Skrivnostna kratica pomeni za Lexusa preprosto urbani križanec. Novi Lexus UX je natanko to – po merah, zmogljivostih in z zmolgjivim hibridnim pogonom

Sicer ni kombilmuzin v pravem pomenu besede, toda po svojih merah in zasnovi gre bolj za petvratnika v srednjem razredu, ki so ga postavili na (ne preveč) dvignjeno podvozje (oddaljenost od tal je na primer zmernih 16 cm). In nastal je urbani križanec (UX – Urban Crossover), ki bolj stavi na eleganco, udobje in prestiž Lexusa, kot na prehodnost, oprijem in robatost.

Toda pri lexusu zagotavljajo, da zmore tudi UX večino tega, kar omogočajo sodobni SUV modeli, hkrati pa je njegov dinamični značaj podoben klasičnim ‘hatchbackom’ podobnih zmogljivosti. Skoraj 4,5 metrov je dolg novinec, ki stoji na sodobni novi paltformi GA-C in si jo deli tudi z na primer Corollo (prilagojeno seveda), zato stavi na sodobno posamično vpetje koles spredaj in zadaj, temu dodaja še prilagodljivo blaženje VCC, za še več vozne dinamike pa ponujajo tudi paket opreme Sport (sicer pa je navoljo še šest paketov) s še bolj odzivnim sistemom blaženja in prilagojenimi vzmetmi in blažilci ter športnimi sedeži. Sicer pa je izbira voznih programov ravno tako zraven. Pri Lexsusu se očitno zavedajo, da doslej vozna dinamika ni bil najmočnejši prodajni argument, vsaj glede na konkurenco, posebno trojico nemških proizvajalcev.

Le dva motorja ponuja UX, pri čemer je dvolitrski štirivaljnik D-4S (125 kW/171 KM) očitno bolj nuja, saj bo velika večina prodaje tudi pri nas predstavljal hibridni pogonski sklop (za slabih 34.000 evrov) s podobnim dvolitrskim štirivaljnikom in dvema elektromotorjema ter razdelilnikom pogona, ki opravlja tudi vlogo nekakšnega planetarnega CVT menjalnika (s tem je opremljem tudi bencinski motor). Tudi ta seveda zmore voziti (kratke razdalje) zgolj s pomočjo baterije in pogonskega elektromotorja ali pa pa zgolj z motorjem z notranjim zgorevanjem (ali kombinirati oba pogona). Ni-Mh baterija je nameščena pod zadnja sedeža, prtljažnik je tudi zato manjši, le 320 ali celo 283 pri štirikolesnem pogonu.

Za četrto generacija hibrida navajajo sistemsko moč 135 kW (184 KM), pri čemer je povprečna poraba dobrih pet litrov (WLTP), kar se zdi realno za vsaj 1.540 kg težak hibrid. UX-a pa je mogoče opremiti tudi s štirikolesnim pogonom, ki ga predstavlja šibek inverterski elektromotor (5,3 kW in 55 Nm) z diferencialom na zadnji osi in je na voljo samo za hibridno verzijo (sistemska moč je sicer enaka). Pri Lexusu pravijo, da je namenjen le pomoči pri vzpostavljanju oprijema. Tovarna za UX-a navaja tudi pospešek 8,5 s do 100 km/h, najvišja hitrost pa znaša zelo zmernih 177 km/h.