Kaiser Chiefs

Mercedes-AMG A 35 vs Volkswagen Golf R

Jasno je, da novi Mercedes-AMG A 35 s 306 konji in štirikolesnim pogonom cilja na Volkswagnovega Golfa R. Je morda letvico v segmentu športnih kompaktnežev postavil na višjo raven in s tem odslovil enega naših najljubših predstavnikov tega razreda?

besede Antony Ingram
fotografije Aston Parrott

V avtomobilističnem novinarstvu že od nekdaj velja prepričanje, da je najboljši avtomobil na svetu nekaj podobnega dizelsko gnanemu BMW-ju serije 3. Saj veste, kaj mislim. Z odliko zmore opraviti vsakodnevne potrebe, kot so prevažanje štiričlanske družine, lahko se pohvali s skromno porabo gorivo in ob tem premore še uporaben prtljažni prostor, seveda ni dolgočasen med vožnjo in ponuja celo zmogljivosti, ki jih večina ljudi nikoli ne bo v celoti izkoristila. Vsekakor je pomembno tudi dejstvo, da zanj ni treba odšteti premoženja.

A vseeno imam tokrat boljši predlog – Volkswagnovega Golfa R. Razmislite. Še vedno je Golf, kar pomeni, da je eden najbolj vsakodnevno uporabnih avtomobilov sploh. Ne glede na vremenske razmere je istočasno udoben in hiter ter zmore, podobno kot vsi najboljši športni kompaktneži, na običajni cesti zagreniti življenje tudi voznikom v veliko bolj eksotičnih avtomobilih.

Pa vendar, zakaj se mi že od nekdaj zdi dolgočasen, morda celo nezanimiv? Preprosto zato, ker je Golf. Sicer odličen avtomobil, a me spominja na politike, ki želijo ugajati čim širši publiki in se na koncu znajdejo v položaju, ko ne zadovoljijo nikogar. Tako razpet na sredi se nahaja tudi Golf R, ki je venomer na udaru bolj osredotočenih avtomobilov, ki ciljajo na ožji krog ljudi. Naj vas spomnim na duh turnih avtomobilov, ki ga v sebi nosi Honda Civic Type R, ali na osredotočenost Hyuindaija i30 N.

Prav to je razpoka v oklepu, ki jo želi izkoristiti novi Mercedes-AMG A 35. Neizrazitemu A 45 v prejšnji generaciji to, kljub najzmogljivejšemu štirivaljniku v prodaji, ni uspevalo. Kmalu bo na voljo naslednik, ki bo zmogel 400 in več konjev (na takšno zmogljivost najverjetneje cilja tudi naslednja generacija Golfa R), vendar nova AMG-jeva filozofija z dvema različicama jasno nakazuje, da se želijo pomeriti tudi z za zdaj še vedno najzmogljivejšim Golfom.

To potrdi že pregled motorjev. Oba črpata moč iz dveh litrov prostornine in zmoreta približno 221 kW (300 KM) ter enakih 400 Nm navora (ta je v Golfu na voljo že pri 2.000 vrt./min in pri A 35 od 3.000 vrt./min). Za prenos moči v obeh primerih skrbi dvosklopčni sedemstopenjski menjalnik, ki navor prenaša na vsa kolesa. Največja razlika se pojavi pri teži, saj je Golf R s 1.450 kilogrami za nekaj več kot stotaka lažji.

Večje razlike je mogoče najti na drugih področjih. A 35 je v osnovni različici navzven podobno zadržan kot Golf, saj ga od običajnega modela ločijo le večje odprtine za dovod zraka spredaj, zadnji strešni spojler in neprepričljiv difuzor. Še platišča so dokaj običajna. Pa vendar je tokratni testni primerek bogatejši za paket opreme za boljšo aerodinamiko, ki velja dva tisočaka, brezpogojno pa jima je treba dodati 970 evrov za tako imenovani Nočni paket AMG z zatemnjenimi stekli. Prvi zajema 19-palčna platišča, usmerjevalnike zraka, stranske pragove in prosto stoječi zadnji spojler, ki daje slutiti, da so se oblikovalci vsako jutro sprehodili skozi AMG-jev oddelek, kjer nastaja GT R.

V primerjavi z notranjostjo v A 35 je videti tista v Golfu R zelo zadržano.

