V drugo so pri Renaultu za športnega terenca izbrali obratno pot – oblikovali in zasnovali so ga v Evropi in izdelali v Južni Koreji. Vsekakor bolj smiseln pristop

Koleos je model, ki se ga pri Renaultu zagotovo ne spominjajo z velikim veseljem (2008 je prišel na trg). Še bolj tiho, kot je prišel, je tudi odšel z ‘odra’. Lekcijo so si pri Renaultu dobro zapomnili. Očitno. Tokrat namreč v Evropo niso pripeljali Samsunga z Renaultovim znakom, pač pa nov model, za katerega zunanjost in notranjost so poskrbeli pri Renaultu, za večino robustne tehnike, pa so pobrskali napolicah pri še enem članu zveze, pri Nissanu namreč, kjer imajo s terensko tehniko več izkušenj (in znanja).

Več kot 4,67 metra je dolg novi Koleos

Popolnoma nov je torej Koleos druge genracije, ki pa prihaja na trg šele sredi poletja. Seveda gre za največji model, ki s 4,67 metra sodi v segment D, kjer so še pred leti gospodarili premijci (BMW X3, Audi Q5, …), zdaj pa ga uspešno napadajo tudi druge znamke (Škoda Kodiaq, Peugeot 5008, …), vključno z Renaultom, kjer predstavlja največji model v družini križancev in terencev. Sicer pa je z arhitkturo platforme soroden vsem večjim modelom Renaulta in Nissana.

Zato v notranjosti ne pričakujte oblikovalskih eksperimentov, saj je zasnova instrumetne plošče in osrednje konzole podobna, ravno tako upravljanje, osrednji zaslon je (spet) v obliki tabličnega računalnika, … le sistema Multi sense ne boste našli, s tem pa tudi voznih programov in – kar je še bolj pomembno – prilagodljivega blaženja. Menda ga tak tip avtomobila ne potrebuje – tako pri Renaultu. Škoda, da so se odrekli tudi takšni posebnosti, kot je štirikolesno krmiljenje (čeprav ga pri 4wd pogonu res še nimajo pri nobenem modelu).

498 litrov meri prtljažnik v osnovi

Zato pa ponuja Koleos več terenskosti, kot marsikateri tekmec – z 21 cm oddaljenosti od tal ter tremi načini delovanja elektrohidravlične sklopke pred zadnjim diferencialom (prednji pogon, samodejni ter stalni z razmerjem 50:50). Le stikalo je malce nerodno in odročno postavljeno levo pod volan. Če seveda izberete možnost 4wd pogona. Kar ni nujno, saj ponujajo tudi zgolj prednji pogon – in to z oba motorja. In oba sta dizla. Šibkejši 1,6 litrski zmore 96 kW (130 KM), močnejši dvolitrski pa odločnih 130 kW (175 KM). Menjalnik je lahko ročni ali pa samodejni – vendar to pomeni oznako X tronic, ki naznanja CVT tehnologijo (s simulacijo prestavljanja). Čeprav moram priznati, da prvi kilometri v tej kombinaciji niso razčarali in CVT nima tako nadležnih lastnosti. In da je podvozje dobro uglašeno (beri: udobno nastavljeno).

21 centimetrov je podvozje oddaljeno od tal

Opremsko so vsi paketi (trije) dobro založeni, saj je že v prvem na primer infotainment sistem R link ter navigacija s kartografijo Evrope in DAB radijem, tipala za vklop luči in brisalcev, tipala za parkiranje, sistem opozorila pred trkom, pa sistem samodejnega zaviranja v sili, LED dnevne in zadnje luči, samodejna klimatska naprava, … Doplačila? Kar nekaj paketov je s kupom zanimive opreme in asistenčnih sistemov. Med katerimi pa boste zman iskali  na primer samodejni tempomat … Kakorkoli – z agresivno nastavljeno cenovno politiko (dobrih 25.000 evrov velja  vstopni model s popustom!), bodo gotovo prehiteli nesrečnega istoimenskga predhodnika.