Honda je že jeseni vzbujala pozornost s skoraj serijskim civicom type R, a kombilimuzina je seveda prvo prodajno orožje

Japonski avtomobilski proizvajalec na civica nedvomno stavi izjemno veliko. Navsezadnje je prav te dni tudi k nam pripeljala že deseta generacija – no, do konca meseca le kot petvratna kombilimuzina, nato se ji bo pridružila še limuzinska različica Grand. Pri Hondi z novim civicom ne želijo prav ničesar prepustiti naključju. Naj le omenim, da za razvoj tega modela skrbi kar tretjina vseh razvojnikov, ki službujejo v tej japonski tovarni.

In tako je civic v deseto dobil enotno platformo. To pomeni, da med evropskim in ameriškim modelom ni več razlike. Je pa v primerjavi s predhodnikom zrasel kar za 13 centimetrov, je tudi tri centimetre širši, prav toliko daljša je medosna razdalja. Kljub izdatnejšim meram je karoserija za 52 odstotkov čvrstejša in 16 kilogramov lažja, na podvozju je inženirjem z uporabo lažjih materialov uspelo privarčevati celo osem kilogramov. Kljub temu ponuja več togosti, vodljivost je zato natančnejša, volanski mehanizem neposrednejši, težišče centimeter nižje. Podatki, ki potrjujejo, da je v primerjavi s predhodnikom novi civic dinamičnejši – navsezadnje se vrača tudi večvodilna zadnja prema – in hkrati udobnejši. Navsezadnje je prostora za noge potnikov na zadnji klopi več za štiri in pol centimetra, prtljažnik s 478 litra prostornine pa je med največjimi v svojem razredu. In ko je že govora o udobju, so Hondini strokovnjaki napravili tudi resen korak naprej k boljšemu zvočnemu tesnenju.

Civic je v primerjavi s predhodnikom večji, prostornejši, okretnejši in navsezadnje tudi dinamičnejši

Trenutno civica ženeta dva bencinska agregata, ob prisilno polnjena. Manjši, litrski trivaljnik, razvija 95 kW (129 KM), štirivaljnik prostornine 1,5 litra pa 134 kW (182 KM) in tako skupaj zamenjujeta 1,8-litrski bencinski motor. Že po prvih kilometrih ni težko spoznati, da je bencinski štirivaljnik živahen, kot se za Hondo spodobi. Z ročnim šeststopenjskim menjalnikom pa zmore prepričati s kar nekaj dinamike. Predvsem podvozje je zelo dobro umerjeno in po prvih vtisih kaže veliko potenciala. Tisti, ki želijo več udobja, lahko pri obeh ponujenih motorjih izberejo tudi samodejni CVT menjalnik, varčnejši vozniki pa bodo na 1,6-litrski dizel morali počakati do začetka prihodnjega leta.

In športna različica Type R? Razen, da podira rekorde na stezah, je pri nas še ni videti. A pri uvozniku, podjetju AC Mobil pravijo, da prihod najhitrejšega zadnje generacije vendarle načrtujejo za konec leta, do takrat vam ostane oprema Sport (in doplačljivi prilagodljivi blažilci). Sedaj je civic s petimi vrati naprodaj z akcijskim popustom v višni dva tisočaka. To pomeni, da je za manj zmogljivega potrebno odšteti 17.990 evrov, za močnejšega 20.990 evrov in to že z obilo serijske opreme, še posebej varnostne.