Novi M4 GTS je s 368 kW (500 KM), dodelanim podvozjem, vodnim hlajenjem polnilnega zraka in največjo hitrostjo 305 km/h tisti M4, ki se ga resnično veselimo

ŠE DOBRO POMNIM, kako smo se posmehovali, ko je bil leta 2009 predstavljen M3 GTS. Sedli smo lahko za volan različice z oranžno barvo karoserije ‘Jägermeister’, ki mu dobro pristaja. No, manj smo bili navdušeni nad skoraj smešno majhnim zadnjim spojlerjem, osemvaljnikom s 362 ccm dodatne prostornine in skromnim prirastom moči (natančneje 22 kW/30 KM), nekaj dodatki iz karbona in titana ter stekli iz perspexa, s čimer so privarčevali 75 kilogramov. Zakaj? Ker se vse skupaj ni zdelo upravičeno, saj so zanj takrat zahtevali približno dvesto tisoč evrov oziroma več kot dvakrat toliko, kot je bilo treba odšteti za običajno različico M3. Lahko bi celo rekel, da bi moral biti pošteno ‘usekan’, da bi se odločil za nakup. Nakar smo ga zapeljali in ugotovili, da je vseeno zelo poseben avtomobil. Nato smo ga zapeljali še drugič, takrat za dlje časa in po odličnih regionalkah, na dirkališču Nürburgring in še kje, če smo le dobili ključe. Nenadoma se je zdela cena veliko manj pomembna, saj je bil avtomobil izjemen.

Danes bom poskusil brez cinizma in si v spomin priklicati, kako čaroben je bil M3 GTS. Še posebej med presunljivim krogom na Nordschleife, ki mi bo v spominu ostal še zelo, zelo dolgo. Čeprav smo mu ob bok postavili Porscheja 997 GT3 RS 4.0, je prepričal z uravnoteženostjo, občutkom in zmogljivostmi. Seštevek vsega, ki je bil zelo blizu perfektnega. Lahko novi M4 GTS ponudi enako mero čarobnosti in s tem razblini prepričanje o dolgočasnem prisilno polnjenem motorju ter nekoliko odrezavem in otopelem podvozju? Resnično si želim, da bi lahko.

“GTS je povsem drugačen M4. In nepopustljiv do te mere, kot sem upal.”

A še preden se lotim iskanja odgovora, je morda vseeno treba zgrabiti priložnost za zmrdovanje. S ceno 143.600 evrov je v Nemčiji ponovno dvakrat dražji kot običajna različica, pa čeprav trilitrskemu šestvaljniku tokrat niso povečali prostornine. Enaki sta ostali celo turbopuhali, najti ni mogoče niti kakšnih drugih posebnih trikov v drobovju motorja. Pa vendar zmore dodatnih 60 konjev, torej 368 kW (500 KM) pri 6.250 vrt./min, in 600 Nm navora od 4.000 do 5.500 vrt./min. Zahvala gre vodnemu hlajenju sesalnega zraka, ki zgorevalne komore oskrbuje z bolj zgoščenim zrakom in dopušča povečanje tlaka prisilnega polnjenja z 2,2 na 2,5 bara. Deluje pod polno obremenitvijo nad 5.500 vrtljaji in prepričan sem, da bo petlitrski rezervoar z destilirano vodo po preizkušanju na stezi kaj hitro potreboval polnjenje.

