirnikom zahteva nekaj privajanja in volan se s pravo velikostjo dobro poda rokam. Plastika notranjih oblog ni na najvišji kakovostni ravni, ampak to je mogoče nekako spregledati.

Z 1,2-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki nima prisilnega polnjenja in je šibkejši od trenutno dveh razpoložljivih motorjev, Swift seveda nima ravno športnih voznih lastnosti (za to bi mu verjetno morali pritakniti 1,4-litrski turbo motor), posebno še z dodatno težo pogona. Pogonski stroj se vrti s prijetnim grgrajočim rezkim zvokom, najbolj odziven je globoko v srednjem območju vrtljajev; voznik, ki se hoče zabavati, ga mora priganjati nad 4000 vrtljajev. Kljub temu je kar varčen, saj mu je bilo v testnem povprečju dovolj 5,6 litra bencina na 100 kilometrov, pri čemer ima nekaj zaslug tudi miniaturni hibridni pogonski sklop (SHVS), ki prispeva nekaj dodatnih kilovatov moči pri pospeševanju (ne prav zaznavno). Štirikolesni pogon deluje popolnoma samodejno, nezaznavno, ni pa namenjen brezpotjem, ampak predvsem omejevanju drsenja zadka na slabše oprijemljivih površinah, kjer je avtomobilček igriv in hkrati zanesljiv. Res pa se zaradi poldrugi centimeter višje oddaljenosti od tal (v primerjavi z različicami s sprednjim pogonom) ne ustraši tudi kakšnega slabšega makadama.

Swift je torej prijeten avtomobil, ki se nekoliko sramežljivo skriva med sebi podobnimi, ima pa v primerjavi z večino tekmecev, tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom (in dolgim spiskom opreme), res zelo zanimivo ceno.

Armaturna plošča je prijetno oblikovana, a plastika ne slovi po kakovosti

Suzuki Swift 1,2 All Grip SHVS
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1242 ccm, bencinski CO2 101 g/km Moč 66 kW (90 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 120 Nm pri 4.000 vrt./min Zmogljivosti 12,6 s (0–100 km/h), 170 km/h Teža 960 kg (69 kW/tono) Cena 15.250 EUR
Štirikolesni pogon
Poraba goriva
Prijetna notranjost
Podhranjen motor
Komunikacijski sistem
4
EVO OCENA