Slogovni posebnež z napako

Lexus NX 300h F Sport

Tale športni NX je lani doživel osvežitev. Ki pa v ničemer ni spremenila vozniške izkušnje. Tudi oznaka F Sport bolj malo pomaga

foto Jure Kralj

Vaš očesni zdravnik vam ničesar ne prikriva in seveda vidite dobro, saj je bila lanska osvežitev (na zunaj) res skromna. Kar v bistvu ni nič dramatičnega, saj je NX še vedno eden najbolj opaznih in samosvojih primerkov. Pri Lexusu so našli svoj oblikovalski slog, ki je neka spretna mešanica agresivnih potez in elegantnih linij. In tako je tudi NX slogovni posebnež, ki zna prepričati. No, za drugi del življenja so mu posodobili odbijače, masko in žaromete, nova je oblika zadnjih luči – to pa je bolj ali manj vse.

NX je eden najbolj vpadljivih, samosvojih in posledično občudovanih športnih terencev. Ostra podoba se ne sklada najbolj z zadržanim hibridnim pogonom

Podobno je v notranjosti, kjer Lexus razvaja s številnimi dodelanimi podrobnostmi, kakovostnimi materiali in izdelavo, s katero navdušuje ravno tako kot s skoraj školjkastimi športnimi sedeži, ki so v tem razredu bolj izjema kot pravilo. Hitro in predvsem učinkovito zmore pokazati, da gre za premijsko znamko. Morda bo komu le kombinacija številnih analognih stikal, velikega (po novem 10,3-palčnega) osrednjega zaslona ter sledilne ploščice (zdaj z večjo površino) v dobi popolne digitalizacije in čistih kokpitov delovala malo nedosledno. Ampak to je del Lexusove izrazne oblike in če kje, potem v oblikovno samosvojem NX-u to kar deluje.

Z ergonomjio in položajem za volanom nobene težave, le sledilna ploščica (in udoben naslon za roko) me je sprva živcirala, toda sčasoma sem se privadil. Nikoli pa tako, da bi ta sistem lahko čisto posvojil. Ampak to je tudi edina kolikor toliko resna zamera notranjosti. Sedeži so udobni in dobro oprijemljivi, volan je (lahko) električno nastavljiv in celo ogrevan, celotno počutje, s kokpitom, ki voznika skoraj športno objame, pa dovolj dobro. Tudi potniki na zadnji klopi se ne bi smeli pritoževati, posebno še, ker je tudi naklon naslona prilagodljiv.

Poseben in samosvoj je NX tudi v notranjosti, kjer pa je treba izpostaviti izdelavo in materiale

Visok greben sicer namiguje na kardansko os, toda – tale NX je hibrid, kar pomeni, da je zadnja os gnana električno. Tudi prednji par koles ima na razpolago elektromotor, hkrati pa še motor z notranjim zgorevanjem, ki ju povezuje (planetarni) CVT-menjalnik. Ki je pravzaprav razdelilnik moči med obema sklopoma in omogoča mehkobno prehajanje med obema pogonoma ter skupno delovanje. Inteligentna rešitev, to je že treba reči, ki omogoča pogon le s pomočjo elektromotorja bencinskega štirivaljnika ali pa obeh.

Med zavoji podvozje sicer sodeluje in dobro nadzoruje skoraj dve toni teže. Toda vse želje po odločnosti uspešno zatira CVT-menjalnik. Tudi poraba zna biti hitro nad osmimi litri

Dokler gre za zelo zmerno vožnjo in zložno pospeševanje, je vse gladko in mirno. Malo manj idealna postane kombinacija ob odločnejših pospeševanjih, predvsem pri višjih hitrostih. Odločen pritisk na pedalko plina še vedno pomeni zaganjanje motorja proti rdečemu polju in le rezervirano pospeševanje, ki ga nadzira CVT-menjalnik. Sicer se dogajanje hitro umiri, toda na hitre reakcije raje pozabite. Ne pomaga niti športni program, ki je učinkovitejši pri nižjih hitrostih, ko elektromotorja bolj odločno poženeta tega Lexusa z mesta. Podvozje daje sicer občutek, da zmore več, precej več, toda NX bi za kaj takega res zahteval odločnejši pogon.

Matjaž Korošak

Lexus NX 300h F Sport
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 2.494 ccm, dva elektromotorja
CO2 123 g/km
Moč (sistemska) 145 kW (197 KM) pri 5.700 vrt./min
Navor (sistemski) n. p. 
Zmogljivosti 9,2 s (0–100 km/h), 180 km/h
Teža 1.905 kg (76 kW/tono)
Cena 58.950 EUR
Odlična ergonomija
Mirno in tiho delovanje pogona – v mestu
Nadležno prilagajanje CVT-menjalnika
Čvrsto blaženje
3
EVO OCENA