Kakšna alternativa je trivaljnik?

Kia Ceed 1,0 T-GDI

Čeprav je trivaljnik v tem avtomobilu prostorninsko skromen, je precej živahen in predstavlja dobro alternativo anemičnemu štirivaljniku

Poenotenje delov in pogonskih sklopov v avtomobilskem svetu seveda ni nič novega, še posebej, če so posamezne znamke v tesnem sorodstvu. Zato ni nobeno presenečenje, da se je novi turbinsko podprti bencinski trivaljnik tega južnokorejskega avtomobilskega konglomerata znašel tudi v novi generaciji Ceeda, potem ko so ga najprej vgradili v Hyundai i30.

Trivaljnik je majhen in zmogljiv, šeststopenjski menjalnik težko sledi njegovi energičnosti.

Moram priznati, da me zadržanost do trivaljnih motorjev polagoma mineva. Res je, da tudi 1,0 T-GDI pri nizkih vrtljajih postreže z zvokom, podobnim kavnemu mlinčku, toda kmalu postane uglajen in zmogljivosti so za tako majhen motor zelo prepričljive. Navorna krivulja je strma že pri precej nizkih vrtljajih, prebujati se začne že okoli številke 1400, in potem živahno vleče vse do približno 5.500 vrtljajev, ko začne hrup prevladovati nad energijo. V trenutkih, ko sem želel več dinamike, ga je bilo treba priganjati nad 3.500 vrtljajev in vse skupaj se je izkazalo v povečani bencinski žeji, ki je v povprečju znašala sprejemljivih 6,8 litra. V primerjavi z najšibkejšim Ceedovim motorjem, 1,4-litrskim atmosferskim štirivaljnikom s 73 kW (100 KM), je to celo nekaj manj, medtem ko so zmogljivosti trivaljnika znatno boljše.

Za šeststopenjski ročni menjalnik velja enako kot pri močnejšem turbinskem štirivaljniku: prestavna razmerja so preračunana tako, da ni treba ves čas segati po prestavni ročici (razen v daljših vzponih, ki nekoliko utrujajo motor), glede lahkotnosti prestavljanja pa bi morali konstruktorji opraviti še ‘fine tuning’. Tudi v vožnji ni bistvenih razlik; Ceed s trivaljnikom je dovolj agilen tudi za dinamično vožnjo skozi ovinke, siljenje zadka navzven je skoraj nezaznavno in povratne informacije na volanu dokaj zanesljive.

Cenovne razlike med posameznimi motorji kar dobro odražajo njihove (zmogljivostne) razlike in 1,0 T-GDI je pravilno postavljen v – zlato sredino.

Matjaž Gregorič

Spredaj se poraja občutek utesnjenosti…

…prostor v zadnjem delu potniške kabine pa je radodarno odmerjen.

Kia Ceed 1,0 T-GDI
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 998 ccm, turbina CO2 122 g/km Moč 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 172 Nm od 1.500 do 4.000 vrt./min Zmogljivosti 11,1 s (0–100 km/h), 190 km/h Teža 1.222 kg (72 kW/tono) Cena 18.490 EUR
Motorna prožnost
Zmerna poraba goriva
Motorni zvok pri nižjih vrtljajih
Utesnjenost spredaj
4
EVO OCENA