Stinger s pravšnjim kompromisom

Kia Stinger 2,2 CRDi

A da dizel ne sodi v Stingerja? Hja, pomislite še enkrat …

fotografije Jure Kralj

No, o Stingerju smo že marsikaj zapisali. Večina pri tem seveda pomisli na najmočnejšo različico, s katero jim je pri Kii padla sekira v med. Avto je navdušil – pisca in celo redakcijo. S 3,3-litrskim šestvaljnikom v kombinaciji z inteligentnim štirikolesnim pogonom ter dolgim spiskom drugih tehničnih zanimivosti – tudi računalniškim nadzorom blažilnikov – je res največ, kar vam Kia lahko ponudi. Gre tudi za vozniško dovolj zabaven (po drugi strani zahteven) in navdušujoč avto. V maniri pravega gran turisma tudi dovolj praktičen. S tem seveda pride tudi cena, ki ni ravno nežna (skoraj 60 tisočakov), a je še vedno korektna. In poraba – ki pri 370 konjih in skoraj 1,8 tone tudi ne more biti nizka. Uvod je tako končan – zdaj veste, kam sodi dizel. Za tiste torej, ki bolj cenijo obliko in eleganco, pa seveda praktičnost v vseh pogledih.

> Vozili smo: Kia Stinger GT-S

Tudi dizelski Stinger je zelo spodobno motoriziran. V tem primeru je seveda bolj eleganten kot vznemirljiv

Pa ne zdaj takoj pomisliti, da gre za motor s kroničnim pomanjkanjem moči in navora. Sploh ne – 2,2-litrski dizel bo kljub temu bržkone najboljša izbira za tiste, ki bodo predvsem delali resne kilometre, kar udobna kabina in sedeži seveda več kot omogočajo, pa eksplozivnosti in hipne odzivnosti v nižjih vrtljajih ne postavljajo v ospredje. S tem gre z roko v roki tudi nič kaj vznemirljiv zvok dizla, ki ga v programu Sport sintetizator sicer umetno ojača, na srečo pa zvok niti takrat ni preveč vsiljiv.

Spodobnih 200 konjev zmore, kar sicer ni ravno rekordna vrednost, ampak zdi se dovolj. No, predvsem kot pravšen kompromis. Zato pa je navora dovolj, toda pri nizkih vrtljajih je v kombinaciji s sicer dobrim samodejnim menjalnikom štirivaljnik malce neodziven, sploh pri pospeševanju iz zavoja, ko želi najprej izkoristiti navor, potem pa se še menjalnik naglo odloči, da ne bo šlo – in nervozno pretakne nižje. Če bi bilo navora še več, bi imel zadek gotovo težave z oprijemom, tako pa postane nemiren le pri resnih provokacijah. Mimogrede – tudi v programu Sport+, kjer sistem svari voznika, da je ESP izklopljen, se le-ta vklopi ob prvem resnem zdrsu zadka in ostro poseže v vožnjo ter poravna kolesa. Škoda …

Gnana zadnja os ponuja dovolj oprijema, zdrsa pa dovoljuje ‘angel varuh’ bore malo

Sicer pa to pomeni tudi stabilnost in predvidljivost, kar bodo kupci dizla, ki se lahko veselijo bogate navorske krivulje, znali ceniti bolj kot tisti, ki iščejo vznemirjenje. Le čvrsto, pogojno prilagodljivo vzmetenje s kratkimi hodi verjetno ne bo najbolj pogodu kupcem tega motorja, ki – to upam sklepati, želijo več udobja. Na kratke grbine se namreč zadnja os odziva suho in ostro, na kakovostni podlagi pa sicer deluje zelo suvereno. Škoda le, da uravnavano blaženje za dizla sploh ni na voljo. In serijske 17-palčne pnevmatike z nekaj višjimi boki bi tudi malce zalegle.

Matjaž Korošak

Kia Stinger 2,2 CRDi
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljnik, 2.199 ccm, turbo CO2 147 g/km Moč 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt./min Navor 440 Nm od 1.750 do 2.750 vrt./min Zmogljivosti 7,6 s (0–100 km/h), 230 km/h Teža 1703 kg (86 kW/tono) Cena 45.990 EUR
Eleganca gran turisma
Navor
Udoben menjalnik
Poraba
Odzivnost v spodnjem vrtljajskem območju
Nepopustljivost podvozja
4
EVO OCENA