EVO OCENA
Podvozje, motor
Cena, sterilnost krmilnega mehanizma
4.0Končna ocena

Kakovostna izdelava, prepričljivo podvozje opreme GT-Line in vsakodnevna uporabnost. Takšen Cee’d je posrečena dinamična celota. Z nekaj pomanjkljivostmi …

Ne, tale Cee’d ni pravi GT, ki predstavlja vrh Kiine ponudbe v kompaktnem segmentu. To povesta kombijevski zadek in turbodizel pod motornim pokrovom. Pravzaprav gre za poseben paket opreme s poudarjeno športnostjo, ki je trenutno v modi. Še posebej oznaka GT, ki jo je mogoče najti tudi pri številnih drugih proizvajalcih. Pa s tem ni nič narobe, saj gre bolj za nekakšen kompromis med vsakodnevno uporabnostjo s pridihom športnosti.

In s prenovo Cee’da so Korejci novost v ponudbi vzeli zelo resno, saj je podvozje nastavljeno podobno čvrsto kot pri čistokrvni različici GT. Kar je vsekakor pohvalno, saj slednja prepriča z dovolj čvrstosti in popustljivosti, da zmore zadovoljiti tudi zahtevnejše voznike, kajti serijski model je res poudarjeno udoben. Vprašanje, ki se mi nenehno postavlja, se prej nanaša na uglašenost motorja in podvozja. Kljub temu da je govora o najzmogljivejšem turbodizlu v ponudbi, ki zmore spodobnih 100 kW (136 KM), ni mogoče govoriti o stroju, ki bi znal hitreje pognati kri po žilah.

Priznam, da s skromno porabo in uglajenostjo delovanje prepriča med vožnjo po vsakodnevnih opravkih, vendar mu pri nekoliko bolj zavzeti vožnji, še posebej navkreber, kaj hitro zmanjka sape. To sicer ne bi bilo nič moteče, če podvozje ne bi kazalo zanimivega veselja in voljnosti do zavijanja na precej višji ravni, kot to zmore ponuditi štirivaljnik. Kar je seveda razumljivo, saj je govora le o paketu opreme. No, uglašeno delovanje vzmeti in blažilnikov je medtem že skoraj presenetljivo. A čeprav ima podvozje z blaženjem izrazitih kratkih grbin ali lukenj le nekaj težav, ga nikakor ne bi zamenjal s tistim iz povsem običajnih modelov. Kompaktno delovanje je tisto, ki prepriča in vozniku na zaviti regionalki vliva dobršno mero samozavesti.

Občutek kvari zgolj posreden volanski mehanizem, ki daje vtis elastičnosti in nepovezanosti s prednjo osjo. Kljub trem nastavitvam delovanja (mednje sodi tudi športna) nikoli nisem imel občutka usklajenosti delovanja z dobro nastavljenim podvozjem. Lahko bi celo rekel, da se mu ne poda oziroma bi si le-to zaslužilo nekoliko dodelan sistem.

Zato pa tale Cee’d prepriča s kakovostno izdelavo notranjosti in prepričljivim multimedijskim sistemom. Slednji ponuja enostaven in pregleden uporabniški vmesnik ter odziven zaslon, občutljiv na dotik. Tudi oprema je bogata, saj je GT-Line na voljo zgolj z najvišjo ravnjo EX, in nič čudnega ni, da velja takšen Cee’d po ceniku že resnih 25.790 evrov. Preveč? Morda, vendar Cee’d ni in noče več biti nizkocenovnik.

(Tiskana izdaja – številka 69)