Kitajski Geely je postal naša realnost

Najbrž ste že vsi kdaj slišali za kitajskega proizvajalca avtomobilov Geely; ta znamka je zdaj postala tudi lastnik Lotusa, pod samostojno znamko Polestar (bivši hišni predelovalec Volvov) pa namerava na trg poslati cel kup zmogljivih vozil. Napočil je čas za podrobnejši pogled …  

V pičlih trideset letih se je Geely iz proizvajalca hladilnikov prelevil v izdelovalca avtomobilov. In pod lastno blagovno znamko so jih samo lani prodali 400.000. Od Forda je leta 2010 za 1,8 milijarde dolarjev kupil švedskega Volva, nedavno pa je pridobil še 51-odstotni delež Lotusa. Kitajci so Volvovega hišnega predelovalca Polestar ločili od krovne znamke ter iz njega naredili novo samostojno avtomobilsko znamko, ki bo (je) osredotočena predvsem na izdelavo električnih in hibridnih športnih avtomobilov.

Njihov prvi izdelek Polestar 1 (zgoraj) je hibridni GT s 441 kilovati (600 KM) podobnih mer kot Porsche 911. Prvemu Polestaru pa naj bi sledilo kar nekaj ali povsem električnih ali visokozmogljivih hibridnih modelov, ki jih bodo izdelovali izključno na Kitajskem – in globalno oddajali v zakup (leasing) samo preko spletnega portala. Postanete lahko torej zgolj zakupnik, ne pa tudi lastnik Polestara.

Geely pa v rokah drži tudi ključ Lotusove prihodnosti in posledično tudi novega modela Elise. Jean-Marc Gales, ki je leta 2014 od Peugeota prestopil h Kitajcem in postal predsednik nadzornega sveta v Lotusu, se še kako dobro zaveda, kaj od njega pričakujejo novi lastniki, zdaj ko ima podjetje zagotovljeno predvsem finančno stabilnost in s tem tudi prihodnost.

Geely zagotovo ni ime, ki bi se pogosto pojavljalo v EVO magazinu, kot se najbrž tudi avtomobili pod tem imenom ne bodo. A kakorkoli že, kitajski gigant sedaj v eni roki drži Lotusovo prihodnost, medtem ko z drugo ustanavlja podjetje za izdelovanje zelo zmogljivih električnih in hibridnih vozil. Naslednje strani so namenjene podrobnejšemu pregledu modela Polestar 1 in pogovoru z Galesom o tem, kaj pomeni Geely za prihodnost Lotusa. Za navadne smrtnike je namreč Geely kar naenkrat postal zelo pomembno ime.

V naslednjih letih bo Geely na trg poslal tri modele. Prvi je omenjeni Polestar 1 s 441 kilovati (600 KM), 999 njutonmetri navora, s povsem električno vožnjo za dobrih 150 kilometrov, nastavljivimi blažilniki podjetja Öhlins, karbonsko konstrukcijo in poslovnim modelom, kjer se boš nanj prej naročil preko spleta, kot pa bi ga kupil. Polestar, ki je nedavno postal avtonomna znamka znotraj Volva, ne dopušča, da bi tradicionalne metode poslovanja (nakup/prodaja vozil) krojile njihove vizije in ambicije za prihodnost.

Ni več skrivnost, da si Volvo želi postati vodilni proizvajalec električnih in hibridnih vozil na svetu s ciljem, da bi leta 2025 prodal milijon vozil, saj bodo vsi novi avtomobili te znamke od leta 2019 naprej ali hibridi ali pa povsem električni. In Polestar bo v tej strategiji igral pomembno vlogo. Do sedaj je bil Polestar Volvov hišni predelovalec, ki je skrbel za izboljšave celotne prodajne palete. Zdaj je samostojna znamka znotraj Volva, ki bo prvi model Polestar 1 na trg poslal leta 2019. Enici bosta sledila konkurent Teslinega modela 3 in zmogljiv SUV v letu 2020. Naslednji modeli po tej začetni trojici pa bodo na voljo izključno kot električni ali visokozmogljivi hibridni modeli.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 77)