V nasprotju s tem je ponudba tovrstnih dodatkov pri Golfu R zelo omejena. Notranjost je še bolj zadržana kot zunanjost in poskrbi celo za nekaj razočaranja. Pa ne v smislu kakovosti, temveč neizrazitosti, saj je še manj zanimiva kot tista v cenejšem GTI-ju.

Drugače je v Mercedesu, kjer se zdi prav nasičena. Ob tem že razmišljam, ali ne bi morda odvzel pol zvezdice od končne ocene za neizvirno uporabo številnih sivih odtenkov in naslednjo polovico zaradi tega, ker trenutno predstavlja vrh ponudbe modela A, pa je za 10,25-palčna zaslona merilnikov in multimedije vseeno treba doplačati 1.420 evrov, saj boste sicer zrli v 7-palčna, ki nista ravno najbolj prepričljiva. Kljub temu pa deluje notranjost A 35 bolj posebno kot pri katerem koli konkurentu v tem segmentu. Čeprav vem, da je uporabniška izkušnja sprva za večino vse prej kot prijazna, pa ponuja veliko grafičnih prikazov oziroma tematik, vendar nobena ne doseže preglednosti instrumentov v Golfu. So pa pri Mercedesu zato za upravljanje večine osnovnih funkcij namenili fizična stikala. 

Resda so na voljo tudi bolj kompleksni načini upravljanja, kot je na primer glasovno, ki pa deluje resnično dobro. Morda me boste sedaj imeli za pomehkuženega, vendar se mi zdi zelo frajersko, ko izgovorim ‘Mercedes, malce me zebe’ in sistem samodejno poveča temperaturo za nekaj stopinj, ali pa rečem ‘Mercedes, povej mi šalo’ in me sistem vljudno zavrne, češ da gre za nemški avtomobil.

Kot vedno sta oba proizvajalca pomembnejše stvari naredila pravilno, čeprav sta njuna pristopa do oblikovanja in uporabniške izkušnje precej različna. Sedeža sta v obeh avtomobilih udobna in ponujata dovolj opore telesu, preglednost je v obeh dobra (še posebej v Golfu z ozkima A-stebričkoma), volanska obroča pa nista ne pretanka in ne predebela, čeprav je ta v A 35 vseeno nekoliko bolj zajeten.

In prav to, kot se kasneje izkaže, postane metafora za vtis med vožnjo. Mercedes deluje nekoliko večji kot Volkswagen. Upravljanje z volanom ter stopalkama za plin in zavore zahteva nekaj več moči, zato se vse zdi okornejše. V tej primerjavi bi pričakovali, da deluje Golf resnično solidno, vendar deluje v primerjavi namesto tega bolj delikaten, višji in ožji ter hkrati veliko lažji, kot sprva nakazujejo številke.

Cesta je zaradi nedavnega dežja spolzka, a daje A 35 občutek varnosti in hitrosti, z venomer odličnim nadzorom nad obnašanjem prednje in zadnje osi. Stopalka zavor je odlično vzmetena in s čvrstostjo omogoča natančno odmerjanje zavorne sile. Po močnem zaviranju se je mogoče zanesti na prednjo os, ki s pomočjo natančnega volanskega mehanizma pohlevno sledi ukazom voznika. Ko na vrhu ovinka pohodite stopalko plina, morda celo nekoliko prezgodaj, A 35 ne pokaže nobene želje po pod- ali prekrmarjenju. Le voljo po prenosu moči na podlago, ki celoto veseljaško izstreli iz ovinka. Na suhi podlagi je to eden tistih avtomobilov, ki voznika nenehno opogumlja k bolj zavzeti vožnji in preizkušanju meja, medtem ko je na mokri predvsem avtomobil, ki prepriča z natančnostjo in varnostjo.

Sodeč po številkah sta si zelo podobna – približno 300 konjev, štirikolesni pogon, dvosklopčni menjalnik –, vendar na cesti pokažeta povsem drugačni osebnosti.

V ovinkih, s katerimi A 35 opravi izjemno učinkovito, je treba za volanom Golfa R vložiti več truda. Stopalka zavor je namreč vzmetena premehko, a je tudi R venomer pripravljen zaviti ostro in nepopustljivo. Čeprav je volanski mehanizem lahkotnejši, pri vstopu v ovinek ponuja več povratnih informacij. Pa ne le izpod sprednjih koles, temveč tudi preko sedeža in zadnjice, kar da vozniku takoj vedeti, kdaj se zadek za nekaj stopinj oddalji. Takrat voznik ve, da mora ponovno začeti na polno dodajati plin, saj s tem obdrži minimalno drsenje vse do trenutka, ko se cesta ponovno zravna.

