Lamborghinijev V12 z vetrom v laseh

Lamborghini Aventador Roadster

Mehansko povsem identičen kot kupejevska izvedba, tudi Roadster obljublja povečan krvni tlak med vožnjo, le da tukaj z vetrom v laseh  

Lamborghini vam bo zaračunal približno dodatnih 40 tisočakov, če se odločite za snemljiva karbonska ‘pokrova’ na vašem Aventadorju S. Dva strešna panela, ki sta tako oblikovana, da se boste najprej spraševali, če sta dejansko namenjena temu, da ju je moč sneti. Ko se ta rahla zbeganost nekoliko poleže (in ob predpostavki, da ste ju uspeli sneti), ju je treba le še nekam pospraviti. Ja, v prednji del avtomobila, kjer se nahaja prostor za manjšo športno torbo. A brez skrbi, pri Lamborghiniju mislijo na vse – tako pokrova kot tudi njuni držali so oštevilčeni. Torej večjih težav pri skladiščenju ne bi smelo biti.

Moj prvi poskus ‘odpiranja strehe’ je trajal slabih 15 minut, kar niti ni tako slabo, če pomislim, da tega v življenju še sploh nikoli nisem počel. A teh 15 minut je bilo dovolj, da se je vmes vreme konkretno spremenilo. Ja, pričelo je deževati. Naslednjih 10 minut sem preživel z ‘montažo’ strehe. In kot ste verjetno že uganili, se je kaj kmalu ponovno pojavilo sonce. Ponovi vajo v celoti. Tokrat sem za vse skupaj potreboval le dobrih 10 minut, kar niti ni tako slabo.

Aventador je precej krotek glede na svojo pojavo.

Ampak vsa ta kolobocija z nameščanjem in snemanjem strešnih panelov sploh ni omembe vredna, če v rokah držiš ključ Aventadorja Roadsterja S. To pomeni, da s ključem obudiš v življenje 6,5-litrski atmosferski motor V12. In to je – ne glede na vreme – vedno izjemno.

Roadster je bil, da si je zaslužil še črko S, deležen enakih sprememb kot kupe. To pomeni več moči (544 kW/740 KM, prirastek znaša 30 kW/40 KM), a z enakim navorom (690 Nm). ‘S’ je tako pri pospeševanju do stotice od navadnega hitrejši za desetinko sekunde, končna hitrost pa znaša 350 km/h. Spremembe pa se nanašajo na blažilnike, ki so bili na novo kalibrirani, ter vzmeti z novo geometrijo. Nov je tudi eden izmed načinov vožnje z imenom ‘Ego’ (že samo to ime mu je prineslo pol zvezdice pri končni oceni). Ta način vožnje dopušča možnost uporabe nastavitev motorja, volanskega mehanizma in blažilnikov iz preostalih načinov vožnje (Strada, Sport in Corsa). Nove so tudi Pirellijeve pnevmatike P Zero (nova zmes, posebej za Roadsterja in kupeja S), za še boljši oprijem štirikolesnega krmiljenja in enak sedemstopenjski ročni robotiziran enosklopčni menjalnik, ki je vse prej kot dober, če ga pustim v samodejnem načinu. A to je del šarma, ki ga Lamborghini ponuja v izobilju. Gre namreč za stari dobri ‘analogni’ superšportnik. Kar je seveda povsem v redu.

Atmosferski 6,5-litrski V12 je enako zmogljiv kot v kupeju.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 80)

Stuart Gallagher

Lamborghini Aventador Roadster
TEHNIČNI PODATKI
Motor V12, 6.498 ccm  Moč 544 kW (740 KM) pri 8.400 vrt./min  Navor 690 Nm pri 5.500 vrt./min  Teža 1.625 kg (340 kW na tono)  0–100 km/h 3 s Hitrost 350 km/h  Cena pribl. 340.000 EUR
Dinamičen kot kupe
Zvok na 4.000 vrtljaji
Nerodna in precej draga snemljiva streha
4.5
EVO OCENA