4kolesa

Končno spet zanimiva Toyota

Toyota Corolla 2,0 HSD e-CVT

Poznavalski adrenalinski zanesenjaki najbrž dvomijo, da znajo pri Toyoti (še) narediti avtomobil s športnim predznakom. Toda nova Corolla dokazuje, da je mogoča tudi harmonija zelo spodobne vozne dinamike in sodobne hibridne tehnologije

fotografije Klara Kulovec

Zdaj se vidi, kaj pomenijo skoraj preroške besede prvga moža Toyote, ki je pred kratkim napovedal, da pri tej znamki ne bo več dolgočasnih avtomobilov. Očitno je bilo tudi Aikidu Toyodi dovolj anemičnega zunanjega oblikovanja, stihijske notranje arhitekture in premalo izrazitih voznih lastnosti. Pred svojimi razvojniki je udaril po mizi in od njih zahteval sveže ideje.

Eden od prvih rezultatov se zrcali v podobi nove generacije Corolle, ki ima v Toyotini družini poseben status. Krojači avtomobilske pločevine so si tokrat dovolili nadpovprečno veliko drznosti, ki jo izražata predvsem agresiven srednji del z žrelasto režo hladilnika in stisnjenimi žarometi ter športno nabit zadek z masivnim odbijačem in spojlerjem na vrhu prtljažnih vrat. Že na hitro se Corolla loči od zadržanega VW Golfa, športno dinamičnega Forda Focusa, zmehčanega Peugeota 308 ali neizrazite Opel Astre.

Pogled na zadek razkriva, da so se oblikovalci lahko v dobršni meri sprostili in dali duška svoji domišljiji.

Še bolj to velja za pogonsko tehniko, kajti najzmogljivejša Corolla ima kombinacijo atmosferskega bencinskega in sinhronega električnega motorja. Če je v bateriji dovolj elektrike, se ob zagonu bencinski sprva sploh ne zažene, ko samo z elektriko ne gre več, je njegov start zvočno komaj zaznaven. Inženirji so temu dvolitrskemu štirivaljniku lepo zadušili zvok in skoraj sem si zaželel kakšen dodaten decibel grgrajoče polnokrvnosti. No, čeprav se motor vrti brez prisilnega vpihovanja, nima posebnih težav z izražanjem energičnosti. Seveda, ko sem ga hotel pognati proti 5.000 vrtljajem, je njegovo pohlevno sodelovanje izzvenelo, ker je že prej priskočil na pomoč hibridni del pogonskega sklopa, ki ga sestavljata električni motor in generator. Z njunim sodelovanjem in zdaj manj zaznavnim prenosom brezstopenjskega samodejnega menjalnika Corolla postane uživaško živahen avtomobil. Pri Toyoti so nekoč na športno navdahnjene avtomobile lepili oznako TS, ampak tisti časi so na žalost minili. 

Zato pa posodobljena hibridna tehnologija omogoča, da občasno, z zelo nežno obremenitvijo stopalke za plin, Corolla nekaj kilometrov tudi pri višji hitrosti prevozi z nakopičeno električno energijo, kar skupaj z učinkovito rekuperacijo ugodno vpliva na porabo bencina. Na preizkušnji sem dosegel povprečje 6,2 litra, z lažjo desno nogo in pogostejšo uporabo ekonomičnega voznega programa namesto športnega pa bi šlo še z nekaj kapljami manj.

Živahnost, ki jo ponuja sodelovanje pogonskih strojev, se lepo ujame s čvrstostjo podvozja; hitra vožnja skozi ovinke ne predstavlja težav in Corollina kolesa se trdno oklepajo asfalta, toda zaradi nizkopresenčnih gum in čvrstega vzmetenja se udarci grbin občasno vendarle prenašajo v kabino in vplivajo na potniško udobje. Razumem, da je sedenje v športnem avtomobilu nizko, toda utesnjenost na zadnji klopi in zgolj 313-litrska skromnost prtljažnika sta razočarali. Pričakovanja pri 4,37 metra dolžine so pač drugačna. 

Za volanom: radikalen obračun s preteklostjo in odločen korak proti digitalizaciji.

A hkrati moram pohvaliti delo notranjih arhitektov, ki so pri armaturni plošči oblikovali vse sodobne smernice in poskrbeli za enostavno upravljanje. Tako merilniki pred voznikom kot tudi velik sredinski zaslon so seveda digitalizirani, k sodobnemu pristopu pa spada tudi širok nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje. Skratka, v tem avtomobilu ni prostora za dolgčas, zna navdušiti s tehnologijo in zmogljivostmi, manj pa s prostornostjo in udobjem.

Matjaž Gregorič

Toyota Corolla 2,0 HSD e-CVT
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, bencinski in električni sinhroni CO2 85 g/km Moč 112 kW (152 KM) pri 3.750 vrt./min + 80 kW (109 KM) Sistemska moč 132 kW (180 KM) Navor 190 Nm pri 4.400 vrt./min + 202 Nm Zmogljivosti 7,9 s (0-100 km/h), 225 km/h Teža 1.551 kg (85 kW/tono) Cena 29.100 EUR
+
Končno Toyota zanimivega videza
-
Prostornost glede na zunanje mere celote
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Samo prenos značke? Nikakor