Pri Audiju pa trdijo, da ni le boljši, ampak tudi večji, prostornejši in predvsem bolj vozno zabaven – kolikor pač to pri SUV modelu gre

Že hiter pogled na novinca, ki so go prvič pokazali poleti, na naš trg pa prihaja te dni, pove, da so imeli oblikovalci v Ingolstadtu jasne cilje. Novi Q3 mora biti tako predvsem prostornejši in – bolj dinamičen. Kot vse kaže jim je uspelo oboje! S skoraj desetimi dodatnimi centimetri v dolžino, daljšo medosno in nižjo silhueto je novi Q3 bolj skladen, deluje nižji in bolj čokat, celo mišičast. Več ostrih potez in jasno začrtanih robov pa mu daje bolj prepričljiv izgled.

Še vedno gre za platformo s prečno postavljenim motorjem (MQB), njegov večji brat ima že vzdolžno postavljene motorje, ki se odlikuje predvsem po svoji prilagodljivosti. Tako je novinec brez težav skoraj 10 centimetrov daljši, pa 2,5 širši, medosna razdaljo pa so raztegnil za skoraj 8 centimetrov. S tem so pridobili predvsem prostor v kabini (in prtljažniku). To je moč občutiti v kabini takoj, saj deluje občutno bolj prostorna in zračna od predhodnika, potniki zadaj imajo celo 4,2 cm več prostora za kolena, v prtljažniku pa so pričarali za 60 dodatnih litrov prostora (560 litrov, le 20 manj od Q5), precej impresiven podatek.  Ah – še zadnja klop – ta je serijsko pomična za 15 cm in deljiva, naslon pa nastavljiv v 7 stopnjah. In tako je Q3 zares postal tudi polnokrven družinski model, če to potrebujete. Še bolj pohvalno – zadnji sedeži so res udobni, v skrajnem položaju potovalno udobni tudi za odraslega.

Kdor pozna sodoben Audijev oblikovalski jezik in mu je blizu, ta se bo v notranjosti počutil kot doma. Nič novega, nič pretresljivega torej. Analogni merilniki so romali v zgodovino, na voljo so le še digitalni  (dve izvedbi zaslona – 10.25 in 12,3 palca), na desni je spet osrednji MMI zaslon (8,8 ali 10,1 palca), ponuja vso možno povezljivost, internetno povezavo (in vzpostavitev dostopne točke v avtu), pa tudi zrcaljenje pametnega telefona (preko USB in USB C vmesnika), nadzor določenih funkcij na daljavo (preko aplikacije), glasovno upravljanje, …  Seveda je večina teh priboljškov doplačljivih, kar nekaj pa jih je tudi serijskih – kot na primere klic v sili, zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, opozorilo na nenamerno menjavo voznega pasu ter opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu.

Pet motorjev je sprva na voljo za novi Q3 z razponom moči od 110 (150 KM) do 169 kW (230 KM), trije bencinski in dva dizla (TDI), hkrati pa ročni n Stronic (dvosklopčni) samodjeni menjalnik. Še vedno bo prodnaih več dizlov, TDI s 110 kW pa se zdi spreten kompromis, čeravno še komaj dosega dinamiko, ki jo ponuja podovzje. In seveda – stalni štirikolesni pogon quattro, za katerega zahtevajo manj kot tisočaka (gre seveda za večploščno sklopko pred zadnjo osjo). Brez skrbi – razvoj S in RS modelov je v teku. S se bo najverjetneje zadovoljil z 2.0 TFSI motorjem (iz S3), RS pa bo gnal legendarni 2,5 litrski petvaljnik z okoli 400 konji (294 kW).

Skoraj odveč je govoriti, da tudi Q3 ponuja vozne programe, ki nadzorujejo večino parametrov – tudi podvozje, če se voznik odloči za prilagodljivo blaženje (1.400 eur), možno pa je izbrati tudi pasivno športno podvozje (260 eur). In dodati progresivno kmriljenje, ki je seveda pametna naložba (za 330 evrov). Kakorkoli – prvih nekaj kilometrov za volanom novega Q3 pokaže, da na novo zasnovano in umerjeno podvozje resnično deluje, da je celota čvrsta, vendar prilagodljiva, da sposobnost vpijanje neravnin narašča s hitrostjo, in da je avto vedno suvereno na podlagi. Le volanski servo je v osrednjem delu še vedno zelo inerten. No ja, verjetno tudi stvar nastavitev in modela. Počakajmo na preskus …

Ah seveda – nikoli ni bil poceni in tudi tokrat ni. Da je za kakšne tri odstotke dražji od odhajajoče prve generacije pravijo, čeravno bolje opremljen. Pri slabih 35 tisočakih se začne ponudba, trije paketi opreme so na voljo, kot dobrodošlico pa ponujajo bogat dodaten paket Trend s 50 odstotnim popustom.