Je edini dizel v ponudbi dobra izbira?

Jeep Renegade 1,6 Multijet TCT Limited

Oblikovno tudi po prenovi ostaja zvest tradiciji, je sodobnejši in zmore več dinamike, dizel sedaj (končno) še s samodejnim menjalnikom

fotografije Jure Kralj

Edini dizel v ponudbi bo sedaj sprejemljiv tudi za tiste, ki si želijo navorskega ugodja dizla, ampak v kombinaciji z udobjem samodejnosti v menjalniku. Doslej je bil namreč štirivaljni turbodizel (88 kW/120 KM) na voljo le s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, po prenovi, ki je je bil deležen (več na prejšnji strani), za prenos moči skrbi tudi šeststopenjski robotiziran (dvosklopčni) menjalnik, ki se motorju s 320 Nm navora in ne prav veliko turboluknjo dobro poda. Deluje uglajeno, tekoče, redko se zmede na kakšnem križišču, poraba goriva pa se giblje med 7,2 in 7,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov, ko desna noga ni prav nežna. Za udobje poskrbi zlasti v mestni vožnji, kjer se Renegade tudi drugače dobro počuti, še posebej različica s prednjim pogonom.

Samodejni robotiziran menjalnik se dobro poda turbodizlu z obilo navora. Prav tako pa prepriča z vodljivostjo in lego na cestišču.

Sicer spominja na klenega Wranglerja ali (s kančkom domišljije) celo na legendarnega Willysa, zato pa lahko od Renegada na asfaltni podlagi pričakujete veliko več, kot to zmoreta njegova vzornika. Priznati moram, da je na zaviti cesti to zagotovo eden najbolj dinamičnih malih športnih terencev ali križancev. Z 19-palčnimi pnevmatikami z nizkimi (235/45 R19) in čvrstimi boki je v zavojih izjemno prepričljiv in hiter. In ob tem je v pomoč še dovolj obtežen in neposreden volanski mehanizem, ki skupaj s podvozjem omogoča natančno vodenje. Za dobro lego na cestišču si seveda največ zaslug pripisujeta nekoliko trše nastavljeno podvozje in predvsem trša stabilizatorja, ki ne dopuščata toliko nagibanja karoserije v zavojih, kot je to znano pri večini konkurentov. Za velika platišča je treba doplačati 850 evrov (serijska so 17-palčna), kar pa kljub dodatnemu strošku žal pomeni tudi nekaj manj udobja na slabem mestnem asfaltu, čeravno je vse skupaj znosno.

Hitro se ga je moč navaditi tudi za volanom, tudi zavoljo prostornosti v kabini.

Ob vodljivosti in legi na cestišču me pri tem avtomobilu navdušujeta še dve stvari: prva je prostornost, ki glede na zunanje mere omogoča presenetljivo veliko prostora tudi na zadnji klopi. Druga je oblika – ta se mi zdi preprosto večna. Zato Renegade tudi pred prenovo ni deloval prav nič ostarelo in verjamem, da ne bo niti takrat, ko bo pripeljala povsem nova generacija tega modela.

Sebastijan Zorenč

TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, turbodizel Moč 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrt.min Navor 320 Nm pri 1.750 vrt./min Zmogljivosti 10,2 s (0-100 km/h), 178 km/h Teža 1.430 kg (61 kW na tono) Cena 27.690 EUR
Dobra lega na cestišču
Usklajeno delovanje motorja in menjalnika
19-palčna platišča z nizkimi boki pnevmatik so kriva za slabše udobje
3.5
EVO OCENA
More Stories
Najboljši GTI v zgodovini družine?