Da znajo, zmorejo in si upajo zazreti iz oči v oči z nemško konkurenco, potrjujejo Korejci s prenovljeno Optimo

Predvsem samozavest veje zdaj iz nje, sploh ko se takole odeta v črno, postavljena na platišča razkošnih dimenzij in s kupejevsko poudarjeno bočno silhueto pojavi pred menoj. Nekako daje vtis, da je upadanje segmenta D v Evropi noče prav zanimati in da je vendarle prepričana, da bo (uspešno) nagovorila tudi tiste, ki zdaj dlje od Passata niso videli. Pa je hitro jasno, da želi biti kot Škodin Superb – ponuditi ogromno, še največ prostora zadaj, ob razumni ceni.

Najvišji nivo opreme (dvosklopčni DCT je na voljo le z najvišjima nivojema) pomeni predvsem, da v kabini, ko sedem vanjo, ne pogrešam ničesar. No, le dragocene centimetre nad glavo, kajti sedi se res visoko, predvsem pa steklena streha ob robovih odvzame še nekaj dodatnih dragocenih centimetrov. Sicer se počutim dobro – zgledno urejeno je okolje, resda s prevladujočo črnino, a sodobno, všečno, na pogled in tip kakovostno, da v vseh pogledih ustreza že kriterijem premium segmenta. Le številčnost vseh stikal na osrednji konzoli in predvsem ob prestavni ročici malce bega; je pa dokaz izjemne opremljenosti, predvsem tega, da znajo kamere temeljito nadzirati okolico Optime, da zna limuzina sama parkirati in zapustiti parkirno mesto, da je volanski obroč ogrevan, da … Sedeža sta dobra, z izjemo previsokega sedenja, je pa prostorsko razkošje za noge potnikov zadaj primerljivo s poslovnim razredom, le kupejevsko prirezana streha pomeni znova nekaj centimetrov manj prostora.

A prostorninski manko je, vsaj na papirju, še najbolj očiten v motorni ponudbi. Ponudbi? Hmmm … Pravzaprav boste v ceniku Optime našli le en stroj, in sicer preverjeni 1,7-litrski turbodizel. Drzno je omejevanje na zgolj en motor, in še to na takega, ki nima vsaj dveh litrov prostornine. In zato še toliko bolj (raz)veseli, ker v praksi CRDi takoj potrdi, da mu ni mogoče očitati prav nič. Spodobno prožen je, lepo se zavrti, tudi prijetno tih je v kabini, hitro se ogreje na delovno temperaturo in zgledno sodeluje z robotiziranim dvosklopčnim menjalnikom. Vsaj dokler je slednji v samodejnem načinu, je delovanje nezaznavno, v ročnem načinu pa voznikovim ukazom ne sledi prav hitro.

Volanskemu mehanizmu – ki zdaj ni več nastavljiv za športni in komfortni način – očitam premalo naravnega občutka, preveč sintetičen vtis pušča, je pa dovolj neposreden, da ne terja preveč zavrtljajev. In da je tudi med hitro odpeljanimi zavoji dovolj hiter. Urejenosti podvozja bi godila še kak palec manj pri premeru pnevmatik in kak centimeter višji boki, da bi zagotovila še nekaj udobja, ki ga zdaj zmanjka na kratkih grbinah. Pa tudi bolje nadzirano bočno nagibanje karoserije v hitreje odpeljanih zavojih bi Optimi zagotovilo vsaj nekaj več dinamike. Čeprav – že pospešek razkriva, da ta kombinacija motorja in menjalnika dinamične vožnje željnih voznikov ne bo zadovoljila. Večino drugih verjetno že.

Kia Optima 1,7 CRDi DCT
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljnik, 1.685, turbodizelski
CO2 116 g/km
Moč 104 kW (141 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor 340 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min
Zmogljivosti 10,6 s (0–100 km/h), 203 km/h
Teža 1.600 kg (65 kW/tono)
Cena 33.490 EUR
urejenost kabine
menjalnik v samodejnem načinu
pomanjkanje prostora za glave spredaj
menjalnik v ročnem načinu
3.5
EVO OCENA