Lamborghinijev V12 z vetrom v laseh

Lamborghini Aventador Roadster

Mehansko povsem identičen kot kupejevska izvedba, tudi Roadster obljublja povečan krvni tlak med vožnjo, le da tukaj z vetrom v laseh  

Lamborghini vam bo zaračunal približno dodatnih 40 tisočakov, če se odločite za snemljiva karbonska ‘pokrova’ na vašem Aventadorju S. Dva strešna panela, ki sta tako oblikovana, da se boste najprej spraševali, če sta dejansko namenjena temu, da ju je moč sneti. Ko se ta rahla zbeganost nekoliko poleže (in ob predpostavki, da ste ju uspeli sneti), ju je treba le še nekam pospraviti. Ja, v prednji del avtomobila, kjer se nahaja prostor za manjšo športno torbo. A brez skrbi, pri Lamborghiniju mislijo na vse – tako pokrova kot tudi njuni držali so oštevilčeni. Torej večjih težav pri skladiščenju ne bi smelo biti.

Moj prvi poskus ‘odpiranja strehe’ je trajal slabih 15 minut, kar niti ni tako slabo, če pomislim, da tega v življenju še sploh nikoli nisem počel. A teh 15 minut je bilo dovolj, da se je vmes vreme konkretno spremenilo. Ja, pričelo je deževati. Naslednjih 10 minut sem preživel z ‘montažo’ strehe. In kot ste verjetno že uganili, se je kaj kmalu ponovno pojavilo sonce. Ponovi vajo v celoti. Tokrat sem za vse skupaj potreboval le dobrih 10 minut, kar niti ni tako slabo.

Aventador je precej krotek glede na svojo pojavo.

Ampak vsa ta kolobocija z nameščanjem in snemanjem strešnih panelov sploh ni omembe vredna, če v rokah držiš ključ Aventadorja Roadsterja S. To pomeni, da s ključem obudiš v življenje 6,5-litrski atmosferski motor V12. In to je – ne glede na vreme – vedno izjemno.

Roadster je bil, da si je zaslužil še črko S, deležen enakih sprememb kot kupe. To pomeni več moči (544 kW/740 KM, prirastek znaša 30 kW/40 KM), a z enakim navorom (690 Nm). ‘S’ je tako pri pospeševanju do stotice od navadnega hitrejši za desetinko sekunde, končna hitrost pa znaša 350 km/h. Spremembe pa se nanašajo na blažilnike, ki so bili na novo kalibrirani, ter vzmeti z novo geometrijo. Nov je tudi eden izmed načinov vožnje z imenom ‘Ego’ (že samo to ime mu je prineslo pol zvezdice pri končni oceni). Ta način vožnje dopušča možnost uporabe nastavitev motorja, volanskega mehanizma in blažilnikov iz preostalih načinov vožnje (Strada, Sport in Corsa). Nove so tudi Pirellijeve pnevmatike P Zero (nova zmes, posebej za Roadsterja in kupeja S), za še boljši oprijem štirikolesnega krmiljenja in enak sedemstopenjski ročni robotiziran enosklopčni menjalnik, ki je vse prej kot dober, če ga pustim v samodejnem načinu. A to je del šarma, ki ga Lamborghini ponuja v izobilju. Gre namreč za stari dobri ‘analogni’ superšportnik. Kar je seveda povsem v redu.

Atmosferski 6,5-litrski V12 je enako zmogljiv kot v kupeju.

Izberem način vožnje ‘Ego’, nato izberem nastavitev volanskega mehanizma ‘Sport’ (ker je v načinu ‘Strada’ smešno lahkoten za tako velik avto), za motor uporabim ‘Corsa’ (glede na to, da gre tukaj za V12 s 740 konji, ne vem, zakaj sploh obstaja opcija nežnejšega odziva stopalke za plin) in pustim blažilnike v načinu ‘Strada’. To pa zato, ker so tukajšnje ceste dobesedno posejane z luknjami in razpokami vseh velikosti. Le še v prvo moram prestaviti z ročicami obvolanskega prestavnega mehanizma. In to je to. Pripravljen sem.

