To je nova Puma! Tokrat drugačna, kot se je morda nekateri spomnite iz 90-ih. A vseeno ohranja nekaj športnosti

Konec 90-ih let se je na naših cestah pojavil nadvse privlačen mali kupe, ki je privabljal poglede vseh starosti, spolov in debelin denarnic. Ime se vrača. Tokrat – precej tipično za zadnja leta – reinkarnirano v obliki kompaktnega SUV-ja. Pri Fordu Pumo opisujejo kot športen, atletski SUV, kar je vsaj na videz – še posebej z opremo ST Line – precej očitno. Kljub temu poudarjajo najboljšo uporabnost in prostornost prtljažnika v razredu, delno hibriden pogonski sklop pa bo pripomogel k učinkovitosti in poudaril športne lastnosti.

Pa poglejmo najprej, kaj se dogaja pod pokrovom. Ob predstavitvi bosta na voljo dve različici delno hibridnega pogonskega sklopa z 92 kW (125 KM) ali 114 kW (155 KM) moči. Gre za litrski prisilno polnjeni bencinski trivaljnik EcoBoost, ki mu z 11,5 kW moči in največ 20 Nm navora pomaga jermensko gnani zaganjač/generator (BISG). Ko BISG deluje sam, pa zmore celo 50 Nm in tako olajša delo motorja, avto je odzivnejši pri speljevanju, poraba je nižja, motorju so lahko dodali večji turbinski polnilnik, saj BISG zmanjša turbo luknjo. BISG skrbi tudi za rekuperacijo energije pri zaviranju ali jadranju v 48 V električni sistem. Tukaj je tudi razširjeno delovanje sistema start-stop (motor se izklaplja že med premikanjem, do 15 km/h, ko bo na voljo samodejni menjalnik seveda) ter tehnologija izkljapljanja enega valja. Po WLTP ciklu tako poraba goriva znaša 5,4 l/100 km pri šibkejšem in 5,6 l/100 km pri močnejšem pogonskem sklopu. Na izbiro je zaenkrat izključno šeststopenjski ročni menjalnik, kmalu pa se bo ponudbi priključil dizelski motor in možnost sedemstopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika.

Kljub poudarjanju športnosti pri Fordu niso postregli s podatki o pospešku, prav tako uradno niso razkrili zunanjih mer avtomobila (neuradno je Puma dolga 4,19 metra, 1,93 metra široka in 1,54 m visoka). Poznamo pa mere prtljažnika – 456 litrov meri namreč, kar je največ v razredu. Ob tem omenjajo tudi prilagodljivost prtljažnika, v katerega je v različnih konfiguracijah mogoče spraviti velike posamične kose prtljage. Tudi pokončne reči, kot so rastline ali torbe za golf v višini do 115 cm.

Primerno opremljena Puma za delovanje asistenčnih sistemov pod imenom Co-Pilot360 uporablja ducat tipal, tri radarje in dve kameri. Puma zna slediti voznemu pasu in vozilu spredaj v okviru hitrostnih omejitev. Prilagodljivi tempomat lahko avtomobil po potrebi povsem ustavi in nato spet spelje.