Ljudski granturismo

Volkswagen Arteon 2,0 TDI 4Motion

Če je CC njegov predhodnik, potem je Arteon naredil resnično kvantitativni preskok naprej

Bistvena razlika med obema je dejstvo, da je bil CC (še prej Passat CC) pravzaprav res le izvedba Passata, čeprav je bil na koncu le še CC. Arteon je šel tukaj vsaj korak naprej – gre za samosvoj model, ki je sicer nastajal na enaki platformi (MQB), ampak to izjemno prilagodljivo Volkswagnovo platformo uporablja ducat modelov s prečno nameščenimi motorji. No, razlike se prično že tukaj – novinec ima namreč skoraj pet centimetrov daljšo medosje od Passata, s tem pa so pridobili na prostornosti, legi in seveda proporcih. Ker želi biti Arteon granturismo, se seveda spodobi, da so (vsaj) previsi ustrezno kratki.

Že hiter pogled pove, da gre za velikega kupeja – nizka silhueta, dolg motorni pokrov, elegantno padajoč zadek in stekla, ki so brez okvirjev. Polet tega prav Arteon uvaja nov ‘obraz’ VW za osebna vozila – namreč masko z režami, ki se nadaljujejo v svetila žarometov. Zagotovo prepoznavno, kako pa bodo to sprejeli kupci, bo pokazal čas. Prav gotovo je celota mnogo bolj vpadljiva od vsega, kar je znamka pokazala zadnja leta. Tudi zato se 4,86 metra dolg model umešča prav na vrh hierarhije te znamke. Nenazadnje gre za največji limuzinski model, potem ko je moral Phaeton v pokoj (in očitno bo tako ostalo še nekaj časa).

Granturismo torej – vendar po Volkswagnovi interpretaciji tega razreda. Zato so poleg voznih lastnosti visoko na lestvico postavili tudi uporabnost in udobje. Z dodatnimi centimetri meri sedaj medosje kar 2,84 metra, tako da so lahko ob prečno postavljenem motorju maksimirali prostor v – kabini. In ta resnično preseneti. Vajen prostornosti Passata sem bil resnično presenečen, koliko je prostora za noge potnikov spredaj in zadaj, koliko je prostora za glave (ob kupejevski strehi). In, čeprav to verjetno ni najbolj nujen podatek, koliko je prostora v prtljažniku. Kjer luknja kar zazeva – s 563 litri!

Za volanom je okolje dobro znano – kar sicer ni nič slabega. Aktivni informacijski zaslon ali digitalna instrumentna plošča je znana iz drugih modelov in še vedno zanimiva (in doplačilna), infotainment vpeljuje vsaj osempalčni zaslon, sedež za voznika egoComfort je serijski – in prav zares udoben, s pohvalno možnostjo nastavitve naklona. Tudi sicer je opreme kar precej – že serijsko, kar je seveda nujno, če želi VW ta avto umestiti ob rob premijcem. Kar verjetno ne bo težko, sploh ob daljšem spisku doplačilne opreme. O asistenčnih sistemih verjetno ne gre izgubljati besed, a omeniti je treba nadgradnjo ACC (radarski tempomat – tudi serijski). Ta namreč zdaj omogoča, da dobiva sistem podatke tudi od navigacije in sistema za prepoznavo znakov! Impresivno, čeravno ne čisto novo (podoben sistem je vpeljal Q7), predvsem pa deluje gladko in učinkovito.

Sicer bo v poznejši dobi na voljo šest motorjev, ob začetku in na predstavitvi pa smo lahko sedli le v dva najmočnejša – 2,0 TSI in 2,0 TDI z 206 konjskimi močmi oziroma 176 kW, na voljo pa bo še 2,0 TDI s 110 kW (150 KM). Morda v tem trenutku dizel politično ni najbolj priljubljena opcija, toda dvolitrski biturbo v tako velikem avtomobilu vendarle dobi svoj pravi pomen. Predvsem pa je zapeljiv njegov navor – kar 500 njutonmetrov sprosti na gred pri 1750 vrtljajih, kar je res občutiti, in Arteon elegantno pospešuje, kot bi bil na neki nevidni elastiki … In sedemstopenjski DSG (spet serijski pri tem motorju) deluje hitro in nezaznavno, toda glede na pozicioniranje bi si zaslužil spodobno klasično samodejnost (ki pa je za prečno namestitev motorja pri znamki ta trenutek na žalost ni). Na nemških avtocestah je mogoče enostavno doseči hitrosti preko 200 km/h, pa tudi pospešek z mesta ni ravno zanemarljiv. Ob serijskem štirikolesnem pogonu pa je vse skupaj še lažje. Posebno omembo si zasluži DCC, sistem nadzorovanih blažilnikov torej, ki so jih za ta model dodatno predelali, z novimi ventili v njih, ki omogočajo tudi brezstopenjsko nastavitev pretoka olja in tako natančno določen način delovanja. Kar je potrebno tudi zato, ker ima Arteon na voljo platišča od 17 do 21 palcev, s tem pa je tudi razlika v teži precejšnja. No, nov sistem menda zmore učinkovito blažiti tudi pri največjih kolesih. Pri Volkswagnu sicer radi povedo, da novi DCC deluje podobno učinkovito kot zračno vzmetenje, toda tako prepričljivo spet ni. Je pa res, da je zadnja evolucija zagotovo najbolj učinkovita, tudi pri blaženju krajših in prečnih neravnin.

Tistih nekaj zavojev v severni Nemčiji je obvladal z odliko, sploh v nastavitvi Sport+ (DCC je pri najmočnejših motorjih serijski), pozitivno pa deluje tudi serijsko vgrajen progresivni volan, bolje rečeno progresivno ozobljena volanska letev, ki je podobna kot pri Golfu GTI. Težko bi rekel, da je enaka, saj se zdi prehod med položajem volana v osrednjem delu (ko je bolj posreden) in skrajnim zasukom zelo naraven, z nekim mehkim prehodom. Sicer volanski mehanizem ni nikoli super hiter, kar pa od tega avtomobila verjetno nihče niti ne pričakuje.

Skladen in predvsem bolj ljudski granturismo pač, z ravno prav drznim pogledom navzgor. Ampak od VW ste ravno to najbrž tudi pričakovali. Upravičeno.

Matjaž Korošak

Volkswagen Arteon 2,0 TDI 4Motion
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljnik, 1.968 ccm, bi turbodizel
CO2 152 g/km
Moč 176 kW (240 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor 500 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min
Zmogljivosti 6,5 s (0–100 km/h), 245 km/h
Teža 1828 kg ( kW/tono)
Cena 47.923 EUR
Kupejevska zasnova
Praktična in prostorna notranjost
Udobje
Samo štirivaljniki
Zgolj DSG
4
EVO OCENA