Pod 3.000 vrtljaji V12 ne ustvarja ne vem kakšne senzacije. Pa tudi zvok ni to, kar človek pričakuje od ogromnega dvanajstvaljnika in pripadajoče delovne prostornine. Pri 4.000 vrtljajih je pesem že nekoliko drugačna, takrat se neko neodločno ‘cviljenje’ prelevi v bolj konkretno zvočno kuliso in kaj kmalu dodaš še dobrih 2.000 vrtljajev. Nenadoma je tudi hitrost tista prava in Roadster S postane precej živahen, mogočen V12 pa že na ves glas odobrava tvoje početje, ko si pri 7.000 vrtljajih in ciljaš na osemtisočaka. Dobro, morda ni tako prefinjen kot Ferrarijev V12 iz 812 Superfasta, a predstavlja Aventador pri 8.000 vrtljajih kljub temu čarobno izkušnjo.

“Vožnja brez strehe niti malo ne vpliva na dinamiko dogajanja.”

Še najboljše pa je, da dinamika pri ‘spuščeni strehi’ niti malo ne trpi. Še zmeraj lahko izredno natančno izbiraš linijo skozi zavoje, sploh če gleda na zelo širok avtomobil, in vedno imaš na razpolago dovolj povratnih informacij, čeprav so mnogi mnenja, da je Aventador preveč brutalna zverina. Pri nižjih hitrostih dejansko bolj polzi kot grabi v asfaltno podlago. Pri srednji oziroma višji hitrosti pa je že mogoče čutiti, kako pnevmatike besno grizejo v asfaltno podlago, hkrati pa ti Aventador kar naprej vliva veliko mero samozavesti. In samozavesten tudi zares postaneš, saj je prav neverjetno, da je to beštijo moč na trenutke čutiti kot večjega brata Lotusovega Elisa. Pač precej bolj v smislu natančnosti in dobro umerjenih reakcij kot pa harakiri akcije tipa Mitsubishi Evo.

Pri vstopu v zavoj za trenutek počakam, da se avto umiri, in nato vpokličem konjenico dvanajstih valjev, da opravi svoje delo in pošlje moč na vse štiri konce avtomobila. Ko tako dodajam moč, Aventador nekoliko počepne in sili uboge Pirellijeve pnevmatike v asfalt, da se kot s kremplji držijo ceste na izstopu iz zavoja. V kabini vse skupaj deluje izjemno nadzorovano, uravnoteženo in prekleto zabavno. Če boste morda kdaj naleteli na Aventadorja in se vozili za njim, se vam bo nedvomno zdelo, da avto prej lebdi, kot vozi na cesti, in vse to ob spremljavi izjemne zvočne kulise, ki prihaja iz treh zaključkov izpušnega sistema. Aventador je zagotovo eden tistih redkih avtomobilov, kjer je stopnja užitka vožnje ali pa zgolj opazovanja vožnje enaka.

Prevladuje sicer mnenje, da lahko Aventadorja Roadsterja S pravzaprav vedno voziš z nameščeno streho po avtocestah na jugu Francije in zaradi tega ne bo deloval nič manj prefinjeno kot njegov kupejevski brat. Kar je po vsej verjetnosti tudi res. Kljub pomanjkanju prostora (vsaj za malo večjo športno torbo), nekoliko odmaknjenemu položaju za volanom in (zelo staremu) Audijevemu multimedijskemu sistemu je to vseeno Lamborghini V12, ki hoče, da uživaš prav vsak prevožen kilometer. In če najdeš še pravo cesto, boš tam zagotovo imel daleč največji nasmešek na obrazu. Tudi po tem, ko ti končno uspe sneti streho.

Stuart Gallagher

Lamborghini Aventador Roadster
TEHNIČNI PODATKI
Motor V12, 6.498 ccm  Moč 544 kW (740 KM) pri 8.400 vrt./min  Navor 690 Nm pri 5.500 vrt./min  Teža 1.625 kg (340 kW na tono)  0–100 km/h 3 s Hitrost 350 km/h  Cena pribl. 340.000 EUR
Dinamičen kot kupe
Zvok na 4.000 vrtljaji
Nerodna in precej draga snemljiva streha
4.5
EVO OCENA