Kamiq je Škodina bodoča uspešnica

Od novega in najmanjšega SUV-ja (ki je pravzaprav križanec), si pri Škodi v Sloveniji obetajo precej

Šele s prihodom novega športnega terenca bo lahko Škoda pokrila večino trga s paleto svojih modelov. Prav ta segment, ki zadnja leta velja za najhitreje rastočega (20-30 odostotkov letno), jim je namreč manjkal. S prihodom Kamiqa pa se bo to spremenilo in Škoda bo lahko pokrivala kar 90 odstotkov trga s svojimi modeli. Glede na rast deleža, jim tudi sicer ni šlo prav slabo, saj direktor Petr Podlipny napoveduje kar 7600 prodanih vozil, kar bo spet rekordna številka.

Kamiq je torej mali SUV, ki ga v koncernu uvščajo v razred A0, kjer sicer kraljuje Renaultov Captur, pa tudi hišna konkurenca – kot na primer VW T-Cross ali Seat Arona, ki si sicer delijo tudi večji del mehanike in platforme. Toda, kot je to že občajno, Škoda ponuja več prostora, zato je Kamiq tudi daljši in meri 4,24 metra – kar je približno toliko kot Fabia Combi. Z 2,65 metra medosnse pa so pridobili tudi v notranjsoti, kar je itak primerjalna prednost vseh Škod. Tudi Kamiq je prostorsko darežljiv in štirje odrasli res z lahkoto sedijo v tem modelu, obenem pa ponuja še 400 prtljažnih litrov.

Platforma MQB A0 sicer ne omogoča vgradnjo štirikolesnega pogona, zato je striktno gledano bolj križanec kot SUV, čeravno po izgledu povsem oglat terenec, s 18,2 cm oddaljensoti od tal, kar je povsem solidno v tem razredu. Posmično vpetje sredaj je standard, zadnja poltoga prema pričakovana in prostorsko varčna rešitev, vzmetenje in blaženje pa prijazno udobno, tudi z uravnavanimi blažilci in t.i. Sport Chasis Control sistemom, ki prinaša športnejšo nastavitev in čvrstejše (ter 10 mm krajše) vzmeti. Ampak razlike so majhne, športna nastavitev pa še vedno dovolj sprejemljiva za vsakdan, le nagibanja je nekaj manj.

Pogonski stroji so znani že iz modela Scala – torej dva trivaljnika 1,0 s 70 in 85 kW (95 in 115 KM) in 1,5 litrski štirivaljnik s 110 kW (150 KM), tu pa je še edini dizel (1,6 TDI s 85 kW/115 KM). Dva ročna menjalnika sta zraven – pet- in šest stopenjski, DSG ima sedem stopenj. In močnejši od obeh litrskih se zdi čisto spodoben motor(ček) za premikanje, ki se ponaša predvsem s prožnostjo in tihim delovanjem, le pri ležernem speljevanju mu zna malce zmanjkati.

Je pa res, da ponuja Kamiq tudi dolg spisek sodobne opreme, ki si jo je moč omisliti (nekaj je itak serijske), od asistenčnih sistemov (za ohranjanje smeri, za ustavitev v sili,…) pa do radarskega tempomata, novih funkcij udobja (virtual cockpit, športni sedeži, KESSY, parkirani pomočnik, …) pa do vseh povezljivostnih sistemov, kjer je nova digitalna asistentka Laura, ki deluje podobno Siriju (Apole) ali Alexi (Amazon), pa seveda vse ostalo iz znanega okolja ŠKODA Connect.

Ker so pri Škodi prepričani, da je povpraševanje (spet) večje od ponudbe, saj imajo na voljo prilbižno 700 vozil letno (lahko pa bi jih prodali kakšnih 1200), seveda ne načrtujejo kakšnih dodatnih prodajnih akcij. Kljub temu je vstopna cena za nov model še vedno nekaj manj kot 15.400 evrov.