Nič več opravičil

Kia Ceed 1,4 T-GDi

Prejšnja generacija Ceeda je naredila resen preskok in ujela evropsko konkurenco. Je Korejcem s tretjo generacijo konkurenco tokrat uspelo celo prehiteti?

fotografije Jure Kralj

Glede na dogajanja v tem korejskem koncernu (Hyundai/Kia) je takšno razmišljanje povsem na mestu. Naj le spomnim: Thierry Neuville se je s Hyundaijem i20 WRC do zadnje dirke boril za naslov prvaka v reliju svetovnega prvenstva, Gabriele Tarquini je za volanom i30 osvojil svetovno prvenstvo serije WTCR, pod taktirko Alfreda Biermanna prodajne uspehe žene serijski športni i30 N, Kiin Stinger pa je presenetil večino voznih novosti željne javnosti.

Zdi se mi prav, da ne govorimo več, kakšen napredek je naredila Kia z novim modelom, pač pa, da ga postavim ob bok najboljšim konkurentom v razredu. Nič več tolažbe in vzpodbudnih besed, le še kritika na mestu, ki je seveda v takšnem testu v prvi vrsti subjektivna.

Ceed je v tretji generaciji povsem konkurenčen v svojem razredu. V vseh elementih dosega ali pa je zelo blizu evropski konkurenci.

Oblikovno je novi Ceed (ah – ste opazili – opuščaja v imenu ni več) dobil nekoliko bolj resen, a sodoben izraz. Več je ostrih linij, ki so značilne za avtomobile evropskih proizvajalcev. Le dokaz več, da je ta model za Kio tudi v Evropi izredno pomemben. Notranjost je v prvi vrsti pregledna, urejena – oblikovalci so ostali pri klasičnih, analognih (bližnjičnih) stikalih klimatske naprave in jih niso namestili v sistem upravljanja preko lebdeče postavitve digitalnega zaslona na osrednji konzoli. Prav ta stikala tako delujejo nekoliko zastarelo, morda zato notranjost tudi malce bolj ceneno, kot če bi jih umestili na zaslon na dotik. Je pa prepričljiv položaj za volanom, tudi zavoljo izdatne nastavitve po globini ter obeh prednjih sedežev, ki v serijski opremi zagotavljata več oprijema v ledvenem delu kot večina konkurentov. Materiali v notranjosti so prijetni na otip, kakšne dodatne barvne kombinacije bi poskrbele za razbijanje temne monotonije.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)

Sebastijan Zorenč

Kia Ceed 1,4 T-GDi
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.353 ccm, turbina CO2 130 g/km Moč 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 242 Nm od 1.500 do 3.200 vrt./min Zmogljivosti 8,9 s (0–100 km/h), 210 km/h Teža 1.240 kg (83 kW/tono) Cena 19.490 EUR
Zgledno delovanje podvozja
Opora v ledvenem delu prednjih sedežev
Manj komunikativen volanski mehanizem
Monotonost notranjosti
4
EVO OCENA