Audi iz recikliranih plastenk?

Novo v Sloveniji

Novi Audi A3 je v štirivratni kombilimuzinski različici Sportback na naš trg zapeljal z vetrom svežega optimizma. Tokrat obljublja več športnosti in povezljivosti

Ob pričakovanem okrevanju trga in prodajno razmeroma uspešnem juniju, ki zopet navdaja z optimizmom, se nadaljujejo predstavitve novosti na našem trgu. Tokrat je na vrsto prišel Audi z avtomobilom, ki – čeprav ga že dolgo štejemo k tradicionalnemu delu njihove ponudbe – prehaja šele v svojo četrto generacijo. Kljub temu, da ga znotraj hišne ponudbe oblegajo križanci, se ob 1,747 milijona izdelanih primerkih tretje generacije v njej še vedno dobro znajde. S prenovo je sicer pridobil 31 milimetrov v širino in 33 milimetrov v dolžino – slednje predvsem na račun zmečkljive cone spredaj. Medosna razdalja in višina medtem ostajata enaki, v primerjavi s predhodnikom pa je enako velik tudi prtljažnik.

Ob prihodu na trg bo na voljo v treh pogonskih različicah, pri čemer bo 35 TFSI s prisilno polnjenim bencinskim 1,5-litrskim štirivaljnikom, 110 kW (150 KM) moči in šeststopenjskim ročnim menjalnikom zaenkrat edina izbira, ki jo poganja bencin. Dvolitrski prisilno polnjeni dizelski štirivaljnik je na ceniku v dveh različicah – 30 TDI s 85 kW (116 KM) moči ter močnejši 35 TDI s 110 kW (150 KM) moči, ki pa ima tudi serijski sedemstopenjski samodejni menjalnik S tronic. Več pogonskih opcij prihaja še pred koncem leta, vključno s štirikolesnim pogonom Quattro. Med drugim čakamo še priključna hibrida z 81 kW (v pogonskem sklopu je 1.0 TFSI) ali 119 kW moči (v pogonskem sklopu je 1.5 TFSI), g-tron s pogonom na zemeljski plin ter seveda – S3 Sportback.

Premijska izkušnja z ekološkim sporočilom

Ena poglavitnejših lastnosti Audijevih avtomobilov je lahkotna uporabniška izkušnja. Niti v vožnji, niti v smislu celovite uporabe avtomobila ne potrebujejo veliko privajanja in tudi v novem A3 se je moč hitro počutiti udobno. Kljub temu vas bo njegov nastop še precej časa opominjal, da gre vendarle za premijski izdelek. Pri oblikovanju karoserije so prvič uporabili vdolbine (doslej je bil A3 vedno “napihnjen”), nekaj izrazito zanimivih potez pa prevladuje v notranjosti, kjer vsega še vedno niso podredili minimalizmu zaslonov na dotik. In ne glede na to, da v njem sedite pravzaprav na 46 recikliranih plastenkah, iz katerih je v 89 odstotkih narejeno blago na sedežih (v celotnem vozilu je do 108 recikliranih 1,5-litrskih plastenk). Brez skrbi – na otip tega ni opaziti. Pravzaprav je material kvaliteten vsaj toliko, kot je močno ekološko sporočilo. Sedeži s tkanino iz recikliranega materiala so prav tako na voljo pri opremi S line. Pri napredku na področju infozabavnega sistema in temeljiti digitalizaciji velja omeniti še razširjene možnosti individualnih nastavitev voznikovega profila ter celovito povezljivost – Audijevim storitvam “connect” ter podpori za CarPlay in Android Auto se bo kmalu pridružila tudi možnost glasovnega ukazovanja z Amazonovo Alexo.

Tokrat v dinamični vožnji bolj ambiciozen

Audi A3 morda tokrat največ doslej obljublja voznikom, ki jim dinamična vožnja ni tuja. Spredaj se na primer sedi 7 mm nižje kot prej. Zanemarljiv podatek? Na voznikovem sedežu sem dobil občutek, da novi A3 že v osnovni konfiguraciji res izraziteje vabi k vožnji, kot so to počeli njegovi predhodniki. Na cesti se giblje zrelo in izpopolnjeno – kot smo pri Audiju pač vajeni – a je sicer dobro uravnoteženo (osnovno) podvozje očitno nastavljeno z večjo mero športnosti. Omenim naj, da je mogoče izbrati tudi športno in prilagodljivo podvozje. Presežkov v smislu povratnih občutkov seveda ni pričakovati, a upam si trditi, da je krmiljenje s svojo natančnostjo doraslo podvozju. Predvsem pa nas seveda zanima, kaj bo v tem smislu ponudil prihajajoči S3.

Cene za A3 Sportback se pri nas začnejo pri 25.400 evrih (30 TFSI), za močnejšega dizla (35 TDI) je na primer potrebno odšteti vsaj 31.200 evrov, pri čemer vse do konca poletja ponujajo popust v višini 2.600 evrov. Namig: ravno toliko stane tudi paket S line. V povprečju je A3 torej nekje 25 odstotkov dražji od Volkswagnovega Golfa, naročiti pa je mogoče tudi že limuzinsko karoserijsko različico.

Preberite tudi
Tesla s salonom v Ljubljani?