Imeniten, mogočen, samosvoj in zelo namenski

Jeep Wrangler 2,2 CRD Unlimited Auto Sahara

Legendarni model je v novi izdaji dobil zmogljiv turbodizel, opremljen je s sodobnim pogonom in varnostnimi sistemi. Je to sploh še Wrangler, kot ga poznamo?

fotografije Ciril Komotar

Po mojem osebnem prepričanju legendarnost ni povezana s tradicionalizmom. Nisem eden izmed tistih, ki pravijo, da je le Porsche 911 z zračno hlajenim motorjem edini pravi 911. Tehnologija se pač spreminja, z njo tudi Wrangler, ki pa je v primerjavi z drugimi ikonami v vseh teh desetletjih zagotovo ostal najbližje avtentični podobi in filozofiji iz osemdesetih.

Za volanom tega avtomobila dušo in telo prevzame posebna karizma. Človek naenkrat pozabi na dnevni tempo, na hitre premike, na skrbi. Četudi prav nič ne skriva sodobnih znakov avtomobilske industrije, ki se kaže zlasti z digitalizacijo, pa z navdihom iz zgodovine v danem trenutku ustavi čas. Visok položaj, tudi za današnje športne terence, pred očmi razprostira klasično oblikovan pokrov motorja v oranžni barvi. Vetrobransko steklo je še zmeraj ozko in pokončno postavljeno, na notranji strani strehe je vidna izolacija, ki je prejšnja generacija še ni poznala. Pravzaprav je mogoče tudi iz podaljšane različice Unlimited sneti streho in vrata, vetrobransko steklo položiti na pokrov motorja, skratka preoblikovati Wranglerja v nekakšnega Willysa 21. stoletja. In ob tem prav nič ne moti digitalizacija z velikim, 8,5-palčnim zaslonom multimedije in manjšim med obema analognima merilnikoma na instrumentni plošči, ki ponuja različne prikaze potovalnega računalnika, vklopa in delovanja pogona, kompas … Splet klasike in sodobnosti v tem avtomobilu sta kot Jing in Jang, nasprotujoča si, a vseeno z roko v roki.

Sahara je Wrangler navdušil s terenskimi zmogljivostmi.

Še preden zapišem svoje občutke v času druženja z Wranglerjem, moram povedati, zakaj mi je urednik zaupal test tega terenca. Pred kakšnim letom sem bil tudi na mednarodni novinarski predstavitvi novega Wranglerja v avstrijskem Spielbergu. Tam sem se srečal z obema različicama v vseh treh paketih opreme: z najbolj terenskim Rubiconom, malo manj terenskim Saharo in najmanj terenskim Sportom. Še bolj pomembno je to, da so vožnje potekale v naravnem okolju, po razmočenih, luknjastih gozdnih cestah navkreber in navzdol, po vodi in blatu, po skalah in kamenju. Skratka po terenu, ki že ob pogledu vzbuja strah. In verjemite, če to ne bi bil organiziran dogodek, bi pri tako razmočenem spustu bržkone izstopil iz avtomobila in čakal na pomoč.

Zadnja generacija petvratnega Wranglerja je dobila tudi sodoben 2,2-litrski turbodizel in osemstopenjski samodejni menjalnik.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 83)

Sebastijan Zorenč

Jeep Wrangler 2,2 CRD Unlimited Auto Sahara
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 2.143 ccm, turbodizel CO2 206 g/km Moč 147 kW (200 KM) pri 3.750 vrt./min Navor 450 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 9,6 s (0-100 km/h), 177 km/h Teža 2.232 kg (66 kW/tono) Cena 71.990 EUR
Sodobna tehnologija z brezčasnostjo oblike
Bogata oprema
Najmanj privlačna je cena
Natančnost krmilnega mehanizma
4.5
EVO OCENA