Ob tem so GTS-u namenili shujševalno kuro, ki je tako ali tako nekaj samo po sebi umevnega: odstranili so zadnje sedeže, pokrov motorja je izdelan iz ogljikovih vlaken, zavore so karbonsko-keramične, izpuh pa je v celoti izdelan iz titana. Kupec lahko naroči celo posebna platišča ‘M Carbon Compound’ (karbonski obroč in prečke iz lahke litine). In ker je v avtomobilu nameščena varnostna kletka ter celotna napeljava vodnega hlajenja, vključno z rezervoarjem, tehta GTS 1.510 kilogramov oziroma zgolj 30 manj kot običajna različica s prav tako dvosklopčnim menjalnikom DCT. GTS namreč ni na voljo z ročnim menjalnikom, kar pomeni nekaj razočaranja. Zato pa ponuja več prilagodljivost na aerodinamičnem področju, saj je mogoče sprednji spojler izvleči, nastavljivo je tudi zadnje krilo. Pri hitrosti 300 km/h je tako mogoče ustvariti do 28 kilogramov pritisne sile na prednji osi in 93 na zadnji (ali 12 kilogramov spredaj in 40 zadaj pri hitrosti 200 km/h). Blažilniki so KW-jevi in popolnoma nastavljivi. Omogočajo torej prilagajanje višine, stiskanje pri majhni in veliki hitrosti ter hitrost vračanja blažilnikov v izhodišče (rebound). Pri BMW-ju ponujajo priporočljivo nastavitev za vožnjo po običajnih cestah, vendar se lahko kupec le-teh loti povsem svobodno. Če si eksperimentiranja seveda želi.

BMW M4 GTS

BMW M4 GTS

Ura je devet zjutraj in GTS-a prevzamem na BMW-jevem sedežu. Parkiran je v soju oranžne razsvetlitve in je videti zelo očarljivo. Resda mu manjka nekaj tiste prepričljive sodobnosti, kot jo premore Audi R8, ali dramatičnost Porschejev 911 Turbo in GT3 RS, vendar temno siva barva jasno poudari mišičasto zasnovo. M4 GTS ponuja obilo funkcionalnosti iz dirkaškega sveta, ki je veliko ljudi ne bo razumelo, vendar je točno to tisto, zaradi česar me tako privlači. V trenutku si predstavljam prah iz zavornega sistema, sledi odtrganih koščkov gume in pokljanje kovine, ko se avtomobil ustavi v boksu po zavzeti vožnji. Izdelanih bo zgolj 700 primerkov in le upam lahko, da jih bo večina redno zašla na dirkališča.

Pred menoj je dolga avtocestna vožnja in nimam veliko časa za sanjarjenje, zato se zleknem v školjkasti Recarov sedež, pritisnem na gumb za zagon motorja, ki se s pomočjo izpušnega sistema iz titana oglasi s suhim, odrezavim in zelo udarnim zvokom. In potihne tako hitro, kot se je oglasil, a že premik v način delovanja Sport ali Sport+ ponovno prebudi dramatičnost. Zvok je presneto glasen. Na koncu se odločim za športno nastavitev pogonskega sklopa (nikakor se ne morem prepričati, da bi tole stvar vozil v varčnem programu ‘Efficient’) in udobnega za volanski mehanizem.

Že v trenutku, ko zapustim parkirišče, deluje GTS povsem drugače kot običajen M4. Vožnja pri počasni vožnji je čvrsta, volanski mehanizem težak in daje občutek, da imata prednji kolesi obilo negativnega naklona. Celoto pa bi lahko opisal z neugodno in neučakano osebnostjo. Na cesti ugotovim tudi, da je za prevrtenje hladnih Michelinovih pnevmatik Cup 2 dovolj že milimeter pritiska stopalke plina. Na to me nenehno opozarja posredovanje sistema za nadzor zdrsa. Deluje natanko tako surovo, kot sem pričakoval. Morda še celo bolj. Na avtocesti je hrup zaradi trenja pnevmatik skoraj smešen, vendar postane blaženje takrat povsem sprejemljivo. Pa vendar nikoli ne daje vtisa običajnega M4. Že najmanjši zasuk volana namreč izzove buren odziv, vsak dodatni milimeter premika stopalke plina pa doda kakšnih deset decibelov. Mislim, da bom potreboval kakovosten spanec, preden se bom jutri resno lotil raziskovanja zmogljivosti tega avtomobila.

Več preberite v tiskani izdaji Evo magazina (številka 69)!