Golf deluje bolj predvidljivo tudi skozi kombinacije ovinkov, saj zahteva manj vrtenja volana, ko je treba hitro spremeniti smer. Vsekakor pa moram povedati, da nobeden od konkurentov ne izstopa po hitrosti, in enako velja za področje zabavnosti. To, kar Mercedes dosega z neizpodbitno samozavestjo, Volkswagen nadoknadi z energičnostjo in – povedano po resnici – zna na trenutke, ko se podvozje zmede, tudi presenetiti.

Kljub podobnostim na papirju sta motorja v resnici precej drugačna. Mercedesov dvolitrski stroj je resnejši, z bolj trdo zvočno kuliso in večjo osredotočenostjo na področju odzivnosti. Volkswagnov številčno izjemno široko uporabljani EA888 se vrti lahkotneje in odziva hitreje, vendar tudi v kombinaciji z doplačljivim Akrapovičevim izpušnim sistemom ne zmore prikriti prekomerne uporabe sintetičnega zvoka v kabini. Oba štirivaljnika ponujata primerljivo udarnost, četudi me stroj v Golfu, zaradi lahkotnega vrtenja, preveč spominja na igralne konzole, medtem ko ima Mercedesov stroj tisti industrijski prizvok, ki da vse od sebe komaj takrat, ko iz njega iztisnete še zadnje vrtljaje.

Še bolj zabaven je v programu Sport+, ko se pokanju iz izpušne cevi ni mogoče ogniti. V nekaterih avtomobilih (mednje sodi tudi prejšnji A45) postane tovrstna teatralnost sčasoma odveč, toda v A 35 je to drugače. Predvsem zaradi tega, ker je v vseh ostalih programih tako zadržan. V Sport+ tudi menjalnik deluje hitreje (skoraj tako odzivno kot v Golfu, vendar ponujata kovinski obvolanski stikali v A 35 neprimerno več užitka kot plastični v Golfu R), medtem ko se v testnem primerku, kjer nekdo ni odkljukal doplačila za prilagodljivo podvozje, z delovanjem blaženja ni treba ukvarjati.

V resnici se ta A 35 z uničenim asfaltom spoprijema bolje kot katera koli druga različica modela A, ki sem jih lahko zapeljal. Resda je to morda le psihološki trik, ko je čvrsteje nastavljeno podvozje zaradi športnega pedigreja bolj sprejemljivo, vendar Golf enake odseke ceste kljub temu prevozi z več mirnosti in uglajenosti. Na tem področju je bolj dodelan in se enako dobro znajde med priganjanjem po regionalki kot med prebijanjem skozi gnečo mest. Vse to zmore tudi A 35, toda manj prefinjeno.

Pa vendar moram vse tiste, ki ste privrženci Golfa, zdaj razočarati, saj bom dal tokrat prednost AMG-ju. Resda veliko stvari ne zmore opraviti tako dobro kot Golf, a vse počne z večjo mero pristnosti in namenskosti. In če je treba za športnega petvratnika odšteti 40 ali več tisočakov, potem je treba to dejstvo vsekakor upoštevati. Naj ob tem še dodam, da če vam je za premijsko notranjost vseeno, potem je bolje seči po Hyundaiju i30 N. Na tak način boste privarčevali vsaj deset tisočakov in dobili avtomobil, ki je enako uporaben, le za odtenek počasnejši, pa vsekakor bolj zabaven od obeh tokratnih protagonistov.

“AMG vse počne z večjo mero pristnosti in namenskosti.”

Golf R torej ostaja izpopolnjen vsestranski avtomobil in še vedno eden najboljših v ‘realnem’ svetu (če ste resnični privrženec Volkswagna, lahko na tem mestu nehate brati), vendar ne zmore zares navdušiti. A 35 je medtem AMG-jev najboljši športni kompaktnež doslej, vsekakor vreden primerjave z Golfom R. Ni brez napak, ampak to tudi pri prejšnjih AMG-jih ni bil vzrok, da bi bili manj poželjivi.

Preberite tudi
Ikona: Toyota 2000GT