Mali Jeep je doslej vedno prepričal …

Jeep Renegade Limited 1,3 TCT

Novi turbo motor, novi menjalnik in sveža podoba za najmanjšega Jeepa. Sliši se obetavno. Kako pa se kombinacija zares obnese?

fotografije Jure Kralj

Odločno in s številnimi novostmi so začeli letošnje leto pri Jeepu tudi v Sloveniji in prenova najmanjšega Renegada je le ena od teh. Je pa res – najmanjši je tudi najbolj dostopen in zato nanj najbolj računajo, sploh z novim litrskim motorjem. Ampak o tem drugič – 1,3-litrski štirivaljnik je ravno tako nov, povsem motor iz družine Fiat Chrylser, ki s svojimi 151 ‘konji’ pomeni neko srednjo vrednost, hkrati pa najmočnejšo različico bencinskega motorja (kjer je sicer na voljo samo še litrski trivaljnik). Zveni obetavno, skoraj že dinamično …

Tudi šeststopenjski dvosklopčni menjalnik, ki ga je moč dobiti med bencinci le pri tem modelu, je nova pridobitev in gre kar nekako skupaj z obetavnimi številkami tega motorja. Gre torej za sodoben sklop, ki je znan sicer že iz nekaj drugih (sorodnih) modelov in je del sodelovanja med BorgWarnerjem, Fiatom ter znamko MagnetiMarelli.

Sedi se sproščeno, dobro, preglednost naprej je seveda vzorna; ergonomija, pa tudi izdelava sta na visoki ravni.

Renegade mi je bil vseskozi simpatičen model, tudi pred osvežitvijo, zelo namensko oblikovan, samosvoj, oglat, visok, hkrati pa ravno zato tudi prostoren za svoje dimenzije (4,24 m), tako da ima voznik vedno tisti prijeten občutek, da sedi v večjem avtomobilu. Običajno je sicer obratno, tukaj pač ne. Kar je bistvo. No, prtljažnik je sicer zelo povprečen, ampak … Spremembe v notranjosti so bolj ali manj kozmetične narave, razen seveda novih multimedijskih naprav z večjimi zasloni in zrcaljenjem vsebin. O počutju in ergonomiji ni kaj veliko razpredati; sedi se prijetno visoko, sedalni del je prijazno dolg (da podpira stegna) in sedeži so sploh udobni, z električno vodeno podporo ledvenega dela.

Ampak v tem primeru gre le za oddaljenost od tal, saj v tem paketu Renegade ponuja zgolj prednji pogon, s čimer je bolj križanec kot terenec. To pa je morda malce skregano s tem, kar razumete pod pojmom Jeep. V tem primeru se s takim razumevanjem avta ‘strinja’ tudi pogonski sklop. Štirivaljnik je sicer prožen, ampak od navora ga ne razganja, 19-palčna platišča, obuta so v nizkoprofilne, športne pnevmatike, se ustrašijo že bolj resnega robnika, kaj šele brezpotja. In dvosklopčni menjalnik je namenjen samo umirjenim voznikom. Subjektivno mnenje celo pravi, da so čvrstejše tudi vzmeti (in s tem je podvozje bolj nepopustljivo ne neravninah), ampak podatkov o tem ni.

Kar zanimivo je videti, kako agilen in stabilen je lahko visok SUV med zavoji. Precej k temu pripomorejo pnevmatike 235/45 R19.

Motorček ponuja na papirju zelo spodobno zalogo moči, tudi navora, in menjalnik sem lahko na kratko preskusil tudi v dizlu, kjer je pustil zelo spodoben vtis. Toda skupaj pač ne gre za zelo posrečeno kombinacijo. Zdi se, kot da računalniška logika menjalnika preprosto ni prirejena poteku krivulje navora in moči. Pri zelo umirjeni vožnji in počasnem speljevanju se še ujameta in menjalnik daje vtis uglajene, čeravno umirjene enote. Ampak vsako odločno pospeševanje, pritiskanje na plin, za vsak ‘kick down’ pa si sklop motor-menjalnik vzame resnih nekaj sekund ‘za premislek’, preden se odzove motor in potem menjalnik reagira s prestavljanjem navzdol. Ki je potem kakopak ihtavo, motor pa se zvrti precej visoko. Nadležno. Delno sem to med vožnjo reševal z ročnim prestavljanjem (na srečo je logika tukaj dirkaška – potisk naprej na navzdol in nazaj na navzgor). In kot da vse to še ni dovolj, je povprečna poraba – pa naj sem se še tako trudil, ostajala pri resnih osmih litrih. Tudi pri zelo umirjeni avtocestni vožnji …

Škoda. Ko pa Renegade s temi cestnimi ‘copatki’ pusti res dober vtis med hitrimi zavoji na regionalki, z neverjetno voljo in vztrajanjem v zamišljeni smeri tudi pri hitrih in dolgih zavojih, z res malo nagibanja (razen pri ostrih obremenitvah) in natančnim volanskim mehanizmom, ki mu seveda izdatno pomagajo nizkoprofilne pnevmatike (z nepopustljivimmi boki). Seveda pa ima ta del tudi svojo bolj temno plat, saj velika in težka platišča omejujejo delo blažilnikov (predvsem v fazi raztega), čvrstost bokov pa sem lahko v obliki suhega potresavanja ‘občudoval’ vsakič znova na našem utrujenem asfaltu.

Renegade vsekakor, saj doslej v uredništvu ni bilo različice, ki ne bi (vsaka na svoj način) prepričala. Toda ta kombinacija se snovalcem ni povsem posrečila. Ampak izbire je na srečo precej …

Matjaž Korošak

Jeep Renegade Limited 1,3 TCT
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.332 ccm, turbo CO2 g/km Moč 111 kW (151 KM) pri 5.000 vrt./min Navor 270 Nm pri 1.850 vrt./min Zmogljivosti 9,4 s (0–100 km/h), 196 km/h Teža 1.395 kg (80 kW/tono) Osnovna cena 26.390 EUR
+
Večno sveža oblika
Prostornost
Ergonomija
Lega na cesti
-
Počasen in obotavljajoč menjalnik
Neodziven motor
3
EVO OCENA