Nova Optima prevzema vlogo najmočnejšega modela v paleti znamke. Kaj torej pričakovati od športne limuzine s turbomotorjem in 245 konji?

Pri znamki so zelo hitro umirili pričakovanja že na predstavitvi druge faze razvoja tega modela, kjer je poudarek seveda na kombijevski različici (ki so jo evropski prodajalci težko pričakovali) in na tehnološko dovršenem priključnem hibridu. Češ, lovili smo dobro razmerje med dinamiko in udobjem, pri čemer je GT še vedno prej hiter in udoben model kot športna limuzina. Toda GT, ki ga gre tako res razumeti kot Gran Turismo pri znamki, je vendarle jasen poskus Kie, da Optimo popolnoma pripravi za napad na staro celino.

GT bo torej na voljo (pri nas šele 2017) kot kombi (Sportwagon) in limuzina, in sicer vedno v povezavi s samodejnostjo v menjalniku (ne pa s prenovljenim dvosklopčnim menjalnikom DCT), kar bi ocenil kot dobro potezo, saj sicer v ročnem načinu pretikanja deluje dovolj hitro, sicer pa ravno dovolj udobno za tak tip 4,85 metra dolgega avtomobila ali celo kombija (z identičnimi merami in 52 litrov večjim prtljažnikom). Poleg večjih 18-palčnih platišč, posebnega spojlerskega odbijača in zadnjega difuzorja – z dvema zaključkoma izpuha ter nekaj mat črnimi vstavki – je GT tak kot ostali modeli.

Dvolitrski stroj ni povsem nov, saj so ga prenesli kar iz različice za ZDA, toda z neposrednim vbrizgom in variabilnim krmiljenjem ventilov kaže očiten potencial. Dovolj odločen je že, to vsekakor, z res širokim razponom uporabnega navora, toda vratov potnikom pač ne zmore lomiti. Ampak za visoke povprečne hitrosti na nemških avtocestah je kot nalašč … Je pa podvozje kar spretno umerjeno na zmogljivosti avtomobila. Vzmeti so trše za 10 oziroma 11 odstotkov, stabilizatorja ravno tako, GT je tudi za centimeter nižji. Ventile v blažilnikih upravlja računalniško nadzorovan (in s Sachsom razvit) sistem, ki trdoto prilagaja voznim razmeram. Ali pa voznemu programu (vključno z motorjem, volanskim elektromehanskim servom in menjalnikom), ni pa mogoče parametrov urejati posamezno. Razlika med športnim in programom Auto je majhna, ravno še opazna, ampak za tak tip dovolj. Aktivni generator celo ojača zvok motorja v kabini, toda učinek je skoraj pretirano sintetičen, podoben Renaultovemu sistemu.

Če bi Optimo primerjal s Škodino Octavio RS, je korejski izdelek vendarle bolj umirjen, granturizmovski, toda že prvi poskus je pokazal, da so Korejci na pravi poti. In dvolitrski stroj ima še toooliko možnosti močnejših izvedb.

EVO OCENA
Prostornost, homogeno podvozje, potovalni potencial
Manjka nekaj ostrine – pri vseh elementih
3.0Končna ocena