V ZDA že naprodaj, na stari celini pa čez slabo leto – Gladiator spretno združuje robustnost in prehodnost legendarnega Wranglerja ter njegovo lestvasto šasijo za nosilnost poltovornjaka ali pickupa

Prihod tega posebneža, ki spada v svoji domovini med t.i. srednje velike pickupe, je za Evropo sicer še kar oddaljen (2020), toda premierno ga bodo predstavili že na tradicionalnem srečanju vseh ljubiteljev znamke sredi julija v Jeep Campu v kraju San Martino di Castrozza (Italija).

V ZDA so sicer veliki ali t.i, full size pickupi bolj popularni, toda trendi kažejo, da se tudi ameriška javnost vse bolj zanima za bolj kompaktne modele z nosilnostjo do ene tone, kamor se uvršča tudi novi Gladiator. To sicer ni prvi Jeepov izlet med poltovornjake, saj so v svoji paleti pred skoraj 30. leti že imeli podoben model s tem imenom. Toda ker so sodobnejši načini načrtovanja in samonosne karoserije novih modelov počasi izrinjale klasiko lestvaste šasije in karoserije, so umaknili tudi ponudbo poltovornjakov. 

Da bi trdili, da gre v tem primeru le za podaljšanega Wranglerja s kesonom, bi bilo seveda preveč omalovažujoče. Pri Jeepu so resda vzeli idealno osnovo Wranglerja (edini model s klasično zasnovo šasije), ki so mu dodal nekaj za pickup lastnih delov zadnjega podvozja (tudi prevzetih od modela Dodge Ram), priredili šasijo, ga raztegnili za približno 80 centimetrov, hkrati pa ustrezno prilagodili tudi medosno razdaljo, ki je daljša za 49 cm. Tako je Gladiator, kolikor koli mu že pravijo ‘midsize’ s svojimi skoraj 5,5 metri dolžine, zelo resen poltovornjak, ki bo v Evropi po dolžini prekašal vso konkurenco (ta se zdaj ustavi pri dobrih 5,3 metrih). Tudi nosilnost je s 725 kg spodobna, čeravno ga tu najbolj robustna konkurenca prekaša, saj zmorejo najboljši tudi preko 1,100 kg nosilnosti. Ampak – realno gledano, tudi ta številka zadostuje za prevoz koles, motokros motocikla ali kartinga. Z lahkoto pa opravi z do 3,5 tone težkim priklopnikom.

Sicer pa je tudi Gladiator opremljen z vso tehnologijo za terensko izjemno prehodnost, ki jo premore tudi Wrangler – dva tipa štirikolesnega pogona sta na voljo, terenski prenos v menjalniku (reduktor), zapore diferencialov spredaj in zadaj, odklop stabilizatorja za boljšo prilagodljivost koles, pa seveda dve vzdržljivi togi premi Dana 44 in ustrezna zaščita podvozja. Natančnih specifikacij za evropski trg seveda še ni, zelo logično pa je, da bo tudi Gladiator na voljo z obema štirivaljnikoma, ki sta že v programu (2,0 T in 2,2 CRD) ter ročnim in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. V notarnjosti pa je Gladiator seveda podoben Wranglerju, le zadnjo klop je moč prilagajati z zlaganjem sedalnega dela ali spuščanjem naslona.

Če vas je zamikalo – tudi cene še niso znane, toda poceni tudi ta polovornjak ne bo – glede na doplačilo v ZDA, kjer je Gladiator od Wrangleraj dražji za okoli 2000 evrov, je pričakovati, da bo najcenješi model pri nas (vsaj) dobrih 60 tisočakov.