Kona je prvi korak do cilja leta 2021

Hyundai je predstavil kompaktnega križanca in z njim ne le napovedal vstop v razred malih športnih terencev, pač pa tudi nove oblikovalske smernice in visoko zastavljen prodajni cilj v Evropi

Kako pomemben model je nova Kona, priča podatek, da je Hyundai svetovni novinarski javnosti tega manjšega križanca najprej predstavil v Seulu, v prvi polovici meseca junija pa še v Milanu. V prestolnico mode pa nismo bili povabljeni le specializirani avtomobilistični novinarji, ampak tudi tisti, ki pišejo o življenjskem slogu, nekaj je bilo menda celo znanih vlogerjev, ki so se v času pred razkritjem Hyundaijevega novinca sprehajali s telefoni pred seboj in se snemali.

Četudi Kona morda ne bo nikoli postala ikona (morda pač), je Hyundai z njo v Milanu pokazal, da nanjo veliko stavi, saj je to prvi izmed 30 napovedanih modelov do leta 2021, ko želi Hyundai zasesti evropski prestol med azijskimi proizvajalci. V lanskem letu je Hyundai na stari celini prodal 505.000 vozil, kar je za 7,5 odstotka več kot leto poprej. V zadnjih dveh letih je prenovil devetino vseh modelov, ki so naprodaj v Evropi. Navsezadnje, premore dve proizvodni liniji – na Češkem in v Turčiji, kjer skupna proizvodna kapaciteta znaša 600.000 vozil, kar je le dokaz, kako pomemben je ta trg za četrti največji avtomobilski koncern na svetu.

In tudi Kona je narejena po evropskem okusu. “Z geni športnega terenca, naprednimi oblikovnimi potezami in opremo premijskih avtomobilov je Kona odsev življenjskega sloga modernega kupca, pomembna pa bo ne le za umeščanje znamke, temveč tudi za iskanje novih kupcev,” je na predstavitvi v Milanu povedal Thomas A. Schmidt, šef Hyundaija v Evropi, ki je poudaril, da Kona predstavlja prvi model med prihajajočimi do leta 2021, ko želijo postati azijski proizvajalec z največjih tržnim deležem v Evropi.

Peter Schreyer, prvi mož oblikovalskega oddelka Hyundai in Kia, je prišel na predstavitev Kone v Milanu in namignil, kako bodo videti modeli tega korejskega v prihodnje.

In dejansko zunanjost Kone resnično preseneti ter kaže vse znake, da je ustvarjena po meri mladih. LED-tehnologija je tokrat serijska, oddaljenost od tal meri 17 centimetrov, kar za športnega terenca ni prav veliko, a povsem dovolj za lahkotno vstopanje v vozilo. Tudi dvobarvna karoserija kaže mladostno prepoznavnost, kot tudi določeni elementi v notranjosti, ki so obarvani v živahne barve odtenkov karoserije. “Ker želimo s Kono navdušiti mlajšo populacijo, smo oblikovanje tega modela zaupali prav mlajši oblikovalski ekipi,” je na predstavitvi povedal Peter Schreyer, prvi mož oblikovalskega oddelka pri Hyundaiju in Kii. “Kona predstavlja strast in samozavest. Je netipična, nevsakdanja, je zelo posebna. Z uporabno vrednostjo je primerna za vse generacije, ne le za mlade,” je Kono opisal Schreyer. Po videnem in slišanem je sklepati, da bo Hyundai v prihodnjih letih temeljito osvežil znane modele, predstavil pa bo tudi nove, in to s politiko temeljitejšega usmerjanja k posameznim ciljnim skupinam.

7,9

sekunde znaša pospešek z močnejšim bencinskim motorjem.

20%

So emisije motorja z menjalnikom 7DCT.

1,4 tone

znaša teža z 1,6-litrskim motorjem GDI.

1,4 milijona

SUV-jev je Hyundai prodal v Evropi od leta 2001.

Kona je nedvomno zanimiv avtomobil, saj vstopa v za Hyundai še neodkrit razred manjših kompaktnih športnih terencev. V dolžino namreč meri 416 centimetrov, medosna razdalja z 260 centimetri pa le ni tako skromna – centimeter daljša Suzukijeva Vitara premore deset centimetrov krajšo medosno razdaljo. Zato Kona preseneča s prostornostjo v kabini. Na zadnjih sedežih je za ta razred izdatno odmerjen prostor za noge, tudi na prednjih sedežih se zdi prostora dovolj. Le prtljažnik je ob tem ostal s 361 litri zgolj povprečno velik. Hyundai s Kono le še dodatno odpira vrata opremi, ki je bila še pred kratkim rezervirana

Notranjost ni oblikovana
tako izzivalno, vendar z 260 centimetrov dolgo medosno razdaljo ponuja več prostora, kot ga premore večina konkurentov.

za večje avtomobile. Z največjim, osempalčnim osrednjim zaslonom uporabniški vmesnik ne zagotavlja samo uporabe sistemom Apple CarPlay in Android Auto, opremljen je z navigacijsko napravo, povezljivost pa ponuja tudi sedem let brezplačno iskanje informacij v realnem času (vreme, prometne informacije, interesne točke). Prav tako bo Kona ponudila indukcijsko polnjenje mobilnega telefona, najpomembnejšim informacijam med vožnjo pa bo mogoče slediti kar na dvižnem projicirnem zaslonu. In k sodobni tehnologiji štejejo še varnostni asistenčni sistemi, kot so samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, opozorilnik pred naletom za in pred vozilom, aktivni tempomat …

Predvsem zaradi boljših voznih lastnosti v primeru štirikolesnega pogona so se inženirji odločili tega kompaktnega križanca opremiti tudi s posamičnim zadnjim vpetjem koles. Z vstopnim trivaljnim prisilno polnjenim bencinskim motorjem (88 kW/120 KM) se navor prenaša zgolj na prednji kolesni par, prisilno polnjen štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva (130 kW/177 KM), ki je plod lastnega znanja, pa moč po potrebi prenaša na vsa štiri kolesa preko sedemstopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika – slednjega poznamo že iz nekaterih drugih modelov.

Športnost prihaja z oznako N

Ta dva motorja bosta seveda na voljo ob začetku prodaje, ki se bo pri nas pričela v oktobru, cene in paketi opreme še niso znani, a bo cenovno umeščen pod večjim Tusconom. Znano pa je, da bo Kona nekaj pozneje na voljo s povsem novim 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem v šibkejši (85 kW/115 KM) in zmogljivejši (100 kW/136 KM) različici.