Kaiser Chiefs

Mercedes-AMG A 35 vs Volkswagen Golf R

Jasno je, da novi Mercedes-AMG A 35 s 306 konji in štirikolesnim pogonom cilja na Volkswagnovega Golfa R. Je morda letvico v segmentu športnih kompaktnežev postavil na višjo raven in s tem odslovil enega naših najljubših predstavnikov tega razreda?

besede Antony Ingram
fotografije Aston Parrott

V avtomobilističnem novinarstvu že od nekdaj velja prepričanje, da je najboljši avtomobil na svetu nekaj podobnega dizelsko gnanemu BMW-ju serije 3. Saj veste, kaj mislim. Z odliko zmore opraviti vsakodnevne potrebe, kot so prevažanje štiričlanske družine, lahko se pohvali s skromno porabo gorivo in ob tem premore še uporaben prtljažni prostor, seveda ni dolgočasen med vožnjo in ponuja celo zmogljivosti, ki jih večina ljudi nikoli ne bo v celoti izkoristila. Vsekakor je pomembno tudi dejstvo, da zanj ni treba odšteti premoženja.

A vseeno imam tokrat boljši predlog – Volkswagnovega Golfa R. Razmislite. Še vedno je Golf, kar pomeni, da je eden najbolj vsakodnevno uporabnih avtomobilov sploh. Ne glede na vremenske razmere je istočasno udoben in hiter ter zmore, podobno kot vsi najboljši športni kompaktneži, na običajni cesti zagreniti življenje tudi voznikom v veliko bolj eksotičnih avtomobilih.

Pa vendar, zakaj se mi že od nekdaj zdi dolgočasen, morda celo nezanimiv? Preprosto zato, ker je Golf. Sicer odličen avtomobil, a me spominja na politike, ki želijo ugajati čim širši publiki in se na koncu znajdejo v položaju, ko ne zadovoljijo nikogar. Tako razpet na sredi se nahaja tudi Golf R, ki je venomer na udaru bolj osredotočenih avtomobilov, ki ciljajo na ožji krog ljudi. Naj vas spomnim na duh turnih avtomobilov, ki ga v sebi nosi Honda Civic Type R, ali na osredotočenost Hyuindaija i30 N.

Prav to je razpoka v oklepu, ki jo želi izkoristiti novi Mercedes-AMG A 35. Neizrazitemu A 45 v prejšnji generaciji to, kljub najzmogljivejšemu štirivaljniku v prodaji, ni uspevalo. Kmalu bo na voljo naslednik, ki bo zmogel 400 in več konjev (na takšno zmogljivost najverjetneje cilja tudi naslednja generacija Golfa R), vendar nova AMG-jeva filozofija z dvema različicama jasno nakazuje, da se želijo pomeriti tudi z za zdaj še vedno najzmogljivejšim Golfom.

To potrdi že pregled motorjev. Oba črpata moč iz dveh litrov prostornine in zmoreta približno 221 kW (300 KM) ter enakih 400 Nm navora (ta je v Golfu na voljo že pri 2.000 vrt./min in pri A 35 od 3.000 vrt./min). Za prenos moči v obeh primerih skrbi dvosklopčni sedemstopenjski menjalnik, ki navor prenaša na vsa kolesa. Največja razlika se pojavi pri teži, saj je Golf R s 1.450 kilogrami za nekaj več kot stotaka lažji.

Večje razlike je mogoče najti na drugih področjih. A 35 je v osnovni različici navzven podobno zadržan kot Golf, saj ga od običajnega modela ločijo le večje odprtine za dovod zraka spredaj, zadnji strešni spojler in neprepričljiv difuzor. Še platišča so dokaj običajna. Pa vendar je tokratni testni primerek bogatejši za paket opreme za boljšo aerodinamiko, ki velja dva tisočaka, brezpogojno pa jima je treba dodati 970 evrov za tako imenovani Nočni paket AMG z zatemnjenimi stekli. Prvi zajema 19-palčna platišča, usmerjevalnike zraka, stranske pragove in prosto stoječi zadnji spojler, ki daje slutiti, da so se oblikovalci vsako jutro sprehodili skozi AMG-jev oddelek, kjer nastaja GT R.

V primerjavi z notranjostjo v A 35 je videti tista v Golfu R zelo zadržano.

V nasprotju s tem je ponudba tovrstnih dodatkov pri Golfu R zelo omejena. Notranjost je še bolj zadržana kot zunanjost in poskrbi celo za nekaj razočaranja. Pa ne v smislu kakovosti, temveč neizrazitosti, saj je še manj zanimiva kot tista v cenejšem GTI-ju.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 83)