edf

Kam spada Mazda CX-30?

Mazda CX-30

Novo v Sloveniji

Novi Mazdin SUV (ki itak želi biti bolj križanec) je v tej družini kot nekakšen manjkajoči člen. Vsi so ga nestrpno čakali

Sprva se je zdelo, da ima Mazda s CX-3 in CX-5 dobro pokrito paleto v spodnjem srednjem razredu, toda v praksi se je izkazalo, da je za mnoge kompakten vstopni model preprosto premajhen avtomobil, sploh za družine, četudi manjše. Zato so tudi z imenom želeli namigniti, da gre za večji CX-3, kar pa seveda ni povsem res, saj se avtomobila razlikujeta (seveda pa sta si tudi podobna). Roko na srce – sodeč po podatkih in merah, je novinec pravzaprav bliže svojemu večjemu bratu kot manjšemu. Ampak kot vedno – številke pač ne povedo vsega.

Vseeno – 4,4 metra (skoraj) meri v dolžino, kar je na primer 12 centimetrov več do trojke in deset manj od petke. Tudi pri drugih merah prekaša starejšo in manjšo sestro, s čimer jasno nakazuje, da želi biti uspešna tudi tam, kjer to CX-3 ni uspelo. No, prvi kilometri pokažejo, da je največ sprememb pri prostornosti mogoče občutiti predvsem v širini (začuda je tam razlike le tri centimetre), nekaj tudi v višini. Na novo oblikovan kokpit je seveda podoben kot v limuzinski Mazdi3, kar je lahko le dobro, saj so se snovalci resnično pomudili pri podrobnostih in materialih, celota pa ponuja nekakšen japonski minimalizem, jasnost in odločnost oblikovalskih potez. Ki ga kombinira še popolna simetrija za volanom, saj je vse, kar je nameščeno na levi strani, zrcalno upodobljeno na levi. Zanimivo. Jinba Ittai je povezanost voznika z avtom (v prevodu konja z jezdecem), kar morda v tem modelu ne učinkuje povsem tako kot pri MX-5, toda počutje je res prijetno, skoraj športno utesnjeno, in že po nekaj kilometrih na predstavitvi sem intuitivno občutil stikala na dosegu roke.

Kratki previsi, zmernih 175 milimetrov oddaljenosti od tal (za kategorijo SUV vozil seveda) in dolga medosna razdalja pa govorijo o tem, da je CX-30 tudi avto, ki zna in želi biti okreten in vodljiv. Bencinski dvolitrski motor je atmosferski, kar je osvežujoče novo v teh časih, je pa res, da Skyactiv-G ni stroj, ki bi ga razganjalo od moči (90 kW/122 KM), je pa neizmerno prožen in prijazen sopotnik, ki se zadovolji tudi z dizelsko nizkimi vrtljaji. Odločnost terja več vrtljajev na motorni gredi, tam proti 4.000 jo je treba zavrteti, pa tudi to ne prinese kakšne eksplozije navora. No, bolj napeto čakamo na revolucionarni Skyactive-X, ki združuje prednosti dizelskega in bencinskega motorja s tehnologijo, ki ji pravijo nadzorovan kompresijski vžig s svečko. Gre pa za neke vrste simulacijo motorja s prilagodljivo kompresijo. S 132 kW (180 KM) je najmočnejši motor, v ponudbi pa je še prenovljen 1,8-litrski štirivaljni dizel s 85 kW (116 KM), na katerega ne računajo preveč. In seveda tudi samodejni menjalnik in štirikolesni pogon, če res hočete. Avto, ki opazno odskoči od najmanjšega modela – tudi pri ceni (in seveda opremi), kjer je razlike za šest tisočakov.

Matjaž Korošak

Mazda CX-30
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm CO2 g/km Moč 90 kW (122 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 213 Nm pri 4.000 vrt./min Zmogljivosti 10,6 s (0-100 km/h), 186 km/h Teža 1.395 kg (64 kW/tono) Osnovna cena 22.290 EUR
Dinamična oblika
Vrhunska izdelava
Temeljito podvozje
Prožen, vendar anemičen motor
Infozabavni sistem zahteva privajanje
4.5
EVO OCENA