Več kot Rio na višjem podvozju?

Kia Stonic 1,25 MPI

Je novi Stonic resnično Kiin zadetek v polno?

V enem stavku bi ga opisal takole: Stonic je Rio, postavljen na višje podvozje, križanec (urbane sorte) torej. Položaj za volanom je namreč tak kot v kombilimuzini, kar je dobro in slabo. In tudi sedanje za volan ni tako preprosto kot pri konkurenčnih SUV-jih (kjer je namreč sedež višji). Stonic je hkrati zmeraj gnan na prednji kolesi (tudi brez elektronskih pomagal za več oprijema), oddaljenost od tal pa je od sorodnega Ria večja za 4,2 centimetra.

Vstopni atmosferski bencinski štirivaljnik in petstopenjski ročni menjalnik nista ravno prepričljiv pogonski sklop. Motor v spodnjem režimu delovanja sicer ponudi skorajda ves navor, obenem pa kratka prva prestava menjalnika poudari navor na kolesih pri speljevanju, zato je kaj kmalu po speljevanju treba prestaviti v drugo prestavo. Po mestu povsem zadovolji potrebe povprečnega voznika, tudi s prožnostjo, vendar postane na avtocesti nadležno hrupen, saj je tudi peta prestava prekratka (kakšnih 4.300 vrtljajev je potrebno za 130 km/h). Ob tem je poraba goriva s povprečjem okoli sedmih litrov precej visoka za ta razred.

Na žalost me z udobjem ni prepričalo niti podvozje. Kljub temu, da bi inženirji lahko dodali vzmeti in blažilnike z daljšimi hodi, so ti precej kratki, vzmeti pa čvrste. Kar pokaže s suhim potresavanjem na zdelanem cestišču, zadek pa zna na izrazitejših grbinah celo poskočiti. Veliko bolj zato prepriča na zaviti cesti z dobro lego in vodljivostjo, a to pri tem avtomobilu vendarle ni primarnega pomena.

Sebastijan Zorenč

Več kot Rio na višjem podvozju?
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.248 ccm, bencinski CO2 109 g/km Moč 62 kW (84 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 121 Nm pri 4.000 vrt./min Zmogljivosti 12,6 s (0–100 km/h), 173 km/h Teža 1.145 kg (54 kW/tono) Osnovna cena 13.490 EUR
Obilo sodobne opreme
Oblika
Kombinacija motorja in menjalnika
Trdo podvozje
2.5
EVO OCENA